فرهاد رمضان عضو هیات مدیره شرکت لبنیات پاک در خصوص افزایش نرخ ٣٢درصدی لبنیات به خبرنگار بورس ٢۴گفت: با توجه به این که در گذشته قیمت نهاده های دامی افزایش داشته متعاقب با آن قیمت شیر خام هم با رشد قیمت همراه شد. وی گفت: نکته مهمتر این بوده که فروش شیر خام به صورت نقدی انجام می شد و ما نمی توانستیم به صورت پیش خرید مواد اولیه را تهیه نماییم یا با فاصله یک ماه یا دوماهه شیر به کارخانجات فروخته شود. به همین دلیل به نهاد های نظارتی اعلام کردیم که خروجی و ورودی کارخانجات با هم ، همخوانی ندارد و ما از این بابت به زودی زیان ده خواهیم شد.
بورس24 : قیمت انواع لبنیات و شیر خام رسما افزایش یافت و انجمن صنایع لبنی نرخ های جدید این محصولات را که افزایش چشمگیری نیز دارد به کارخانه های زیر مجموعه خود اعلام کرد.
با توجه به این که قیمت لبنیات 32درصد افزایش داشته، تنها شرکت ها از زیان خارج می شوند و یا به نقطه سر به سر خود می رسند اما، باز هم به هر حال دردی از تولید کنندگان دوا نمی شود، از سویی ممکن است به دلیل افزایش قیمت محصولات و کاهش قدرت خرید خانوار میزان خرید هم کاهش یابد و این معضل هم جای تامل دارد . چراکه هم می تواند پیامد های اجتماعی و هم اقتصادی به همراه بیاورد.
فرهاد رمضان عضو هیات مدیره شرکت لبنیات پاک در خصوص افزایش نرخ 32درصدی لبنیات به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به این که در گذشته قیمت نهاده های دامی افزایش داشته متعاقب با آن قیمت شیر خام هم با رشد قیمت همراه شد.
وی گفت: نکته مهمتر این بوده که فروش شیر خام به صورت نقدی انجام می شد و ما نمی توانستیم به صورت پیش خرید مواد اولیه را تهیه نماییم یا با فاصله یک ماه یا دوماهه شیر به کارخانجات فروخته شود. به همین دلیل به نهاد های نظارتی اعلام کردیم که خروجی و ورودی کارخانجات با هم ، همخوانی ندارد و ما از این بابت به زودی زیان ده خواهیم شد.
رشد32درصدی هم دردی را دوا نکرد...
عضو هیات مدیره شرکت لبنیات پاک گفت: این افزایش نرخ برای جبران افزایش قیمت شیر خامی است که به شرکت ها تحمیل شده، حال آن که علاوه بر قیمت شیر خام ، بهای انرژی ، دستمزد و سایر اقلام نیز با رشد قیمت همراه شده است.
وی افزود: به هر حال 60تا 70درصد مواد اولیه ما را شیر خام تشکیل می دهد. در نتیجه رشد قیمت لبنیات ، بیشتر زیان شرکت ها را کاهش می دهد یا شرکت ها به واسطه این افزایش نرخ از زیان خارج می شوند.
رمضان با بیان این که قیمت نهاده ها و افزایش قیمت لبنیات سرانه مصرف خانوار را کاهش می دهد ، گفت: اثر دومی که در افزایش نرخ لبنیات وجود دارد کاهش سرانه مصرف است چرا که قدرت خرید کاهش می یابد و جامعه اولین چیزی که از سبد کالا خارج می کند، لبنیات است.
وی ادامه داد: شرکت ها با افزایش مصرف غیر مستقیم از جمله تولید فرآورده های جدید ، مردم را به سمت این محصولات سوق بدهند و به نوعی با تنوع بیشتر محصول خانوار ها را به سمت مصرف لبنیات تشویق نمایند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.