Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در این خصوص با ناصر عاشوری قلعه رودخانی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت صحبت کردیم. وی اعلام کرد: هنوز چنین اصلاحیه ای به ما ابلاغ نشده و ما از آن بی اطلاع هستیم. بنابراین در حال حاضر و تا زمانی که ابلاغیه ای به انجمن ارسال نشده قوانین مالیات، عوارض و ارزش افزوده بر اساس گذشته و طبق روال قبل برقرار است...

داستان حذف مالیات ارزش افزوده پالایشی ها به کجا رسید؟

بورس24 : اخیرا در خبرها آمد که هیات وزیران آئین نامه اجرایی مربوط به دریافت مالیات و عوارض و ارزش افزوده نفت و گاز را اصلاح کرد که هدف از این اصلاحات تسهیل و شفافیت اطلاعاتی در زنجیر تولید و توزیع نفت عنوان شد.

بر اساس این اخبار نفت خام میعانات گازی و گاز غنی تحویلی به پالایشگاه ها و واحدهای تصفیه حاضر در زنجیره توسط شرکت ملی نفت ایران از شمول مالیات بر ارزش افزوده مستثنی است و صرفا مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت شده مربوط به فروش سایر کالاها و خدمات مشمول به عنوان اعتبار مالیاتی قابل پذیرش است.

در این خصوص با ناصر عاشوری قلعه رودخانی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت صحبت کردیم. وی اعلام کرد: هنوز چنین اصلاحیه ای به ما ابلاغ نشده و ما از آن بی اطلاع هستیم. بنابراین در حال حاضر و تا زمانی که ابلاغیه ای به انجمن ارسال نشده قوانین مالیات، عوارض و ارزش افزوده بر اساس گذشته و طبق روال قبل برقرار است.

او گفت: این قوانین 5 سال است که به طور آزمایشی در حال انجام است و حالا زمان آن فرارسیده که به قانونی دائمی تبدیل شود. بنابراین این عدم شفافیت ها و اصلاحات با نظر دولت و کارشناس مرکز پژوهش ها باید اصلاح شود. به احتمال زیاد پس از انجام این اصلاحات بعد از شهریور ماه وارد صحن علنی مجلس خواهد شد.

وی افزود: به طور کلی این قانون است و دولت این حق را ندارد که تغییری در آن ایجاد نماید. دولت این قوانین را برای مجلس فرستاده تا مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی ها که در دستور کمیسیون مجلس شورای اسلامی است تاکنون 50 ماده آن بررسی شده و حدود 12 ماده باقی مانده تا وارد صحن مجلس شود. بنابراین تا آن زمان هیچ تغییری نخواهد کرد و دولت و هیات وزیران نیز حق ایجاد تغییر در آن را ندارند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24