Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نماینده سازمان بورس: علت توقف رفع ابهام بود امروز هم هدف ما رفع ابهام است نماد تا پایان هفته بازگشایی می شود، امیدوارم! مدیر عامل: شرایط برایمان خیلی سخت است / فقط ٤٠٠ میلیارد تومان بدهی داریم! با توجه به شرایط توقف نماد و وضعیت نابسامان سهام شرکت، سهامداران تا پایان مجمع از مدیران حاضر درخواست حمایت داشتند و...

سهامداران آذر آب در مجمع: ١٤ ماه است، که نماد متوقف است؛ کسی پاسخگو نیست، آیا؟

بورس24 : مجمع عادی به طور سالانه شرکت صنایع آذرآب عصر امروز برای بار دوم تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در گام اول گزارش حسابرس با ٣٢ بند قرائت شد. 

محمد جابری معاون مالی شرکت بندهای گزارش را توضیح داد و گفت: بند ٤ به عدم تلفیق صورت های مالی برخی شرکت ها اشاره داشت و این طور پاسخ داده شد: ١٢ شرکت زیر مجموعه داریم، که ٨ شرکت مشمول تلفیق می شود که ٦ شرکت صورت های مالی ارائه داد و ٢ شرکت به دلیل اینکه هیچ فعالیتی ندارند؛ صورت های مالی هم تهیه نشد.

وی در خصوص زیان شرکت گسترش انرژی آذرآب هم گفت: این شرکت به دلیل پروژه ای که در سوریه دارد و نیمه کاره مانده است، همچنین بدهی های ارزی و زیان ناشی از تسعیر نرخ ارز الان در حدود ٧٥ میلیارد تومان زیان انباشته دارد. 

بند ٥ به بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی اشاره داشت و این طور پاسخ داده شد: مذاکرات در خصوص تقسیط بدهی های مالیاتی صورت گرفته و تاکنون ٨ قسط پرداخت شده است و در صورت ادامه روند شرکت مشمول ١٤ میلیارد تومان بخشودگی جرائم خواهد شد. 

او گفت: همچنین در جلساتی که داشتیم، ٥٠ میلیارد تومان بدهی بیمه ای تقسیط شده و دستور ات لازم از سوی وزیر برای بخشودگی جرایم نیز صادر شده است. 

به گفته او برخی بندها به شخصی بنام پرنا ارتباط داشت، که در پاسخ اعلام شد: فرآیندهای حقوقی در این راستا صورت گرفته است و مسائل حقوقی با این شخص از چند جنبه در حال پیگیری است.  

بندهای حسابرس داد سهامدارن را درآورد! 

سهامداران حاضر در مجمع نسبت به عملکرد ضعیف و گزارش نا امید کننده آذرآب اعتراض کردند و گفتند تمام آنچه که شنیدیم این بود ، خوردند و بردند ما شکایت کردیم! 
الان ١٤ ماه است، که نماد متوقف است و کسی پاسخگو نیست، چند سال پیش می گفتید، هر سهم ما با توجه به پروژه ١.٥ دلار ارزش دارد، پرنا با قیمت ٦٠٠ تومان فروخت و رفت و ما ماندیم! 

محمودی نماینده بورس در ادامه مجمع گفت: علت توقف یک ساله ابهاماتی بوده و امروز هدف ما رفع ابهام است تا در اولین فرصت نماد بازگشایی شود، با توجه به برگزاری مجمع پس از ارسال موارد درخواستی به بورس امیدواریم، نماد تا پایان هفته بازگشایی شود.

قلعه بانی رییس مجمع توضیح داد، سوای از مشکلات آذرآب شرکت توانمندی است، اما در این سال ها تمام ساختار شرکت ویران شد، شرکت از ١٥ پروژه خلع ید شده بود و از سال ٨٨ وضعیت مالیاتی و بیمه ای شرکت رها شده بود. 

گفتنی است، با توجه به شرایط توقف نماد و وضعیت نابسامان سهام، سهامداران تا پایان مجمع درخواست حمایت از سهم توسط مدیران را داشتند.   

علی شیخ زاده مدیر عامل آذرآب، در ادامه مجمع توضیحات امیدوار کننده ای به مجمع داد. او گفت: از اول آبان ماه سال ٩٦ به این مجموعه وارد شدم و با شرایط حادی روبرو بودیم،  در نیمه دوم سال حدود ٢ ماه کل کارها تعطیل بود و وام های زیادی دریافت شده بود و هزینه مالی حدود ٣٠ میلیارد تومان را داشتیم.

وی افزود: شرکت حدود ٤٠ پروژه در دست داشت، که ١٥ پروژه مهم سهم عمده این سبد را داشت، شاهد این موضوع بودیم که به دلیل مشکلات ایجاد شده کارفرمایان در حال اجرا گذاشتن ضمانت نامه ها و خلع ید ما از پروژه ها بودند، از جمله پروژه ٢٣ میلیون یورویی گچساران و پروژه ٣٠ میلیون یورویی سیراف، که با آنها مذاکراتی جدی داشته ایم تا توانستیم گچساران را پس بگیریم.

به گفته او اعضای هییت مدیره ٧٥ میلیارد تومان سفته را تضمین شخصی دادند، تا قرار دادها حفظ شود. از مجموع٧  قرار دادی که احتمال خلع ید بود ٦ پروژه احیا شد و  تنها پروژه سیراف مانده است، که آن هم به زودی احیا خواهد شد. 

وی ادامه داد: در ٣٥ مناقصه و پیش ارزیابی به ارزش ٣ میلیارد دلار شرکت کردیم. ٦٥٦ میلیارد تومان مانده کار در دست داریم، که پروژه ٣٠ میلیارد یورویی سیراف را در آن ندیده ایم. 

او گفت: از پروژه های در دست مذاکره شرکت، پتروشیمی دنا به ارزش ٣٥میلیون دلار و پتروشیمی سلمان فارسی به ارزش ٥٠ میلیون دلار است، که مذاکرات آن بسیار خوب پیش رفته است. 

وی تاکید کرد: پروژه نیروگاه اتمی بوشهر فاز ٢ و ٣ که سهم داخلی آن ٥ هزار میلیارد تومان است و با توجه به شرایطی که داریم، احتمال برنده شدن در این پروژه هم هست.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت نفت و گاز آذرآب هم هست، که با شرکت چینی در آن شریک هستیم و پروژه راه آهن تبریز مرز بازرگان و پتروشیمی هامون را در دست مذاکره دارد.

مدیر عامل این شرکت در پایان سخنان خود گفت: شرایط شرکت سخت است و ٤٠٠ میلیارد تومان بدهی دارد، اما دارایی هایی داریم که ارزشی بیشتر از این دارد، امکان اصلاح وجود دارد و سهامداران نگران نباشند.  

سهامداران در پایان اظهارات مدیر عامل درخواست تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه دادند، به منظور اصلاح ساختار و قرار بر این شد تا این مهم در هییت مدیره بررسی و اطلاع رسانی شود. 

گفتنی است، این مجمع با توجه به زیان انباشته سودی برای تقسیم نداشت. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24