Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این مساله منطقی نیست که حقوقی ها در بازار های منفی نقش حامی داشته باشند و در بازار های مثبت صرفا نظاره گر باشند و سهمی نفروشند. حتی خود نهاد ناظر هم موافق است که سهامداران حقوقی به روان شدن و افزایش نقدینگی بازار کمک کنند. این تلقی که حقیقی ها تمایل دارند در روزهای مثبت سهم ها همه به طور مداوم صف خرید باشند، نشدنی است.

پاسخ دو حقوقی بزرگ بازار به عرضه های گسترده روز گذشته/ حقوقی ها می فروشند که در روزهای منفی، از سهم حمایت کنند

بورس24 : شاخص بورس دو هفته ای هست که به لطف شایعات بسته ارزی و پس از آن رونمایی از بسته ارزی در حال رشد و ثبت رکورد.

بر همین اساس در یکی دو هفته اخیر حجم معاملات هر روز به طرز فزاینده در حال رشد است و هم راستا با تورم خود را به روز رسانی می کند.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر حجم معاملات تحرکات حقوقی ها در این بازار مثبت است که روز گذشته شاهد اشتهای زائد الوصف حقوقی ها برای عرضه سهام شان بودیم.

حقوقی ها در منفی می خرند، در مثبت می فروشند

شرکت صبا تامین با ارزش پرتفوی ٦٠٠٠ میلیارد تومان (بورسی و غیر بورسی با قیمت خرد) که یکی از شرکت های بزرگ فعال در بازار سرمایه است روز گذشته و در حالی که اکثر حقوقی های سرشناس در حال عرضه سهام بودند، هیچ عرضه ای نداشت و نقشی در فروش گسترده حقوقی ها ایفا نکرد. سعید خدا مرادی مدیرعامل صبا تامین در خصوص دلیل عرضه های صورت گرفته از سوی حقوقی ها به بورس٢٤ گفت: این سوال تقریبا همواره وجود دارد و طبیعی است در زمان منفی بازار حقوقی ها از سهام خود حمایت می کنند و زمانی که بازار رو به بالا است و اشتیاق بازار هم برای خرید بالاست حقوقی ها بر اساس صرفه صلاح برنامه ریزی می کنند و اقدام به عرضه سهام می کنند و این مساله هم خالی از اشکال است.

او ادامه داد: قاعدتا این مساله منطقی نیست که حقوقی ها در بازار های منفی نقش حامی داشته باشند و در بازار های مثبت صرفا نظاره گر باشند و سهمی نفروشند. حتی خود نهاد ناظر هم موافق است که سهامداران حقوقی به روان شدن و افزایش نقدینگی بازار کمک کنند. این تلقی که حقیقی ها تمایل دارند در روزهای مثبت سهم ها همه به طور مداوم صف خرید باشند، نشدنی است.

این عرضه ها به روان سازی بازار کمک می کند

وی در پاسخ به این موضوع که عرضه های حقوقی ها در روز گذشته به قدری بالا بود که اگر بازار نیم ساعت دیگر ادامه داشت امکان صف فروش شدن نمادها بود گفت: قطعا این طور نیست و نهاد ناظر هم به شرایط نظارت دارد و مطمئن باشید عرضه های اخیر که انجام شده است به روان سازی بازار و معاملات کمک می کند.

خدا مرادی در پاسخ به این موضوع که برخی اظهار می کنند که حقوقی ها و صندوق ها چون به پول احتیاج دارند اقدام به عرضه می کنند گفت: این مساله از قدیم وجود داشته است و اینکه حقوقی ها و صندوق ها پول لازم هستند مربوط به الان نیست. اما این مساله را باید در نظر گرفت در روزهای منفی حقوقی ها باید حمایت کنند و زمانی هم که بازار مثبت است باید بتوانند سهام بفروشند و انتفاعی ببرند تا بتوانند مجددا در روزهای منفی حمایت کنند.

بازار جای 20 درصد رشد دیگر هم دارد

مدیرعامل صبا تامین درباره چشم انداز بازار در شرایط فعلی گفت: به نظر من در مجموع بازار ١٥-٢٠ درصد دیگر رشد می کند.

وی ادامه داد: اگر متغیر های سیاسی و آثار تحریمی که ممکن است روی عملکرد شرکت ها اثر بگذارد را کنار بگذاریم به نظر من این امکان وجود دارد که بازار در این بازه زمانی ٢٠ درصد دیگر رشد کند.

خدامرادی در این خصوص که قیمت ارز هنوز در بسته ارزی مشخص نیست و ممکن است اثر منفی بر بازار داشته باشد، گفت: باتوجه به اینکه سیاست دولت این نبوده که خیلی جزئی قیمت دلار مشخص شود و نمی شود دقیق گفت که دلار روی چه رقمی قیمت می خورد، حتی اگر قیمت آن ٦ هزار تومان هم تعیین شود شرایط حال حاضر بازار خیلی عجیب نیست.

وی در خصوص برنامه بورسی شدن صبا تامین گفت: آخرین هلدینگ از شستا که بورسی خواهد شد صبا تامین است و الان صدر تامین در حال طی مراحل ورود به بورس است که پرتفوی خوبی هم دارد.

«وصندوق» چرا فولاد را عرضه کرد؟

در همین حال یک مقام مسئول در صندوق بازنشستگی درباره عرضه های «وصندوق» در نماد فولاد مبارکه و چند سهم دیگر به بورس24 گفت: با توجه به این که حقوقی ها سال ها در رکود بازار اقدام به خرید کردند و نتوانستند سود خوبی کسب کنند و به عبارتی پول لازم هستند اقدام به فروش سهام می کنند تا نقدینگی لازم را برای مجموعه های خود تامین کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24