Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

با ترامپ می شود، مذاکره کرد، آیا؟! همه ما روی یک کشتی هستیم امروز دیگر جناح راست، چپ، میانه، اعتدال و بی‌ خط نداریم التهابات بازار در مغازه‌ ها شکل نگرفته، اما... در رسانه‌ ها، فضای مجازی و فضای افکار شکل گرفته! کشور واقعا در شرایط خوبی است! وزیر امور خارجه در سخنانی گفت: ایران همواره نشان داده طرفدار مذاکره است، اما آمریکا باید نشان دهد، ارزش مذاکره را دارد و...

ظریف: آمریکا باید نشان دهد، ارزش مذاکره را دارد

بورس24 : ظریف در سخنانی گفت: رهبری فرمودند اگر برجام به نتیجه رسید می‌ توانیم درباره مسائل دیگر مذاکره کنیم، برجام با تلاش بسیار به دست آمد و وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار 18 روز خارج از کشورش حضور داشت و 9 ساعت بدون توقف مذاکره کردیم که این نیز در تاریخ بی‌ سابقه بوده است. 

وزیر امور خارجه ادامه داد: بعد از همه این‌ ها، مذاکرات را باطل کردند و آیا با این آدم‌ می‌ شود مذاکره کرد؟ یعنی این جز یک نمایش تبلیغاتی نیست، ایران همواره نشان داده طرفدار مذاکره است، اما آمریکا باید نشان دهد ارزش مذاکره را دارد.  

به گفته او مذاکره‌ ای انجام شده که نتیجه آن قطعنامه شورای امنیت شده است و آخرین نظرسنجی هم نشان می‌ دهد اکثر مردم آمریکا یعنی بیش از 60 درصد می‌ گویند توافق خوبی است، بیش از 180 کشور حامی توافق هستند غیر از دو، سه کشور متحد آمریکا که نظر دیگری دارند، با این حساب فضاسازی می‌ کنند که هوادار مذاکرات هستند و در این فضاسازی رسانه‌ ها نقشی بی‌ بدیلی دارند.

وی در ادامه به تاثیر رسانه در جامعه پرداخت و افزود: رسانه‌ ها قدرت زیادی دارند، رسانه‌ ها نباید قدرت خود را دستکم بگیرند در این برهه حساس همه ما روی یک کشتی هستیم.

او گفت: اعتقاد قلبی‌ ام این است، که امروز جناح راست و چپ و میانه و اعتدال و بی‌ خط - در وزارت خارجه طبق اساسنامه جناح‌ بندی نداریم - امروز در کشور جناح‌ بندی نداریم، امروز در کشور موافق و مخالف نظام نداریم، آنچه که اسرائیل کمر به نابودی آن بسته است، موجودیت کشور ایران است و یقین دارم این خیال خام رخ نمی‌ دهد، مردم سرمایه ما هستند.

وی ادامه داد: هر چند در این ماجرا دنیا مقابل ما ایستاده ولی ما متکی به مردم هستیم. اتکا به مردم و نگرانی برای مردم، جزو مولفه‌ های امنیت ملی ما است، هر چند الان اجماع جهانی پشت ما است، اما آنچه ما را پیروز کرد مردم ما بودند. اهمیت و ارزش آگاهی‌ دادن به مردم را نباید فراموش کرد سیاه‌ نمایی و ناامید کردن مردم را باید کنار گذاشت، کشور واقعا در شرایط خوبی است ما شرایط بسیار سخت‌ تری را از سرگذرانده‌ ایم، التهابات بازار در مغازه‌ ها شکل نگرفته بلکه در رسانه‌ ها و فضای مجازی و فضای افکار شکل گرفته است.

او گفت: واقعیت‌ های روی میز، یعنی صادرات ما فراتر از تمامی نیازهای واقعی و غیرواقعی حتی کالاهای لوکس است، این فضا ناشی از عدم اطمینان به آینده است، این سیاستی است که آمریکا دنبال می‌ کند برای بازی با افکار عمومی. حتما سیاست‌ های اشتباهی در گذشته بود، دیشب رئیس بانک مرکزی با صداقت صحبت کردند امروز هم رئیس جمهوری صحبت می‌ کنند.

ظریف افزود:‌ ارائه تصویری از واقعیات وظیفه خطیر رسانه‌ هاست، در قدرت رسانه‌ ها همین بس که در 17 مرداد وزارت خارجه 10 شهید داد و یک خبرنگار و این روز به نام خبرنگار نامیده می‌ شود.

منبع: تسنیم 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24