Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

باید زد و بند و رانت اطلاعاتی در این بورس برچیده شود مردم به بورسی که در آن رانت اطلاعاتی وجود ندارد، سوق پیدا می کنند یک ضعف در یک حلقه یعنی پارگی حتمی! بهنام ملکی ( استاد دانشگاه و اقتصاددان) در گفت‌ و گویی، در مورد نقش بورس و بازار سرمایه در جذب نقدینگی گفت: یکی از راه‌ های جذب نقدینگی داشتن بورس کارآمد است، که آن نیز مستلزم شفافیت است. او گفت: در واقع اقتصاد همانند یک زنجیر به‌ هم پیوسته است، که ضعف در یک حلقه موجب پارگی آن می‌ شود. از همین روی مجاری غیر‌ شفاف و رانتی عاملی است، که بسیاری از دستاوردها را خنثی می‌ کند...

راهکار پیشنهادی یک استاد دانشگاه برای جذب نقدینگی در بازار سرمایه

بورس24 : بهنام ملکی ( استاد دانشگاه و اقتصاددان) در گفت‌ و گویی در مورد نقش بورس و بازار سرمایه در جذب نقدینگی گفت: یکی از راه‌ های جذب نقدینگی داشتن بورس کارآمد است، که آن نیز مستلزم شفافیت است.

او گفت: اگر در بورس زد و بند و رانت اطلاعاتی وجود نداشته باشد، می‌ توان مردم را به این بازار سوق داد. 

وی اضافه کرد: اگر بورس سودآور و توجیه‌ پذیر باشد، نقدینگی از بخش بانکی به سمت این بازار سوق می یابد و بسیاری از مردم صاحب سهام می‌ شوند. مثلا در کشورهایی مانند ژاپن و آلمان نزدیک به 70 تا 80 درصد مردم سهام شرکت‌ ها را خریده و در سود و ضرر آنها سهیم شده‌ اند.

وی متذکر شد: شفاف سازی نه تنها در بخش بورس بلکه در سایر بخش‌ های اقتصادی نیز مانع سو‌ء استفاده و رانت است. مثلا اگر در اعطای مجوز کسب و کار از فضای الکترونیکی استفاده شود، درخواست‌ ها به راحتی قابل نظارت و ردیابی می‌ شود.

او گفت: در واقع اقتصاد همانند یک زنجیر به‌ هم پیوسته است، که ضعف در یک حلقه موجب پارگی آن می‌ شود. از همین روی مجاری غیر‌ شفاف و رانتی عاملی است که بسیاری از دستاوردها را خنثی می‌ کند.

منبع: ایلنا  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24