Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاهد رشد شاخص، خواهیم بود، با روندی ملایم سهامداران غیر حرفه ای به بازار ورود کنند، اما... با ابزارهایی که به شکل حرفه ای مدیریت می شوند مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، صبح امروز در یک نشست خبری، به افرادی که قصد ورود به بازار سهام را دارند، توصیه کرد، که بهتر است، با ابزارهایی که به شکل حرفه ای مدیریت می شوند، به بورس ورود کنند و...

چشم انداز بورس از نگاه مدیر عامل یک تامین سرمایه

بورس24 : نشست خبری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، علی تیموری در آغاز این نشست، با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه در ادامه سخنان خود گفت: از ابتدای امسال تا کنون 1600 میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه صورت گرفته است، که سهم لوتوس، از این میان حدود 800 میلیارد تومان بوده است.

بورس روند رو به رشدی خواهد داشت

او با اشاره به روزهای خوب بازار سرمایه، چشم انداز آتی را هم مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در مباحث اقتصادی شاهد بازگشت به عقلانیت هستیم.

نتیجه ناگوار عدم اعتماد به مکانیسم بازار

وی تاکید کرد: عدم اعتماد به مکانیسم بازار و کشف قیمت رفتاری بود، که انجام شد و نتیجه ناگوار آن را در این چند ماهه شاهد بودیم، و همگان به این نتیجه رسیدند، که بایستی به تعیین نرخ در بازار بازگشت و به آن اطمینان داشت.

او گفت: من معتقدم، مسائلی همانند تحریم و مراودات بانکی بر عملکرد بانک ها اثر خواهد گذاشت، اما در مجموع با برآیند همه این مسائل بورس با روند رو به رشد ملایمی همراه خواهد بود.

توصیه مهم به سهامداران تازه وارد

تیموری به افرادی که قصد ورود به بازار سهام را دارند، توصیه کرد، که بهتر است، با ابزارهایی که به شکل حرفه ای مدیریت می شوند، به بورس ورود کنند.

او گفت: سال 92 در همان بازار سهام مثبت سرمایه گذارانی که بی تجربه بودند، ضررهای بسیاری کردند. چه بهتر با چنین روش هایی ریسک این اتفاق را به حداقل ممکن و تحت کنترل برسانند.

مدیریت ریسک

تیموری  اضافه کرد: فعالیت های تامین سرمایه لوتوس، در یک سال گذشته تقریبا ۴، ۵ برابر سال گذشته بوده است.

او گفت: در یک سال گذشته، بیش از سه هزار میلیارد تومان کار مشاوره عرضه و پذیرش داشته ایم. در طی این مدت نیز رقم قابل توجهی به تعهدات تامین سرمایه افزوده شده است.

به گفته او متنوع ترین ابزارهای تامین مالی متعلق به تامین سرمایه لوتوس است، هم به لحاظ تنوع و هم به لحاظ تعداد. در حال حاضر لوتوس ۱۰ صندوق را راه اندازی کرده است و در حال حاضر حجم کل صندوق های سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: توجه به موضوع مدیریت ریسک برای ما همیشه در اولویت نخست قرار داشته است.

درباره صندوق طلا

او گفت: نخستین صندوق کالایی ما صندوق طلا بود، این صندوق بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته و تا میزان ۱۳۵ میلیارد تومان هم رشد داشته است.  

نقش مثبت بازار آتی

وی در خصوص نقش بازار آتی سکه طلا بهبود شرایط بازار نقدی گفت: افرادی که بازار آتی سکه را متهم به تاثیرگذاری بر بازار نقدی و هدایت این بازار می ‌کنند، تفسیر و ادعایی غیر منصفانه دارند؛ چرا که فعالیت بازار آتی به مدیریت بهتر ریسک در بازار سکه و طلا کمک می‌ کند.

بازدهی 230 درصدی صندوق طلا

تیموری اضافه کرد: صندوق سرمایه ‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس، به عنوان نخستین صندوق پذیرفته شده و حاضر در بورس کالای ایران در این حوزه، از ابتدای راه‌ اندازی تا کنون بیش از 230 درصد بازدهی نصیب سرمایه‌ گذاران خود کرده است.

امکان نقد شوندگی

وی در خصوص مزایای صندوق ‌های طلا گفت: امکان نقدشوندگی این صندوق‌ ها در همه شرایط فراهم است و مانند بازار نقدی، سرمایه‌ گذاران این صندوق‌ ها نیاز به پذیرش ریسک‌ های بازار نقدی و اضطراب و نگرانی نبود مشتری را ندارند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر یکی از چالش‌ های پیش روی فعالان بازار نقدی سکه و طلا، موضوع نگهداری و حفظ دارایی است، این در حالی است که در صندوق‌ های طلا این دغدغه وجود ندارد.

به گفته او مدیران حرفه ‌ای، دارایی‌ های مردم در این صندوق‌ ها را مدیریت می‌ کنند و از این جهت هیچ نگرانی برای سرمایه‌ گذاران این صندوق‌ ها وجود نداشته، و نخواهد داشت.

او با اشاره به این که ورود و خروج سرمایه‌ گذاران و سرمایه آنها به صندوق ‌های طلا بسیار سهل و آسان است، افزود: با استفاده از ظرفیت این صندوق‌ ها، می ‌توان تامین مالی معادن طلا را نیز انجام داد. 

وی در خصوص راه‌ اندازی صندوق ارز و تاثیر آن بر بازار نقدی گفت: کسانی که در بازار فیزیکی ارز و طلا هستند و اقدام به سرمایه ‌گذاری در بازار نقدی می‌ کنند، با هدف کسب سود و یا حفظ ارزش سرمایه ارز و طلا را به خانه می‌ برند و ریسک‌ هایی از این جهت را متوجه سرمایه خود می‌ کنند.

وی تاکید کرد: این در حالی است، که وقتی از ابرازهای مختلف مانند صندوق ‌هایی سرمایه‌ گذاری استفاده شود، از انباشت سرمایه در خانه‌ ها و ریسک ‌های مربوط به آنها جلوگیری شده و از سوی دیگر این دارایی ‌ها در خدمت تامین مالی صنایع مختلف قرار می‌ گیرد.

تیموری در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در یکسال گذشته گفت: 1800 میلیارد تومان اوراق شرکتی توسط این شرکت در این مدت منتشر شده است و بنا داریم، 3000 هزار میلیارد تومان دیگر را نیز در آینده پذیرش و عرضه کنیم.  

حذف رانت با بورس کالا

وی در ادامه به شفافیت بازار سرمایه، به ویژه بورس کالا اشاره کرد و گفت: تعیین قیمت ها با مکانیزم بورس کالا شفاف و منصفانه است و حذف رانت را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به اهمیت بورس کالا در اقتصاد ملی از برنامه های جدید این شرکت و بورس کالا در حوزه کشاورزی، انرژی و مخابرات خبر داد و تاکید کرد: بازار سرمایه بهترین ابزار تامین مالی بخش تولید اقتصاد است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24