Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محمدرضا گنجی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تایر در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ ابراز داشت: بحث ممنوعیت واردات تایر خودروهای سواری که دارای نمونه داخلی هستند مبحث جدیدی نیست. قبلا هم این ممنوعیت وجود داشته اما حالا وزارت صنعت آن را به صورت رسمی اعلام کرده است. وی افزود: در وزارت صنایع بحثی وجود دارد به نام عدم ساخت که بر اساس آن تمامی واردکنندگان برای واردات محصولات مورد نظرشان باید مجوزی را دریافت نمایند که محصولی که برای واردات مد نظر آنهاست در داخل کشور تولید نمی شود یا به میزان کافی تولید نمی شود. در چنین صورتی وزارت صنایع مجوز واردات را به آن ها خواهد داد.

بررسی آخرین تحولات صنعت تایر

بورس24 : اخیرا در خبرها آمد که وزارت صنعت اعلام کرده واردات انواع لاستیک خودروهای سواری در صورتی که نمونه آن ها در داخل تولید شود، به کشور ممنوع است. پکرمان، پتایر و پکویر نخستین و تنها سهم های فعال گروه تایر بودند که به این خبر واکنش مثبت نشان داده و با افزایش تقاضا همراه شدند.

حال ببینیم بحث ممنوعیت واردات تایر که توسط وزارت صنعت اعلام شده تا چه حد جدی است و چه اثراتی بر صنعت لاستیک سازی کشورمان خواهد داشت؟

این موضوع جدید نیست

محمدرضا گنجی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تایر در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ابراز داشت: بحث ممنوعیت واردات تایر خودروهای سواری که دارای نمونه داخلی هستند مبحث جدیدی نیست. قبلا هم این ممنوعیت وجود داشته اما حالا وزارت صنعت آن را به صورت رسمی اعلام کرده است.

وی افزود: در وزارت صنایع بحثی وجود دارد به نام عدم ساخت که بر اساس آن تمامی واردکنندگان برای واردات محصولات مورد نظرشان باید مجوزی را دریافت نمایند که محصولی که برای واردات مد نظر آنهاست در داخل کشور تولید نمی شود یا به میزان کافی تولید نمی شود. در چنین صورتی وزارت صنایع مجوز واردات را به آن ها خواهد داد.

او با تاکید بر این موضوع که اگر کالایی در داخل کشور ساخته شود اجازه ورود مشابه خارجی آن به واردکنندگان داده نمی شود اذعان داشت: در گذشته نیز چنین ممنوعیت هایی وجود داشته اما از زمانی که بحث ارز 4200 تومانی به میان آمده وزارت صنایع بر شدت نظارت های خود افزوده است.

وی اضافه کرد: مثلا اگر میزان نیاز بازار داخل به لاستیک پراید به اندازه یک میلیون حلقه تایر باشد و تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید 750 هزار حلقه تایر پراید باشند ، وزارت صنایع اجازه واردات 250 هزار حلقه از این محصول را صادر می کند.

صرفه جویی در مصرف ارز

از گنجی پرسیدیم که این ممنوعیت چه اثراتی را به همراه خواهد داشت؟ وی گفت: مهمترین تاثیری که خواهد داشت این است که تایر به میزان نیاز در داخل ساخته یا از خارج از کشور وارد می شود که پیامد مثبتش این است که ارزش بیشتری جهت واردات بی رویه تایر مصرف نمی شود و تایرهای مازاد در انبارها خاک نخواهند خورد.

او ادامه داد: مهمترین هدفی که از اعلام ممنوعیت واردات انواع لاستیک خودروهای سواری در صورت داشتن نمونه داخل کشور دنبال می شود مدیریت کردن ارز است. افزون بر اینکه تولیدکننده داخلی نسبت به این موضوع که کلیه محصولاتش به فروش خواهند رفت و همه محصولاتش دارای مشتری است آسوده خاطر خواهد بود و از سوی دیگر واردات به میزان کمبود داخل انجام می شود و هیچ گونه محصولی در انبارها باقی نخواهد ماند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24