Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، بازار سرمایه فرصتی برای کنترل تورم و نقدینگی است که در این زمینه امیدواریم با عزم جدی دولت شاهد بهبود عملکرد بازار سرمایه باشیم.

آخوندی: بازار سرمایه می‌تواند تورم و نقدینگی را کنترل کند

بورس24 : وزیر راه و شهرسازیصبح امروز در سی و یکمین صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران که با موضوع بررسی سازوکارهای سیاست های پولی و تاثیر آنها بر بازار های مالی برگزار شد گفت: اصلی ترین مساله اقتصادی کشور در شرایط فعلی عدم ثبات است که این وضعیت ریسک ها را افزایش داده و امید اجتماعی را کاهش می دهد.

عباس آخوندی با بیان این که عدم قطعیت، ساختاری بسیار پیچیده دارد و هنوز برای اصلاح این شرایط ساز و کاری پیش بینی نشده و در دستور کار سیاست گذاران قرار ندارد افزود: علاوه بر این فضای بین المللی نیز عدم قطعیت در کشور را با مشکل روبرو کرده است.

وی با ابراز تاسف از این که ایالات متحده خود را نگهبان بازار آزاد می داند ادامه داد: آمریکا در واقع مرکانتیلیسم نوین است نه نگهبان اقتصاد جهانی! که البته موضوعاتی چون جنگ تعرفه ای، تهدید به استفاده از نیروی نظامی، عدم سازگاری و تساهل با نهادهای بین المللی نشان از این موضوع دارد. بر این اساس این رویکرد جدید ایالات متحده نظم و امنیت بین المللی را برهم زده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این میان بیشترین آسیب اقتصادی متوجه اروپا است و ما باید بتوانیم در این مقطع زمانی بیشترین ارتباط را با اروپا داشته باشیم.

وی گفت: هیچ کشوری به فکر منافع ملی کشور دیگری نیست و نباید تصور کرد اروپا نیز نگران شرایط ایران است، اما اکنون امنیت اروپا به خطر افتاده و ایران می تواند از این شرایط بهره برداری کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، هرچند شرکت های بزرگ اروپایی به دلیل منافع ممکن است ایران را ترک کنند، اما رویکرد باند تبهکاری حاکم بر ایالات متحده در ساخت نظم جدید جهانی، حکومت های غربی را نگران کرده و این فرصت مهمی برای بهره برداری اقتصادی ایران است.

وی همچنین در خصوص ساز و کار داخلی اقتصادی با بیان این که در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، که البته از نوع جنگ نرم است گفت: بسته رویارویی جنگ سخت و نرم متفاوت است. از همین رو با توجه به اینکه در حال جنگ نرم هستیم، باید اقتصاد بازار را تقویت کنیم.

آخوندی با تاکید بر اینکه چون در تنگنا هستیم نباید قوانین جاری را کنار بگذاریم ، تصریح کرد: متاسفانه این مساله در کشور ما حل نشده است.

وی ادامه داد: قطعا منافع عده ای در این است که ما از قوانین قواعد عبور کنیم. همواره عده ای از این عبور سود میبرند و با ظاهر فریبی از خروج قاعده و قانون دفاع میکنند. این فضا شفافیت، ثبات، عدالت و قانون را از میان میبرد.

آخوندی با بیان اینکه اصلی ترین کار پایبندی به قانون، وفاداری به اصول بازار و حفظ حقوق مالکیت است، تصریح کرد: تنها با این فاکتورها رقابت آزاد، فضای شفاف و رشد اقتصادی شکل می‌گیرد. اگر از این اصول خارج شویم اقتصاد از درون تهی می شود. در فضای فعلی نخبگان فکری و ابزاری کشور باید اصلاحات ساختاری اقتصاد کشور را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بهترین زمان برای اصلاحات ساختاری است، ابراز داشت: گفته می شود در شرایط سخت زمان انجام اصلاح ساختاری نیست!؟ خیر اتفاقا بهترین زمان اکنون است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون زمان استفاده از پتانسیل های بازار سرمایه است، گفت: در عین حال باید تکلیف بدهی های دولت روشن شده و سیاست های ارزی کشور اصلاح شود.

آخوندی در پایان در خصوص وضعیت صنعت مسکن و ساخت و ساز خاطرنشان کرد: ما در حال اصلاح قوانین حوزه ساخت و اجاره مسکن هستیم. تغییر رویه ساخت و ساز، اصلاح قوانین مالیاتی و اصلاح رویه اجاره مسکن مهمترین اصلاحات لازم است.

وی در خصوص کنترل نرخ ارز تاکید کرد: دست کاری نرخ ارز اقدام درستی نیست و باید اجازه داد روند قیمت گذاری آن بر اساس شرایط واقعی اقتصاد شکل بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان بازار سرمایه را فرصتی برای کنترل تورم و نقدینگی دانست و ابراز امیدواری کرد: با عزم جدی دولت شاهد بهبود عملکرد بازار سرمایه باشیم.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24