Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع شرکت ذوب آهن اصفهان روز یکشنبه با حضور ٧۵ درصد سهامداران در اصفهان برگزار شد.

خبرهای مهم مجمع ذوب آهن را اینجا بخوانید

بورس24 : شرکت ذوب آهن در سال مالی گذشته به سود عملیاتی رسید اما به دلیل زیان انباشته، نتوانست در مجمع خود سود تقسیم کند.

هیات رئیسه:

بهروز خالق( نماینده شستا)

رئیس مجمع

عبداله شیر محمد پور(نماینده صدر تامین)

ناظر اول

محمد عبودی( نماینده صبا تامین)

ناظر دوم

گزارش مدیرعامل...

منصور یزدی زاده، مدیر عامل شرکت در این مجمع با اشاره به برنامه های آتی شرکت گفت: برنامه شرکت رسیدن به تولید ۶ میلیون تن است که ذوب آهن با مشارکت با برخی شرکت های جنوبی کشور تا سال 1404 به این مهم دست می یابد. البته در سال ۹۷ تولید ۲.۵ میلیون تن در دستور کار است.

وی افزود: بر اساس آخرین تعدیل پیش بینی بودجه، کک ۱ درصد منفی ، چدن مذاب برابر 0.4 درصد منفی بوده است.

مدیرعامل ذوب آهن از کاهش مصرف آب خبر داد و گفت: علیرغم رشد تولید در سال 96، توانستیم تا 7 درصد مصرف آب را کاهش دهیم که البته سال 97 به ازای هر لیتر در کیلو 6.7 لیتر مصرف آب خواهیم داشت. مشکل کمبود آب برای تولید به طور کامل مرتفع شده و شرکت ذوب آهن بیشتر از سال قبل تولید خواهد کرد.

یزدی زاده گفت: ما میزبان ۱۴هزار و ۵۳۱ نفر هستیم که باید با مدیریت کردن، هزینه های شرکت را کاهش دهیم. ما در داخل شرکت مشکل تولید نداریم فقط در مورد مدیریت آب، اصلاح ساختار برای خروج از زیان چالش های شرکت است. همچنین در سال ۹۷ کاهش مصرف آب به 6.7 لیتر در کیلو خواهد رسید. همچنین تلاش می کنیم که از معادن سنگ کشور هم بهره برده و در تملک خود در آوریم.

وی گفت: از ابتدای تیرماه افزایش نرخ ۲۰ درصدی داشتیم که باید جبران شود. ما تلاش کردیم این افزایش نرخ ضریب شمش فولاد نشود. انتشار اوراق سلف موازی به میزان ۳۰۰میلیارد تومان برای افزایش سرمایه در گردش و تولید در دستور کار است.

او گفت: در مورد تهاتر ۳۵۰۰ میلیارد تومانی، مذاکرات آن با دولت انجام شده و قرار است سبدی ارائه دهیم که به چه صورت این تهاتر انجام شود. با این کار حد اعتباری ذوب آهن به بانک ها باز می شود.

مدیر عامل ذوب آهن در مورد تولید ریل گفت: در حال حاضر حدود 10 کشور توانایی تولید ریل را دارند که ما در حد اتریش و انگلیس هستیم و پیش بینی تولید 4000 کیلومتر ریل را داریم ولی نیاز کشور به 25 هزار کیلومتر ریل است که تا 5 سال آینده باید محقق شود‌. همچنین کشور چین حدود 60 درصد از تولید ریل دنیا را در اختیار دارد.

یزدی زاده درخصوص حجم معاملات ذوب در بورس گفت: این شرکت در سال گذشته پس از فولاد مبارکه و سایپا با حجم معاملات ۱.۴ میلیارد سهم سومین شرکت بورس بوده است.

مدیرعامل ذوب آهن درباره برنامه های سال ۹۷ گفت: تسویه و بازیافت فاضلاب صنعتی از کارخانه، استفاده از پساب شهرهای مجاور از جمله نجف آباد و فولاد شهر، تعامل برای منابع تامین سنگ آهن و پیگیری تملک معادن سنگ، روش هایHMR برای کاهش مصرف سنگ آهن و کک و جایگزینی با دی آی آر و قراضه،تلاش برای افزایش تولید جهت جبران کردن افزایش 20 درصدی قیمت زغالسنگ، افزایش سرمایه گذاری در معادن زغالسنگـ، استفاده از طرح های جدید برای کاهش وجوه عمرانی و رکود بازار داخلی، طرح برای تحریم های تجاری جدید، کنترل هزینه ها، استفاده از روش های تامین منابع مالی از جمله این موارد است.

سوالات سهامدران...

سعید خالق، رئیس مجمع در پاسخ سهامداری در مورد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی گفت: محض اطلاع باید بگوییم پس از افزایش سرمایه از محل تجددید ارزیابی دارایی‌ها، افزایش سرمایه دیگری از محل مطالبات و آورده نقدی انجام خواهد شد. البته هنوز کاری انجام نشده و در حد اطلاع رسانی است.

وی گفت: شرکت از محل تجدید ارزیابی تجهیزات شرکت افزایش سرمایه در دستور کار دارد که معادل 80 تا 85 درصد سرمایه فعلی شرکت است.

نماینده پویش بازرگان ، یکی از سهامداران عمده نیز گفت: با ارز صادراتی خودتان تجهیزات مورد نیاز را وارد کنید همان نرخ توافقی برای شما تمام می شود ، انگار با دلار 8000 تومانی محصول صادر کرده اید. همچنین شرکت نیاز به یک بازار گردان قوی دارد کما اینکه اگر مجمع امروز با آرامش در حال برگزاری است حاصل رشد قیمت طی دو ماه اخیر بوده است.

سهامداران بازنشسته در این مجمع از مدیرعامل شرکت که خودش نیز زمانی در ذوب فعالیت داشته، خواستند در مورد بیمه و پرداختی های این اشخاص همکاری لازم را انجام دهند.

مصوبات مجمع:

در این مجمع سرمایه گذاری صبا تامین ، سرمایه گذاری صدر تامین ، شرکت فرآورده های نسوز ایران، شرکت پویش بازرگان و سرمایه گذاری هامون شمال به عنوان اعضای جدید حقوقی هیات مدیره ذوب آهن معرفی شدند.

همچنین شرکت به دلیل وجود زیان انباشته، علیرغم سود سازی در سال 96، موفق به تقسیم سود نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24