Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، امروز به مجمع رفت، که این مجمع انتخاب اعضای هیات مدیره را در دستور کار داشت و...

تغییر در ترکیب هیات مدیره «شیران»

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران امروز به مجمع رفت، که این مجمع انتخاب اعضای هیات مدیره را در دستور کار داشت.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، طبق نظر مجمع، سرمایه گذاری صنعت و معدن و شرکت سرمایه گذاری آتیه الوند، از هیات مدیره «شیران» کنار رفتند و شرکت بازرگانی خدمات بندری و شرکت رفاه اندیش سرمایه انسانی صنعت ومعدن عضو هیات مدیره «شیران» شدند.   

در این مجمع اعلام شد، طرح توسعه شیران ۲۵ درصد پیشرفت داشته است. ضمن اینکه تحریم ها تاکنون مشکلی ایجاد نکرده و ساخت  تجهیزات داخلی در حال عقد قرارداد است. 

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت شیران با حضور اکثریت سهامدارن برگزار شد.

در مجمع امروز شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، سرمایه گذاری صنعت و معدن و شرکت سرمایه گذاری آتیه الوند از هیات مدیره رفتند و شرکت بازرگانی خدمات بندری و شرکت رفاه اندیش سرمایه انسانی صنعت و معدن به عنوان اعضای جدید حقوقی به این شرکت ورود کردند.

هیات رئیسه:

رئیس مجمع

ابوالفضل نجار زاده

ناظر اول

آقای زنگنه

ناظر دوم

رفیع ها

 

پس از انجام دستور جلسه و انتخاب اعضای جدید هیات مدیره، داریوش حمیدی مدیر عامل شرکت توضیحات مبسوطی درباره عملکرد شرکت ارائه کردند.

حمیدی به طور رسمی تایید کرد که محصول نرمال پارافین شرکت در لیست کالاهای مشمول واریز ارز به سامانه نیما نیست و ارز حاصل از صادرات آن با نرخ ارز بازار ثانویه تسعیر می شود.

وی اضافه کرد که ضمنا با توجه به مصوبات ارزی جدید دولت در 97.05.16 احتمال این که محصول L.A.B شرکت نیز با نرخ ارز آزاد فروخته شود، زیاد است.

مدیر مالی شرکت گفت: که لیست 25 کالاهای اساسی که فعلا اعلام شده است، مواد شوینده را شامل نمی شود. بنابراین طبیعی است که بر اساس این لیست مواد اولیه مواد شوینده یعنی L.A.B نیز با نرخ ارز آزاد قیمت گذاری شود.

او گفت: در عین حال تا قطعی شدن، شرایط درباره محصول L.A.B شرکت و همچنین نرخ خوراک نفت سفید، محصول L.A.B در بورس کالا با نرخ ارز مصوب قیمت گذاری می شود.

وی اضافه کرد که چند سناریو محتمل وجود دارد که بهترین آن محاسبه نرخ خوراک با دلار 4200 تومانی و فروش L.A.B با نرخ دلار آزاد و بدترین سناریو محاسبه نرخ خوراک با دلار 4200 تومانی و فروش L.A.B با نرخ دلار 4,200 تومانی است. البته در همه سناریوها نرخ فروش نرمال پارافین که تقریبا مصرف داخلی ندارد با نرخ ارز آزاد می باشد.

مدیر عامل شرکت در ادامه توضیحات جزئی تری درباره فروش صادراتی محصولات ارائه کرد.

در مورد محصول نرمال پارافین اعلام شد که حدود 25,000 تن موجودی مخازن شرکت در بوشهر آماده صادرات است و حتی مشتری نیز وجود دارد ولی به دلیل مشکلی که در پرداخت پول به وجود آمده است، فعلا شرکت دست نگه داشته است، تا راه مطمئنی برای دریافت پول قبل از ارسال محموله پیدا کند (در گذشته شرکت به محض ارسال محموله پول آن را دریافت می کرده است ولی در یک ماه اخیر چند شرکت هندی گفته اند، که بعد از تخلیه مواد در بنادر هند امکان ارسال پول دارند.).

حمیدی مبنای نرخ گذاری صادراتی شرکت را مجله ICIS و قیمت های فوب خلیج فارس دانست و گفت:  آخرین قیمت که مربوط به همین امروز بود، 1220 تا 1260 دلار برای L.A.B و 920.-940 دلار برای نرمال پارافین اعلام شد. (ارزش محموله نرمال پارافین با دلار 8,000 تومانی بیش از 180 میلیارد تومان می شود.)

وی در مورد در مورد خوراک نفت سفید هم گفت:  که در تیر ماه و به دلیل اورهال پالایشگاه اصفهان خوراک دریافتی از پالایشگاه اصفهان از 25,000 هزار بشکه در روز به 16,000 بشکه کاهش یافت، که با توجه به اتمام تعمیر اساسی خوراک به وضعیت طبیعی بر گشته است.

حمیدی افزود، که شرکت در سال مالی گذشته با تولید بیش از 119 هزار تن L.A.B بالاترین رکورد تولید این محصول را در تاریخ شیران داشته است و برنامه تولید این محصول برای سال جاری 122 هزار تن در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: گفت: در مورد طرح توسعه عنوان شد که خوشبختانه 99.5% کلیه مدارک و دانش فنی از شرکت UOP دریافت شده است و ضمنا همکاری این شرکت تا موعد بعدی تحریم ها (آبان ماه) فعلا ادامه دارد.

به گفته او پیمانکار و مشاور پروژه نیز انتخاب و آغاز به کار کرده است. پیشرفت پروژه نیز 25 درصد اعلام شد. در مورد تجهیزات داخلی (مخازن، راکتور و ...) در حال مناقصه و عقد قرارداد هستیم و عمده تجهیزات خارجی نیز در مرحله ساخت قرار دارد. برآورد شرکت هم راه اندازی طرح توسعه در سال 99 است، که می تواند حدود 100,000 تن به تولید L.A.B شرکت اضافه کند.

سوال سهامداران... 

حمیدی در پاسخ به سوال یکی از سهامداران فرمول نرخ فروش L.A.B در بورس کالا را نرخ  FOB این محصول ضربدر 95% ضرب در نرخ ارز اعلام کرد.

وی گفت: خبر خوب این که 5 درصد تخفیف برای محاسبه قیمت پایه در بورس کالا حذف شده است.

گفتنی است،  قیمت پایه آخرین عرضه شیران در بورس کالا در مورخه 97.05.17 معادل 5,470 تومان در هر کیلو بوده است، که برای اولین بار در سال جاری با تقاضای 6 برابری عرضه روبرو شده است و در سقف قیمتی با نرخ 5,743 معامله شده است.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24