Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تمام دارایی های موجود در کشور، خود را با تغییرات اقتصادی تطبیق داده اند، به جز بورس احتمال این اتفاق با یک تاخیر زمانی در بورس ممکن است متعاقب هر جهش قیمت ارز این مهم خود را در بورس نشان می دهد محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه تمدن، در سخنانی گفت: تغییرات ایجاد شده در فاکتورهای کلان اقتصادی از جمله افزایش نرخ ارز و همچنین شرایط تورمی موجود در کشور می تواند، منجر به افزایش سود شرکت ها شده و هم رشد ارزش دارایی آنها را به همراه داشته باشد، که...

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن: رشد بورس در میان مدت اجتناب ناپذیر است

بورس24 : نگاهی دقیق تر به تاریخچه بازار سهام نشان می دهد که متعاقب هر جهش قیمت ارز و افزایش قیمت دارایی ها؛ این مساله افزایش خود را در بورس نشان داده و منجر به رشد نمایی شاخص بورس شده است؛ بنابراین جهش در بورس اجتناب ناپذیراست. 

محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه تمدن، با بیان این مطلب گفت: تغییرات ایجاد شده در فاکتورهای کلان اقتصادی از جمله افزایش نرخ ارز و همچنین شرایط تورمی موجود در کشور هم می تواند منجر به افزایش سود شرکت ها شده و هم رشد ارزش دارایی آنها را به همراه داشته باشد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد، که بخش زیادی از سیاست های اجرا شده به منظور کنترل بازار در ماه های اخیر، موجب شده تا صنایع مختلف و شرکت های بورسی نتوانند به لحاظ سود سازی و به دست آوردن حاشیه سود ناشی از فاکتورهای اقتصادی، سود پیش بینی شده خود را محقق کنند.

خواجه نصیری تصریح کرد: این اتفاق در شرایطی رخ داده که گزارش های 3 ماهه شرکت ها حکایت از آن دارند، که با وجود همه محدودیت ها باز هم رشد سود در شرکت ها حاصل شده واین افزایش سودآوری شرکت ها نسبت به 3 ماه مشابه سال گذشته کاملا روشن است.

به گفته وی در حال حاضر به دلیل تحلیل های که از ریسک های سیستماتیک ارایه می شود؛ ممکن است، اقبال کمتری برای سرمایه گذاری در بورس وجود داشته باشد؛ اما این به مفهوم ارزشمند نبودن سرمایه گذاری در بورس نیست.

خواجه نصیری تصریح کرد: علی رغم اینکه تمام دارایی موجود در کشور از جمله مسکن، طلا و...؛ خود را با تغییرات ایجاد شده تطبیق داده و رشد کرده اند، اما این اتفاق در بورس رخ نداده و شاید این رشد با یک تاخیر زمانی در بورس ایجاد شد. 

به گفته مدیر عامل تامین سرمایه تمدن با تعیین تکلیف بخش زیادی ازاین مسایل و همچنین سیاست های که پیش بینی می شود، در آینده در خصوص شرکت ها و وضعیت آنها گرفته شود؛ بحث مربوط به افزایش سودآوری شرکت ها و به دست آوردن نتایج بازدهی در تحلیل های کلان اجتناب ناپذیر است.

او گفت: بنابراین اگر ما نگاه میان مدت به بازار سرمایه داشته باشیم، این اتفاق در یک دوره میان مدت رخ خواهد داد و بازده ایجاد شده قابل توجه است.

خواجه نصیری خاطرنشان کرد: نگاهی دقیق تر به تاریخچه بازار سهام نشان می دهد، که متعاقب هر جهش قیمت ارز و افزایش قیمت دارایی ها این مساله افزایش خود را در بورس نشان داده و منجر به رشد نمایی شاخص بورس شده است ؛بنابراین جهش در بورس اجتناب ناپذیراست.

