Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علیرضا باغانی کارشناس و تحلیل گر بورس : با چه اجازه ای نام همه خریداران و فروشندگان محصول در بورس کالا را می خواهید اعلام کنید؟ اگر این کار عملیاتی شود دیگر اعتمادی به بازار سرمایه نیست چرا که نام خریداران و فروشندگان سهم هم می تواند از این به بعد براحتی افشا شود و آن روز دیگر البته سرمایه گذاری در بورس باقی نمی ماند چرا که هیچ کس مایل به افشای تراکنش های مالی و خرید های خود نیست. هیچ قانونی در دنیا از اعلام نام خریداران و فروشندگان دفاع نمی کند و معمولا افشاگری های اینگونه با حکم قضایی و برای تنبیه مجرمان انجام می شود نه مردم عادی و تعدادی فعال اقتصادی. سوال من این است آیا همه در بازار کالا مجرم هستند؟

امروز نام خریداران کالا اعلام عمومی شود فردا منتظر افشای جزئیات دارایی های مردم در بازار سهام باشید!

بورس24 : یک ماه پیش اسامی وارد کنندگان گوشی موبایل را اعلام کردند که کار خوبی بود ، چندی بعد فهرست واردکنندگان خودرو افشا شد که آن هم کار در خور توجهی برای کنترل التهابات بود ، اما حالا می خواهند نام خریداران محصول در بورس کالا را منتشر کنند که اگر این اتفاق عملی شود باید منتظر افشای نام خریداران سکه های پیش فروش شده ، نام خرید و فروش کنندگان املاک ، نام خریداران و فروشندگان سهام در بورس ، نام سپرده گذاران بالای 10 میلیون تومان بانک ها و احتمالا در انتهای سال نام خریداران برنج ، روغن ، حبوبات ، رب و شوینده در مقیاس های خیلی کوچک هم بود.

اقتصاد ما پوپولیستی شده!

علیرضا باغانی کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از حاکم شدن فضای پوپولیستی بر اقتصاد کشور ، شرایط کنونی را شبیه دوران «بگم بگم» های دولت نهم و دهم ارزیابی کرد و این پرسش را مطرح نمود : با چه اجازه ای نام همه خریداران و فروشندگان محصول در بورس کالا را می خواهید اعلام کنید و با چه منطقی؟آیا بورس زمانی که می خواست به این شرکت ها کد معاملاتی اختصاص دهد از آن ها چنین اجازه ای گرفته است؟آیا الان بورس اوراق بهادار مجاز است نام معامله گران بازار سهام را اعلام کند؟ مثلا نام همان کسانی که سهام بانک صادرات را از قیمت های پایین جمع کردند و البته بعدا ناظر بازار مجبور به ابطال معاملات آن ها شد؟آیا در این صورت سهامداران بورس حق شکایت ندارند؟

اقتصاد عالم واقعیت هاست

این کارشناس بازارهای مالی دلیل جو حاکم بر اقتصاد کشور و فشار عمومی بر افشای نام خریداران محصول در بورس را ناشی از ضعف دولت در اداره اقتصاد کشور از روش های منطقی و اصولی دانست و گفت : با این کار دولت می خواهد برای مدتی هم که شده افکار عمومی را به حاشیه ببرد تا دلار 9000 تومانی را برای مدتی فراموش کنند غافل از این که اقتصاد برخلاف عالم سیاست ، عالم واقعیت هاست و تنها بر مبنای واقعیات حرکت می کند و حتی از برخی واقعیات هم زودتر از موعد وقوع ، تاثیر می پذیرد.

باغانی افشای نام خریداران کالا ها را در کنترل التهابات بازار کالا فاقد اثر دانست و گفت : اگر اعلام نام خریداران اثرگذار بود چرا از دوماه پیش که نام واردکنندگان گوشی اعلام شد قیمت این کالا کاهش پیدا نکرد؟آیا از قیمت گوشی آیفون X خبر دارید ، سامسونگ نت 8 چطور؟

دیگر اعتمادی به بازار سرمایه نیست ؛ اگر...

این کارشناس بازار سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار برای تن دادن به ماجرای افشای نام خریداران محصول در بورس کالا انتقاد کرد و افزود : اگر این کار عملیاتی شود دیگر اعتمادی به بازار سرمایه نیست چرا که نام خریداران و فروشندگان سهم هم می تواند از این به بعد براحتی افشا شود و آن روز دیگر البته سرمایه گذاری در بورس باقی نمی ماند چرا که هیچ کس مایل به افشای تراکنش های مالی و خرید های خود نیست و هیچ قانونی در دنیا از اعلام نام خریداران و فروشندگان دفاع نمی کند و معمولا افشاگری های اینگونه با حکم قضایی و برای تنبیه مجرمان انجام می شود نه مردم عادی و تعدادی فعال اقتصادی.سوال من این است آیا همه در بازار کالا مجرم هستند؟

التهاب نرفته بر می گردد!

این تحلیل گر بورس خواستار تمکین مسئولان کشور به قانون و اداره اقتصاد کشور از طرق منطقی ، عقلانی و قانونی شد و تاکید کرد : مردم دولت روحانی را انتخاب کردند چون متعادل بود و کشور را با منطق و عقل و خرد اداره می کرد اما متاسفانه دولت در شرایط التهابی مسیر انحرافی ناشی از تفکرات پوپولیستی در پیش گرفت که نتیجه ای جر باقی ماندن التهابات یا پنهان شدن التهاب زیرخاکستر نداشت.

منبع : اقتصاد آنلاین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24