Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گروه سرمایه گذاری البرز توانسته نقدینگی خوبی را جذب نماید و در تولید خود بهتر از سایر شرکت های داروسازی عمل نماید. این مجموعه و شرکت های زیرمجموعه آن در سه ماهه توانسته اند پوشش مناسبی داشته باشند.

چه خبر از شرکت های دارویی؟/ پول باشد، تامین مواد اولیه راحت است!

بورس24 : با رشد نرخ ارز چه نرخ آزاد و چه نرخ نیمایی، شرکت هایی که واردات بیشتری دارند، ضربه بیشتری می خورند چرا که باید مواد اولیه خود را با نرخ بالاتری تهیه نمایند و این موضوع منجر به افزایش بهای تمام شده شرکت ها می شود. از طرفی این شرکت ها در تامین ارز نیز با مشکل رو به رو هستند چرا که اگر نتوانند ارز خود را به موقع تهیه نمایند نمی توانند اقدام به خرید مواد اولیه و در نتیجه تولید محصول نمایند. شرکت های دارویی بیش از 90 درصد مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین می کنند و این موضوع می تواند برایشان مسئله بزرگی باشد. از طرفی در شرایط تحریمی چگونگی تامین این مواد و اینکه از چه کشورهایی آن را تامین کنند نیز مورد توجه است.

محمدعلی میرزا کوچک شیرازی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز در گفتگو با بورس24 در خصوص وضعیت فعلی صنعت دارو و چگونگی حال این روزهای این صنعت گفت: صنعت دارو نیز مانند سایر صنایع تولید کننده از ابهام در نرخ ارز رنج می برد و ما همچنان این نرخ برایمان مبهم است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه سیاست هایی برای آن لحاظ خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید این مجموعه با مشکل رو به رو است، پاسخ داد: شرکت های دارویی که می توانند ریال خود را تامین نمایند در تهیه مواد اولیه خود مشکلی ندارند، یعنی چنانچه شرکت های دارویی بتوانند به هر طریقی موجب ورود نقدینگی به مجموعه خود شوند می توانند مواد اولیه تهیه و تولید را ادامه دهند.

وی افزود: گروه سرمایه گذاری البرز توانسته نقدینگی خوبی را جذب نماید و در تولید خود بهتر از سایر شرکت های داروسازی عمل نماید. این مجموعه و شرکت های زیرمجموعه آن در سه ماهه توانسته اند پوشش مناسبی داشته باشند.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری البرز خاطر نشان کرد: برخی از شرکت های دارویی توانسته اند با خرید اخزا که دولت به آن ها تحویل داد بخشی از مشکل نقدینگی خود را رفع نمایند اما مشکل نقدینگی در شرکت های دارویی همچنان وجود دارد.

شیرازی در خصوص تاثیر تحریم ها بر شرکت های دارویی گفت: همان طور که گفته شد اگر شرکت ها در ورود جریان نقدینگی به خود مشکلی نداشته باشند در تامین مواد اولیه خود مشکلی ندارند و می توانند این مواد را تامین نمایند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرکت های دارویی مشکلی از بابت فروش ندارند و در صورت تولید می توانند فروش خود را انجام دهند. مجموعه البرز و زیر مجموعه آن در این مورد مشکلی ندارند.

وی در مورد افزایش سرمایه شرکت های مجموعه البرز گفت: افزایش سرمایه های این شرکت ها متناسب با برنامه ریزی جلو می روند و در زمان خودش و همانند هر سال اجرایی خواهند شد.

شیرازی در پایان در مورد نوسانات ارز و تاثیر آن بر شرکت ها دارویی تاکید کرد: باید منتظر بمانیم تا بسته جدید دولت رونمایی شود، نمی توانیم به روشنی در این خصوص صحبت کنیم. ما در ابهامیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24