Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هنوز چنین ابلاغیه ای به ما و انجمن پتروشیمی کشور ارسال نشده است. به نظر نمی رسد این موضوع بتواند اجرایی شود، چرا که وقتی مبنای محاسبه پول کشور ریال است پس تسویه با دلار معنایی ندارد.

واکنش نهاد صنفی پتروشیمی ها به پیشنهاد کمیسیون انرژی مبنی بر تسویه ارزی بدهی های این صنعت به دولت/ پول ملی ایران ریال است، تسویه با دلار معنایی ندارد

بورس24 : با تک نرخی شدن ارز روی رقم 4200 تومان در اردیبهشت ماه سال جاری، نرخ ارز برای خوراک پتروشیمی ها همان نرخ 3800 تومان قبلی اعلام شد. پس از راه اندازی بازار توافقی برای ارز و با نرخ آزاد این که چه نرخی برای خوراک پتروشیمی ها در نظر گرفته می شود، جای سوال داشت، هر چند با توجه به وجود دو نرخ در حال حاضر می توان حدس زد که چه نرخی برای خوراک پتروشیمی ها در نظر گرفته خواهد شد، اما هنوز ابلاغیه مصوبی در این خصوص منتشر نشده است. از طرف دیگر پیشنهادی از سوی کمیسیون انرژی داده شده که بدهی شرکت های پتروشیمی به دولت، ارزی تسویه شود. این موضوع موافقان و مخالفانی دارد که رئیس انجمن پتروشیمی در این خصوص اظهار نظر کرد.

احمد مهدوی دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در این خصوص به بورس24 گفت: هنوز چنین ابلاغیه ای به ما و انجمن پتروشیمی کشور ارسال نشده است. به نظر نمی رسد این موضوع بتواند اجرایی شود، چرا که وقتی مبنای محاسبه پول کشور ریال است پس تسویه با دلار معنایی ندارد.

وی ادامه داد: تسویه بدهی های پتروشیمی ها با دلار خلاف قانون است و درست نیست. این موضوع می تواند برای شرکت های فعال در این صنعت مضر باشد.

وی افزود: واحد پول ملی کشور ریال بوده و باید براساس همین واحد تسویه صورت بگیرد. به غیر از این موضوع نمی تواند عملیاتی شود. اگر قرار است فقط برای پتروشیمی ها اجرایی شود، سایر صنایع را هم باید تحت تاثیر قرار بدهد.

مهدوی در خصوص نرخ ارز خوراک پتروشیمی ها بعد از آزاد سازی نرخ ارز در بازار توافقی گفت: هنوز ابلاغیه و اطلاعیه ای در این خصوص به ما ابلاغ نشده و هنوز چیزی مشخص نیست. پس در این خصوص نمی توان صحبت کرد. تنها چیزی که مشخص است فروش ارز پتروشیمی ها در بازار آزاد و براساس نرخ بازار توافقی است.

این مقام مسئول گفت: خوراک پتروشیمی ها قبلا با ارز 3800 تومانی از طرف دولت در اختیار پتروشیمی ها قرار می گرفت اما پس از آزاد سازی نرخ ارز در این خصوص هنوز مطلبی با قطعیت به پتروشیمی ها اعلام نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24