Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

انتشار اوراق دیگری از سوی تامین سرمایه امین در راه است. امروز در ساعت ۱۰صبح بورس کالا میزبان عرضه اوراق سلف موازی سیمان خوزستان است. حسین سعیدی مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه امین در خصوص انتشار اوراق سلف موازی که در روز جاری در بورس کالا منتشر می گردد به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: عرضه اوراق سلف موازی سیمان خوزستان در بورس کالا در حالی انجام می شود که تامین سرمایه امین متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق خواهد بود.

جزئیات تامین مالی صنعت سیمان توسط یک تامین سرمایه فعال

بورس24 : انتشار اوراق دیگری از سوی تامین سرمایه امین در راه است. امروز در ساعت ۱۰صبح بورس کالا میزبان عرضه اوراق سلف موازی سیمان خوزستان است.

حسین سعیدی مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه امین در خصوص انتشار اوراق سلف موازی که در روز جاری در بورس کالا منتشر می گردد به خبرنگار بورس24 گفت: عرضه اوراق سلف موازی سیمان خوزستان در بورس کالا در حالی انجام می شود که تامین سرمایه امین متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق خواهد بود.

وی ادامه داد: مبلغ کل این اوراق 50 میلیارد تومان بوده و نرخ سود آن در سررسید یکساله 18.5تا 19درصد است و نرخ بازارگردانی روز شمار آن 17.5درصد خواهد بود.

به گفته وی، پیش از این نیز اوراق دیگری در صنعت سیمان توسط تامین سرمایه امین منتشر شده است. به طور کلی در صنعت سیمان مسائل مختلفی وجود دارد که از آن جمله دسترسی به منابع مالی و سرمایه در گردش تولید است.

وی گفت: سیمانی ها در بازار داخل به دنبال کاهش تخفیفات فروش و گذر از تولید در شرایط نقطه سر به سر هستند و همزمان استفاده از مزیت های صادرات در شرایط ارزی جدید و توسعه بازارهای هدف در خارج از مرزهای کشور را پیگیری می کنند. همچنین تبدیل تعهدات و تسهیلات ارزی اخذ شده توسط این شرکت ها از امثال صندوق ذخیره ارزی در سنوات گذشته به اوراق بدهی، موجبات مصون سازی آن ها از ریسک نرخ ارز را فراهم کرده است. سیمان شرق هم یکی دیگر از شرکت هایی است که در ماه گذشته 30میلیارد تومان اوراق سلف یک ساله در همین راستا از طریق تأمین سرمایه امین منتشر کرده است.

سعیدی از انتشار اوراق بدهی و همچنین عرضه واحدهای صندوق پروژه برای شرکت مپنا درکارنامه امسال تامین سرمایه امین خبرداد و گفت: در سال مالی جاری، تامین سرمایه امین اوراق سلف مپنا را به مبلغ 400میلیارد تومان منتشر کرده است.

وی در خصوص برنامه عرضه های آینده این تامین سرمایه نیز گفت: امین در نظر دارد بیش از 800 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد برای تأمین مالی در صنایع فلزات و پتروشیمی نیز منتشر نماید که تا سه ماه آینده با توجه به زمان بندی تأمین تضامین این شرکت ها عرضه اوراق انجام می شود. تلاش می کنیم که این اوراق تا شهریور ماه سال جاری منتشر گردد.

امین در مشهد و شستا چه کرد...؟

مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه امین با اشاره به عرضه های ماه های نخست امسال و انتهای سال گذشته گفت: اسفند سال گذشته اوراق اجاره توسط تامین سرمایه امین برای تامین مالی شستا تدارک دیده شد. این اوراق با حجم 3هزارمیلیارد تومان (در دو بخش هزار میلیارد تومانی یک ساله و 2هزار میلیارد تومانی سه ساله) و برای اولین بار در بازار سرمایه ایران بر مبنای سهام منتشر و همچنین برای نخستین بار از توثیق سهام به عنوان بخشی از تضامین اوراق بدهی در این مورد بهره گرفته شد.

وی ادامه داد: از این 3هزار میلیارد تومان، مبلغ 1700میلیارد تومان با تعهد تامین سرمایه امین است و مابقی توسط کنسرسیومی از سه تامین سرمایه (سپهر، کاردان و نوین) انجام شده است.همچنین تامین مالی شهرداری مشهد در اردیبهشت ماه سال جاری برای تکمیل فاز 2 از خط 3 قطار شهری مشهد به مبلغ 300میلیارد تومان صورت گرفت. خط سه قطار شهری مشهد به طول 28.5کیلومتر بوده و 6هزار میلیارد تومان برآورد بودجه آن است.

وی گفت: تامین مالی این نوع پروژه ها متکی به منابع غیر بودجه ای شهرداری ها بوده و یکی از راه های جذب این منابع، بازار سرمایه می باشد. این درحالی است که در گذشته نیز تامین سرمایه امین در حدود هزار میلیارد تومان اوراق برای قطار شهری و بافت فرسوده شهر مشهد منتشر کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24