Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جعفر ربیعی، مدیر عامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به موضوع واگذاری سهام تاپیکو توسط شستا به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در نظر دارد ١۶درصد از سهام نفت و گاز تامین را واگذار کند و این موضوع ارتباطی به هلدینگ خلیج فارس ندارد...

آخرین خبر از ادغام «فارس» و «تاپیکو»

بورس24 : چندی پیش مدیرعامل "شستا"، با اعلام آغاز فرایند ادغام دو شرکت هلدینگ خلیج‌فارس و تاپیکو به‌ عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی از تولد هلدینگی بزرگ به وسعت بالغ بر 60هزار میلیارد تومان خبر داد؛ که البته اقدامات ثانویه ای در این خصوص انجام شده است. نکته ای که در خصوص ادغام این شرکت ها وجود دارد این است که قرار نیست شرکت جدیدی تاسیس شود و سهامدارن خرد دو شرکت درگیر و دار فروش و خرید سهام خود قرار بگیرند، بلکه قرار است هلدینگ خلیج فارس سهامدار بالای 90درصدی تاپیکو شود و همین و بس. یعنی تاپیکو همچنان طبق برنامه گذشته در بورس فعالیت و معامله می شود و برنامه ها و استراتژی های شرکت طبق، سیاست های سهامدار عمده انجام خواهد شد.

حال ، پس از اعلام رسمی "شستا" برای عرضه 16درصد سهام تاپیکو، این شائبه به وجود آمد که هلدینگ خلیج فارس خریدار 16درصدی این سهام خواهد بود ، که البته این موضوع توسط مدیران بلند پایه هلدینگ خلیج فارس تایید نشد.

16 درصد را نمی خریم

جعفر ربیعی، مدیر عامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به موضوع واگذاری سهام تاپیکو توسط "شستا" به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در نظر دارد 16درصد از سهام نفت و گاز تامین را واگذار کند و این موضوع ارتباطی به هلدینگ خلیج فارس ندارد.

وی گفت: به طور مشخص می توانم بگویم که هلدینگ خلیج فارس برنامه ای برای خرید 16درصد از سهام تاپیکو ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع ادغام این دوهلدینگ پتروشیمی به کجا رسیده، گفت: تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس از گذشته برنامه ادغام داشتند اما این که موضوع جدیدی در میان باشد، فعلا وجود ندارد.

به گفته وی، به هر حال مراجع ذی صلاح باید در این خصوص نظر های رسمی و موضع گیری های لازم را داشته باشند و پروسه ادغام زمان بر خواهد بود.

تاپیکو می ماند، "فارس" هم ایضا...

این مقام مسئول در هلدینگ خلیج فارس در خصوص میزان ارزش بازار این دو هلدینگ در زمان ادغام گفت : در بازار با توجه به میزان ارزش بازار کنونی هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو به میزان 42هزار میلیارد تومان که به نظر بنده از این اعدام هم بیشتر خواهد بود.

ربیعی گفت: هنوز این مذاکرات ادامه دارد و هیچ خبر جدیدی در خصوص ادغام هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو وجود ندارد. اینکه بگوییم امسال این کار انجام می شود یا زمان مشخصی اعلام کنیم امکانپذیر نیست.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: البته معنای ادغام به مفهوم ترکیب این دو هلدینگ و ایجاد هلدینگ جدید نیست بلکه، تاپیکو هویت خود را حفظ کرده و هلدینگ خلیج فارس سهامدار بالای 90درصدی شرکت می شود که این روش یا با تفکیک و یا واگذاری و افزایش سرمایه صورت می پذیرد. زیرا ادغام در شرکت ها بورسی به این ابعاد غیر ممکن است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24