معاون سابق نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس، با اشاره به اینکه این اتفاق در حقیقت یک نگاه بلند مدت تر لازم دارد، خاطرنشان کرد: شاید امروز سرمایه گذاری در بورس برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند، در مقایسه با سایر فرصت های سرمایه گذاری کمترجذابیت داشته باشد، اما بی شک در بلند مدت این بازده خود را در بورس نشان خواهد داد.

فرصت سرمایه گذاری در بورس 

به گفته مدیر عامل تامین سرمایه تمدن درحال حاضر عدم تطبیق قیمت ها و ارزش ها در بورس به صورت بالقوه؛ فرصتی تلقی می شود که می تواند سرمایه گذارانی که نگاه عمیق تری به فعالیت های اقتصادی دارند، را به سمت بازار سوق  دهد.

خواجه نصیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به مجموعه اخباری که می تواند نگرانی سرمایه گذاران را برای آینده ایجاد کند؛ به نظر می رسد، ما مانعی را برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه داریم، اما وجود این نگرانی ها به مفهوم عدم ایجاد بازدهی و ارزش در سهام شرکت ها نیست.

وی تصریح کرد: با هر سناریو یی که در نظر باشد، به واسطه تغییر نگرانی ها و تثبیت شرایط ، سودآوری شرکت ها رخ خواهد داد و حتی در شرایط فعلی و با فرض حفظ سیاست های ارزی در کشور و محدودیت هایی که برای قیمت گذاری کالاها در کشور اتفاق می افتد هم؛ شرایط فعلی نسبت به وضعیت سال های قبل شرایط بهتری برای شرکت هاست و قیمت فروش و ارزش آنها افزایش خواهد یافت و این مهم چیزی است، که به وضوح در گزارشات 3 ماهه قابل مشاهد ه است.

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن گفت: با این وجود سرمایه گذاران هوشمند که نگاه میان مدت به بازارداشته و تفکر میان مدت آنها هدایت گر تصمیم سازی آنها در حوزه سرمایه گذاری است؛ می توانند در این بازار سرمایه گذاری کنند و قطعا سفته بازی و نوسان گیری کوتاه مدت در بازار طی چند ماه آینده توصیه نمی شود.

فرصت های قابل اتکا سرمایه گذاری

به اعتقاد خواجه نصیری نگاه سرمایه گذار بلند مدت مبتنی بر داده های مالی شرکت ها و بازده و مزیت آنها که در دارایی ارزی و نرخ فروش آنها قابل رصد کردن است؛ می تواند نماگر خوبی برای انتخاب فرصت های سرمایه گذاری باشد و همچنین برای کسانی که نگاه میان مدت تری به بازار دارند، فرصت هایی را ایجاد کند که نسبت به سایر بازارها فرصت قابل اتکاتری باشد. 

خواجه نصیری با توجه به اینکه راهکارهای کنترل نقدینگی و کنترل بازار و جلوگیری از رشد بازارها ی موازی تاکنون پاسخگو نبوده و سیاست های کنترلی به ترتیب فعلی هم نتوانسته نتایج لازم را به بار آورد تاکید کرد: دیر یا زود سیاست ها به سمت استفاده از ابزارهای جایگزین بهتر میل خواهد کرد و اگر این اتفاق با حمایت از بازار سرمایه و بهبود سودآوری شرکت ها رخ دهد و در مقابل دیدگاه سیاست گذاران نگاه راهگشا به سمت بازار سرمایه باشد که اکنون به نظر می رسد، این سیاست ها آغاز شده و این تفکرها در حال شکل گیری است؛ می تواند حل معضل نقدینگی و صدماتی که از نقدینگی سرگردان به فضای اقتصادی کشور می زند را تسریع کند. 

وی افزود: توصیه به همه سیاست گذاران اقتصادی کشور این است، که به تنها و بهترین راه حل معضل اقتصادی که همانا سیاست گذاری مبتنی بر جذب نقدینگی در بازار سرمایه و حمایت از شرکت ها و جلوگیری از ایجاد فضای رانتی است، توجه کرده و بکوشند تا سیاست ها را با آن همسو کنند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24