Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع شرکت داده گستر نوین که با نام «های وب» در بورس تهران خوانده می شود امروز پس از حسابرسی صورت های مالی در تهران برگزار شد لکن هیچ دستاورد مشخصی برای سهامداران نداشت... گزارش خبرنگار بورس ٢۴ از این جلسه حاکی از آن است که مجمع «های وب» با تنش بسیار زیادی همراه بود و سهامداران به قفل شدن نقدینگی خود به مدت حدود ١٠ ماه در این نماد معاملاتی اعتراض داشتند. بخشی از این اعتراضات متوجه مدیران خود «های وب» بود که با برنامه های متهورانه و اشکال در نحوه شناسایی درآمد ، غیر از سرمایه خود سرمایه صدها سهامدار را درگیر برنامه های دست نیافتنی خود کرده اند و بخش دیگری از اعتراضات معطوف سازمان بورس و اوراق بهادار و هیات پذیرش بورس بود که این شرکت را بدون بررسی کافی پذیرش کرده و حالا به فکر شفاف سازی شرکت افتاده اند.

دستاورد مجمع امروز « های وب» / تقسیم سود نقدی؛ صفر ریال ناقابل و تداوم بلاتکلیفی سهامداران!!!

بورس24 : مجمع شرکت داده گستر نوین که با نام «های وب» در بورس تهران خوانده می شود امروز پس از حسابرسی صورت های مالی در تهران برگزار شد. لکن هیچ دستاورد مشخصی برای سهامداران نداشت! 

گزارش خبرنگار بورس24 ، از این جلسه حاکی از آن است که مجمع «های وب» با تنش بسیار زیادی همراه بود و سهامداران به قفل شدن نقدینگی خود به مدت حدود 10 ماه در این نماد معاملاتی اعتراض داشتند. 

بخشی از این اعتراضات متوجه مدیران خود «های وب» بود که با برنامه های متهورانه و اشکال در نحوه شناسایی درآمد ، غیر از سرمایه خود سرمایه صدها سهامدار را درگیر برنامه های دست نیافتنی خود کرده اند و بخش دیگری از اعتراضات معطوف سازمان بورس و اوراق بهادار و هیات پذیرش بورس بود که این شرکت را بدون بررسی کافی پذیرش کرده و حالا به فکر شفاف سازی شرکت افتاده اند!

تنها خبر مهم مجمع امروز نشست عصر امروز شورای عالی بورس بود که احتمالا با توجه به محرز شدن اشکال شرکت در نحوه شناسایی درآمد درباره این نماد معاملاتی تصمیم گیری خواهد کرد که گزینه الزام سهامدار عمده به بازخرید سهام جدی تر از سایر گزینه ها به عنوان خروجی احتمالی جلسه شورای بورس ارزیابی می شود.

در این جلسه نماینده بورس اعلام کرد: در حسابرسی ویژه اشتباه در نحوه شناسایی درآمد های شرکت محرز شده است.پس از این اعلام ، مجمع با فریادهای مکرر سهامداران همراه شد.

در نهایت مجمع این شرکت با دو دستاورد ویژه به پایان رسید. اولین دستاورد تقسیم صفر ریال سود نقدی بین سهامدارانی بود که 10 ماه دارایی شان قفل شده و دوم تداوم بلاتکلیفی آن ها! 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع امروز "های وب"  در ابتدا با  مجمع فوق العاده و با حضور ۸۹.۰۳ درصدی سهامداران برگزار شد.

در مجمع این شرکت، با دستور جلسه تغییر موضوع فعالیت و پیشنهاد هیات مدیره با تغییر موضوع، موافقت شد.

فعالیت اصلی شرکت داده گستر عصر نوین، شامل انجام امور انفورماتیکی همانند طراحی، تولید، ارائه و پشتیبانی نرم افزارهای رایانه ای اعم از سفارش مشتری و بسته های نرم افزاری و واردات و پشتیبانی نرم افزارهای رایانه ای خارجی، فعالیت در زمینه سیستم های ویژه رایانه ای نظیر اتوماسیون صنعتی، کارت های هوشمند، مشاوره و نظارت بر اجرای پروژه های انفورماتیکی، اجرای پروژه های خدماتی و پشتیبانی پیمانکاری در زمینه فناوری اطلاعات، فعالیت در زمینه شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه و شبکه های مخابراتی و رایانه ای اطلاع رسانی نظیر اینترنت، ارائه خدمات انتقال داده ها و خدمات جانبی آن، ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری و سایر خدمات کامپیوتری و مخابراتی می باشد.

بر این اساس در موضوع فرعی، پیشنهاد خرید و فروش  و واردات و صادرات تجهیزات رایانه ای و مخابراتی مرتبط با فناوری اطلاعات و دستگاه های جانبی رایانه و قطعات و ملزومات رایانه، ارائه خدمات پشتیبانی و تجهیزات سخت افزاری رایانه، ارائه خدمات پشتیبانی نرم افزاری رایانه، آموزش و پژوهش در زمینه موضوع فعالیت، اخذ وام و ارائه تسهیلات از بانک ها و موسسات اعتباری، انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و سرمایه گذاری و مشارکت با سایر شرکت ها، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و اخذ و اعطای نمایندگی در ایجاد شعب سراسری، شرکت در مناقصات و مزایدات در زمینه موضوع فعالیت، مباحثی مطرح شد،  که مورد قبول کارشناسی سازمان بورس نیز قرار گرفت و در مجمع نیز با اکثریت آرا تغییر موضوع فعالیت مصوب شد.

مجمع دوم...

در ادامه مجمع عادی به طور فوق العاده شرکت با حضور 89.49 درصدی سهامدارن برگزار گردید.

