Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محسن بازارنوی معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص وضعیت شرکت با اجرایی شدن تحریم ها به بورس ٢۴ گفت: در واقع هنوز ابعاد این تحریم ها و چگونگی اجرای آن ها دقیقا مشخص نیست و هنوز معلوم نیست که آیا ما جهت صاردات محصولات یا در زمینه نقل و انتقال وجوه صادراتی در آینده به مشکلی بر خواهیم خورد یا خیر؟ اما تا همین امروز صبح هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته و در حالی که روز دوشنبه نخستین روز از آغاز تحریم های اعلامی آمریکا بود ما امروز نیز به راحتی جابجایی وجه داشتیم.

مس در روز نخست بازگشت تحریم ها / معاون اقتصادی : فعلا هیچ خبری نیست ؛ همین امروز جا به جایی وجه خارجی داشتیم

بورس24 : شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره 4 ماهه ابتدایی سال جاری 734 هزار و 68 تن محصول تولید کرده و بالغ بر 35 هزار و 68 میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده است. گزارش های ماهانه شرکت نشان می دهد میانگین نرخ فروش عمده ترین محصول شرکت یعنی کاتد که 67 درصد از فروش را در بر گرفته در تیر ماه نسبت به میانگین قیمت 3 ماهه ابتدایی امسال حدود 5 درصد افزایش را تجربه کرده است.

فملی در حالی هر تن کاتد را در تیر ماه با متوسط قیمت 317 میلیون و 936 هزار و 191 ریال فروخته که میانگین نرخ فروش 12 ماهه این محصول در سال 96 برابر با 276 میلیون و 186 هزار و 762 ریال بوده که در قیاس 15 درصد افزایش یافته است.

با وجود این که با توجه به رشد نرخ دلار و افزایش قیمت فروش محصولات انتظار می رود که روند افزایشی سودآوری این شرکت ادامه یابد اما با توجه به سهم صادراتی این شرکت باید دید آغاز تحریم های جدید آمریکا علیه ایران آیا مشکلاتی در زمینه فروش صارداتی یا نقل و انتقال حاصل از آن ایجاد می کند یا خیر؟

جابجایی وجه در نخستین روز از اعمال تحریم ها

محسن بازارنوی معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص وضعیت شرکت با اجرایی شدن تحریم ها به بورس24 گفت: در واقع هنوز ابعاد این تحریم ها و چگونگی اجرای آن ها دقیقا مشخص نیست و هنوز معلوم نیست که آیا ما جهت صاردات محصولات یا در زمینه نقل و انتقال وجوه صادراتی در آینده به مشکلی بر خواهیم خورد یا خیر؟ اما تا همین امروز صبح هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته و در حالی که روز دوشنبه نخستین روز از آغاز تحریم های اعلامی آمریکا بود ما امروز نیز به راحتی جابجایی وجه داشتیم.

او با بیان این که عمده صادرات محصولات شرکت به چین صورت می گیرد، افزود: اما درباره شرایط پس از تحریم ها eihbank یا بانک تجارتی ایران و اروپا به ما اعلام کرده که هر شرکتی که بتواند از شما وجهی را قبول کند ما نیز در این زمینه مشکلی نداریم و این جابجایی وجه انجام خواهد شد.

از این مقام مسئول در شرکت ملی صنایع مس پرسیدیم که چنانچه تحریم ها موانعی بر سر راه صاردات یا نقل و انتقالات وجوه صادراتی آن به وجود آورد آیا شرکت راه حلی برای برون رفت از این شرایط در نظر دارد؟ وی تصریح کرد: در واقع هم اکنون نمی توان پاسخ دقیق و شفافی به این پرسش داد اما اگر شرایط به نحوی پیش برود که اثرات منفی تحریم ها گریبانگیر شرکت ملی صنایع مس نیز شود قطعا ما در این زمینه بدون برنامه نیستیم و تمهیداتی را در نظر داریم.

تشدید تقاضاهای داخلی کاذب است

وی درباره علل رشد شدید تقاضا در بازار داخلی محصولات شرکت ملی صنایع مس تاکید کرد: قطعا و بدون تردید این افزایش شدید تقاضا در بازار داخلی کاذب بوده و ناشی از تفاوت قیمت محصولات شرکت در بورس کالا نسبت به بازار آزاد است. عده ای از این فرصت استفاده کرده و با خرید محصولات شرکت در بورس کالا از طریق فروش در بازار آزاد داخلی با نرخ های بسیار بالاتر یا صادر کردن به کشورهایی مانند عراق و افغانستان کسب سود می کنند. بنابراین همانطور که گفتیم این تقاضاها کاذب است و دلیل دیگری ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24