Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : نتایج یک تحقیق که برای وزارت راه و شهرسازی انجام شده است حکایت از آن دارد که به ازای یک درصد افزایش قیمت دلار، ٠.٠١ درصد احتمال ماندن رونق در بازار معاملات مسکن کاهش پیدا می کند. از روی این احتمال می توان پیش بینی کارشناسان اقتصاد مسکن مبنی بر بازگشت رکود به معاملات مسکن در ماه های آینده را مورد تایید قرار داد.

رابطه دلار و مسکن چیست؟

بورس24 : تا پیش از جهش های اخیر در قیمت دلار، تصور بر این بود که بین بازار ارز و بازار مسکن رابطه ای وجود ندارد و قیمت آپارتمان و زمین به تغییرات قیمتی پول های خارجی، بی تفاوت است.

اما در ماه های اخیر مشخص شد بازار مسکن در زمان بروز شوک های قیمتی در بازار دلار، به شدت از این متغیر تاثیر می پذیرد و قیمت فروش واحدهای مسکونی تابعی از متغیر دلار می شود.

در چند ماه اخیر بخش زیادی از تورم مسکن بواسطه رشد قیمت دلار در بازار ملک شکل گرفت.

از ابتدای تابستان دلالان ملک مرتب از تغییر روزانه قیمت دلار در بازار مسکن سخن گفته اند و آن را مبنای خود برای نظر دهی به فروشنده های ملک قرار داده اند.

نتایج یک تحقیق که برای وزارت راه و شهرسازی انجام شده است حکایت از آن دارد که به ازای یک درصد افزایش قیمت دلار، 0.01 درصد احتمال ماندن رونق در بازار معاملات مسکن کاهش پیدا می کند.

از روی این احتمال می توان پیش بینی کارشناسان اقتصاد مسکن مبنی بر بازگشت رکود به معاملات مسکن در ماه های آینده را مورد تایید قرار داد.

با این حال بسته جدید ارزی باعث بهبود شرایط قیمت مسکن می شود.

این بسته، یک بسته سیاستی ضدشوک ارزی محسوب می شود. اگر قیمت دلار به ثبات برسد، در بازار مسکن نیز شرایط و فضای روانی برای ثبات نسبی قیمت مسکن فراهم خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24