Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

احسان دشتیانه معاون فروش و بازار یابی شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب در خصوص بسته ارزی پیش روی دولت که قرار است از فردا اجرایی شود و تاثیر آن بر شرکت هایی همچون ذوب آهن اصفهان به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: با بسته ارزی مورد نظر دولت ، انگیزه برای افزایش صادرات بیشتر خواهد شد و شرکت هایی همچون ذوب آهن و فولاد مبارکه و سایر شرکت های فولادی بزرگ می توانند با شرایط بهتری صادر نمایند...

تاثیر بسته جدید ارزی بر روی فولادی ها / معاون «ذوب» : برای ما خیلی خوب شد ؛ صادرات دوباره رونق می گیرد

بورس24 : بسته ارزی جدید بانک مرکزی و آزاد سازی ارز و فروش صادراتی در بازار ثانویه به افزایش سطح فروش شرکت های بزرگ فولادی می انجامد. این کار علاوه  بر افزایش فروش صادراتی و ارز آوری به تعادل قیمت در بازار های غیر رسمی نیز کمک می نماید.

احسان دشتیانه، معاون فروش و بازار یابی شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب در خصوص بسته ارزی  پیش روی دولت که قرار است از فردا اجرایی شود و تاثیر آن بر شرکت هایی همچون ذوب آهن اصفهان به خبرنگار بورس24 گفت: با بسته ارزی مورد نظر دولت ، انگیزه برای افزایش صادرات بیشتر خواهد شد و شرکت هایی همچون ذوب آهن و فولاد مبارکه و سایر شرکت های فولادی بزرگ می توانند با شرایط بهتری صادر نمایند.

وی افزود: از فروردین ماه سال جاری به دلیل مصوبه اخیر دولت ، میزان صادرات کاهش داشته است؛ اما با بسته جدید وضعیت صادرات ما بهبود خواهد داشت.

قیمت های شناور بازار ثانویه، بازار غیر رسمی را اصلاح می کنند...

دشتیانه گفت: فروش در بازار ثانویه موجب ایجاد عرضه و تقاضا می شود و قیمت ها بر اساس منطق تعیین می گردد. در بازار ثانویه قیمت ها شناور بوده و این شناوری قیمت ها را در بازار بر اساس میزان تقاضا و عرضه کالا تنظیم می کند.

به گفته وی، با این روش ، قیمت در بازار غیر رسمی نیز تعدیل شده و اصلاح می گردد و به نوعی می توان گفت هیجان  از بازار ارز خارج می شود.

از این مقام مسئول در ذوب آهن پرسیدیم که، اگر میزان صادرات زیاد شود ، میزان فروش داخلی تحت تاثیر قرار می گیرد؟ که گفت: ما به عنوان شرکت های بزرگ اگر صادرات بیشتری داشته باشیم ، فروش داخلی برای شرکت های کوچک میسر خواهد شد و به نفعشان است. حال آن که ما نیز صرفه اقتصادی خود را در خصوص فروش داخلی یا صادراتی نظر خواهیم گرفت.

بازار کالا همچنان رانت زدا می ماند...

دشتیانه از جلسه ی مجلس با فولادی ها در خصوص نحوه قیمت گذاری و بررسی قیمت ها در بورس کالا خبر داد و گفت: بورس کالا طبق ساختار و وظیفه خود محلی برای عرضه و تقاضای کالا و جلوگیری از رانت است. طی جلسه ای که در روز جاری با نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد، قرار است موضوع فرمول گذاری، قیمت گذاری و این موارد بررسی گردد.

وی گفت: به هر حال هر کالایی که وارد بورس کالا می شود مشمول عرضه و تقاضا است و نمی توان برای کالا ها قیمت تعیین کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24