Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شواهد در بازار معاملات خرید آپارتمان در تهران حکایت از آن دارد که سرعت معاملات سفته بازانه در هفته های گذشته از تابستان کاهش پیدا کرده است. این کاهش سرعت ناشی از توقف سوداگری ملکی در مناطق لبریز از رشد قیمتی است که سبب شده قیمت خرید آپارتمان برای کسانی که قصد سودگیری در کوتاه مدت را دارند، توجیه اقتصادی خود را از دست بدهد و در نتیجه میل به خرید و انجام معامله کاهش پیدا کند.

توقف سفته بازی در بازار مسکن

بورس24 : شواهد در بازار معاملات خرید آپارتمان در تهران حکایت از آن دارد که سرعت معاملات سفته بازانه در هفته های گذشته از تابستان کاهش پیدا کرده است.

این کاهش سرعت ناشی از توقف سوداگری ملکی در مناطق لبریز از رشد قیمتی است که سبب شده قیمت خرید آپارتمان برای کسانی که قصد سودگیری در کوتاه مدت را دارند، توجیه اقتصادی خود را از دست بدهد و در نتیجه میل به خرید و انجام معامله کاهش پیدا کند.

در مناطقی از تهران قیمت فروش واحدهای مسکونی نزدیک به دو برابر شده است در حالی که متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران حدود 40 درصد افزایش یافته است. این دو گانگی در میزان رشد قیمت باعث شده متقاضیان سرمایه ای خرید مسکن این گونه برداشت کنند که در مناطق لبریز قیمتی، حباب وجود دارد و ارزش واقعی آپارتمان در این مناطق به مراتب کمتر از آنچه فروشنده قیمت گذاری کرده، است.

حتی در مناطقی از جنوب شهر تهران، سطح قیمت فروش برخی املاک مسکونی با سطح قیمت در غرب و شرق تهران برابری می کند. در بازار مسکن تهران، در شرایط طبیعی، قیمت آپارتمان های مناطق یک و 3،‌ از منطقه دو بیشتر است و قیمت منطقه 2 از قیمت مناطق 5 و سپس 4 بیشتر است. سطح قیمت مسکن در مناطق 6 و 7 به هم نزدیک است و در مناطق جنوبی، سطح قیمت ها معادل 50 تا 60 درصد قیمت واحدهای مسکونی در مناطق 4 و 5 است.

اما در زمان جهش قیمت مسکن و رشد تقاضای خرید، این رابطه بهم می خورد.

از بین رفتن رابطه نسبی بین قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در انتهای دوره رونق باعث بیرون رفتن سفته بازها و سوداگران از بازار ملک می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24