Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در ابتدا عبدالرحیم شمس الدینی مدیر عامل شرکت اقدام به قرائت صورت های مالی شرکت کرد. وی گفت: شرکت پالایش نفت شیراز در سال مالی ٩۶ جمعا ٣،١٢٩،٩۶٠ مترمکعب محصول تولید کرد که ٣۵ درصد آن را نفت گاز تشکیل داده است. مجموع فرآورده های تحویلی شراز در دوره ١٢ ماهه سال مالی ٩۶ برابر با ٣،١٠۴،١۴٨ مترمکعب بود که درآمدهای عملیاتی شرکت را به ٣٩ هزار و ٩۵ میلیارد و ٩٣ میلیون ریال رساند. این مبلغ در قیاس با سال مالی ٩۵ بیش از ٢٢ درصد افزایش یافته است.

نتیجه مجمع «شراز» ؛ سود نقدی : هیچ!

بورس24 : شرکت پالایش نفت شیراز عصر امروز مجمع عمومی عادی سالیانه دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 96 را برگزار کرد.

در ابتدا عبدالرحیم شمس الدینی مدیر عامل شرکت اقدام به قرائت صورت های مالی شرکت کرد. وی گفت: شرکت پالایش نفت شیراز در سال مالی 96 جمعا 3،129،960 مترمکعب محصول تولید کرد که 35 درصد آن را نفت گاز تشکیل داده است. مجموع فرآورده های تحویلی شراز در دوره 12 ماهه سال مالی 96 برابر با 3،104،148 مترمکعب بود که درآمدهای عملیاتی شرکت را به 39 هزار و 95 میلیارد و 93 میلیون ریال رساند. این مبلغ در قیاس با سال مالی 95 بیش از 22 درصد افزایش یافته است.

او درباره ریسک های سیاسی اقتصادی شرکت ابراز داشت: مواجهه با تحریم های اقتصادی یکی از مهم ترین موانع توسعه ای صنعت پالایشگاه به شمار می رود. زیرا بخش قابل توجهی از تکنولوژی و تجهیزات مربوط به طرح های توسعه ای شرکت از طریق شرکت های خارجی تامین می شود که اگر این شرکت های خارجی همکاری های خود را با ما قطع نمایند مشکلاتی برای این صنعت و شرکت پالایش نفت شیراز به وجود خواهد آمد. از سوی دیگر در صورت تشدید تحریم ها تامین مواد شیمیایی و کاتالیستی نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی در ادامه به ریسک های مالی شرکت اشاره کرد و گفت: شراز دارای طرح حفظ ظرفیت و بهبود عملیات است که عدم تامین مالی مناسب این طرح می تواند مشکلاتی را در تحقق اهداف این طرح ها و دستیابی به نتایج مطلوب آن به همراه داشته باشد. افزون بر این، افزایش قیمت جهانی مواد اولیه به خصوص نفت خام که طی چند سال اخیر رخ داده، موجب افزایش هزینه ی اجرای طرح ها خواهد شد. همچنین ایجاد محدودیت های جدید در گشایش اعتبارات اسنادی طرح ها نیز از جمله عوامل سیاسی در افزایش هزینه اجرای طرح هاست.

در مجمع شراز مقرر شد تا هیات مدیره، طرح های کمی و کیفی فرآورده های تولیدی و مطابقت آن با استانداردهای سال 2005 به بالای اروپا را پیگیری نماید و در این راستا اجرای پروژه های کیفی سازی گوگردزدایی از نفت گاز و میز کاهش کمی نفت کوره را با هماهنگی سهامدار عمده در دستور کار قرار دهد. به نحوی که پروژه های یاد شده تا پایان سال 97 تکمیل و به بهره برداری برسد. در همین رابطه هیات مدیره مکلف شد تا پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه ها را در پایان هر ماه به سهامدار عمده یعنی شرکت نفت و گاز پارسیان ارائه کند.

مدیر عامل شراز در ادامه درباره میزان سودآوری شرکت در سال 96 گفت: شراز در سالی که گذشت بیش از 1 هزار و 810 میلیارد و 38 میلیون ریال سود خالص شناسایی کرده که بر اساس تصویب نامه هیات وزیران 614،224 میلیون ریال بابت اندوخته جهت طرح توسعه در نظر گرفته می شود. بر این اساس حداکثر سود قابل تقسیم شرکت 680 میلیون ریال و حداکثر سود قابل تقسیم با توجه به وضعیت نقدینگی و توان پرداخت سود مبلغ 6،802 میلیون ریال است.

در پایان جلسه به رغم تحقق سود 1،762 ریالی به ازاء هر سهم که 2 درصد بیشتر از سال مالی 95 بود به دلیل برداشت از حساب های شراز از طرف اداره مالیات این شرکت نتوانست سود تقسیمی داشته باشد و سهامداران خود را دست خالی از مجمع بازگرداند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24