در این مجمع سید ایمان میری، مدیر عامل شرکت، در خصوص برنامه های  شرکت گفت: در عرصه بازار سرمایه علی رغم مشکلات عدیده برای نماد این شرکت در بازار، شرکت توانسته در حال حاضر بیش از  19 هزار سهامدار داشته باشد و در سال گذشته طی 34 روز معاملاتی 112 درصد بازدهی بر قیمت عرضه اولیه برای سهامداران داشته است.

وی گفت: همچنین شرکت برای سال مالی 97 با توجه به گرفتن قرار داد های جدید uso پیش بینی سود با رشد 110 درصد نسبت به سال گذشته دارد.

به گفته او پیش بینی می شود، که فروش شرکت امسال  67 درصد افزایش داشته باشد.

میری گفت: "های وب" در حوزه های تلفن ثابت (صوت)، موبایل ( صوت و پیامک)، موبایل ( دیتا)، باند پهن ثابت سیمی مبتنی بر فناوری xdsl، خدمات بی سیم، فروش تجهیزات، آی تی و خدمات عمومی تاکنون فعالیت داشته و ادامه داده است.

وی ادامه داد: فروش تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از خدمات ارائه شده توسط های وب به صورت فروش بسته های سرویس و تجهیز علاوه بر کسب درآمد مناسب، موجب تسهیل و تسریع در فروش خدمات شرکت می شود.

او گفت: در مورد فروش تجهیزات بازار تعداد مشترکان های وب، هدف اولیه هستند و درآمد ماهانه به ازای هر مشترک بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان بابت اقساط تجهیزات در بازه های یک تا سه ساله است و این وضعیت های وب در حال ارائه سرویس می باشد.

به گفته او این بخش از درآمد در صورت‌ های مالی ۹۶ یادداشت ۱۸ تحت عنوان درآمد حاصل از فروش تجهیزات مشترکین درج شده است.

 میری گفت: در بخش خدمات بازار خدمات فناوری اطلاعات، شامل خدمات مرکز دیتا و ارزش افزوده است، که تاکنون سهم اندکی از درآمدهای، های وب بیست و پنج صدم درصد را شامل شده است.

وی تاکید کرد: این بازار فرصت رشد بالایی را در خود نهفته دارد و در کوتاه مدت انتظار افزایش سهم برای آن وجود ندارد. این بخش از درآمد در صورت‌ های مالی یادداشت ۱۸ تحت عنوان درآمد حاصل از خدمات آی تی درج شده است.

میری افزود: غیر از قرار داد با "ودافون" که به دلیل مشکلات تحریم انجام نمی شود، قرار دادهای دیگری داریم که در حال مذاکره  و پیگیری هستیم.

بند های حسابرسی شرکت و سوالات سهامداران ...

شرکت بندهای حسابرسی داشته که همه آنها با مسائل حقوقی و بدوی و بعضا مذاکره حل و فصل خواهد شد.

مهمترین بند حسابرسی شرکت که جزیی از سوالات سهامدارن نیز بود، بند 12 است.

طبق این بند، طبق رویه شناسایی درآمد شرکت اصلی (موضوع یادداشت توضیحی 9-2) طی سال های مالی 94 الی 96 و با توجه به ایفای تعهدات شرکت، دریافت تاییدیه کارفرما و بررسی مجدد اطلاعات تکمیلی، شناسایی درآمد مربوط به قراردادهای uso (خدمات عمومی اجباری روستایی) و الحاقات آن، در انطباق با بند 21 استاندارد حسابداری شماره 3، صورت پذیرفته است.

در حالی که با توجه به پذیرش شرکت در تاریخ 28 مرداد ماه 96 در بورس اوراق بهادار، آن سازمان شناسایی درآمد و هزینه های مرتبط با قراردادهای مذکور را در انطباق با بند 25 استاندارد حسابداری شماره 3 اعلام نموده است، که این مهم در صورت اجرای آن، شرکت متحمل زیان قابل توجهی خواهد شد.

بنابراین "در تنظیم حساب عملکرد و حساب سود و زیان و ترازنامه شرکت باید همان شکل و روش های ارزیابی سال مالی قبل از آن که به کار رفته است، را رعایت کند.

با وجود این در صورتی که تغییری در شکل و روش های ارزیابی سال قبل از آن مورد نظر باشد، باید اسناد مذکور به هر دو شکل و هر دو روش ارزیابی تنظیم گردد، تا مجمع عمومی صاحبان سهام با ملاحظه آنها و با توجه به گزارش هیات مدیره و بازرسان نسبت به تغییرات پیشنهادی تصمیم بگیرد."(موضوع بند 15 این گزارش)

بازگشایی نماد امروز مشخص می شود...؟

پاسخ به این بند حواشی زیادی داشت و سهامدران بیشتر از سازمان بورس شکایت داشتند، که چرا با شرکت همکاری نمی کند، تا هر چه زودتر نماد شرکت باز گردد؟

در این خصوص میری مدیر عامل شرکت تاکید کرد که  روز جاری جلسه ای در دستور کار داریم، که طی این جلسه وضعیت نامه حسابرسی ویژه شرکت و بازگشایی نماد مشخص خواهد شد.

مصوبات مجمع بدون تقسیم سود... 

در پایان، به پیشنهاد هیات مدیره هیچ سودی تقسیم نشد. چرا که حتی اگر 10 درصد قانونی نیز برای تقسیم تصویب شود، به هر دلیلی ممکن بود، به تقسیم موهوم می انجامید و چالش جدیدی ایجاد می شد.

بنابراین مقرر شد، بعد از تعیین تکلیف، در اولین فرصت مجمع دیگری برگزار و از محل سود انباشته، سود سهامداران پرداخت شود. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24