Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر راه و شهرسازی گفت: عده ای نگران از آینده اقتصاد ایران هستند و بسیاری می گویند دولت کاری کند و این یک خواسته عمومی است که از دولت دارند و خواسته حقی است.

راهکار آخوندی برای حل مشکل اقتصاد: «دولت دخالت نکند»

بورس24 : عباس آخوندی در نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران افزود : فقدان نظریه یکی از موضوعاتی است که با آن مواجه هستیم و بزرگترین مسئله ای که بنده در ایران مشاهده می کنم مسئله نظریه است .

وی گفت : در بخش اقتصاد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فراز و نشیب های سهمگینی داشته ایم و همه باید کمک کنیم تا یک نظریه داشته باشیم و از الزامات آن دفاع کنیم .

وزیر راه و شهرسازی افزود : برگزاری این جشنواره کمک می کند که مسائل اقتصاد ایران به صورت صحیح طبقه بندی شود و همچنین گفتگویی ساختارمند و هدفمند پیرامون اقتصاد ایران شکل گیرد.

آخوندی گفت : برگزاری این جشنواره راهی برای تبادل تجربه و قضاوت علمی پیرامون مسائل پیچیده اقتصاد ایران است .

وی افزود : این جشنواره در شرایطی برگزار می شود که عده ای نگران از آینده اقتصاد ایران هستند و بسیاری می گویند دولت کاری کند و این یک خواسته عمومی است که از دولت دارند و خواسته حقی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط بسیار سختی هستیم و بزرگان اقتصاد به دولتمردان توصیه می کنند که اگر در تنگنا و یا بحران اقتصادی قرار گرفتید، ابتدا به داخل اقتصاد بازگشته و مسائل و مشکلات ساختاری اقتصاد را شناسایی کنید .

آخوندی افزود : ممکن است مسائل سیاسی و محیطی نقش بسیار تعیین کننده ای برای تخفیف و یا تشدید اوضاع داشته باشد ولی مسائل اقتصادی را باید با روش های اقتصادی حل کرد .

وی گفت : هنگامی که دولت یازدهم بر سر کار آمد ، به دلیل آنکه امید به بهبود در جامعه ایجاد شد، قبل ازآنکه دولت اقدامی انجام دهد، آثار مثبتی در اقتصاد داشت .

وزیر راه و شهرسازی افزود : اتفاقات اخیر انتظارات تورمی را افزایش داد و التهاب در جامعه بسیار بالا و همه چیز به ساختار و مسائل اقتصاد ایران باز می گردد .

آخوندی گفت : در این شرایط تصمیمات ما باید مبتنی بر علم اقتصاد باشد و باید به سیاست مداران تذکر داد که خارج از علم اقتصاد نمی توان راهکاری پیدا کرد .

وی افزود: در یک محیط اقتصادی که نبود قطعیت باشد، سرمایه گذاری و رشد صورت نمی گیرد و در شرایط تنگنای اقتصادی نباید از قانون عبور کنیم .

وزیر راه و شهرسازی گفت : بسیاری از مسائل مطرح در جامعه در جهت افزایش نبود قطعیت ، عبور از حقوق مالکیت و مشوق مداخله های گسترده دولت در بازار است .

آخوندی افزود : کاری که دولت باید انجام دهد، حمایت از قانون ، حمایت از حقوق مالکیت ، تثبیت محیط اقتصادی و کم کردن نبود قطعیت هاست .

نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار و در آن از برترین پژوهش ها قدردانی شد .

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24