Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برخلاف تصور برخی افراد که سوزوکی ویتارا جدید نسل نوین گرندویتارا فعلی است، اما باید گفت که کمپانی سوزوکی ژاپن ویتارا جدید را به عنوان یک کراس اوور معرفی کرده و از آن طرف همچنان تولید گرندویتارا را به عنوان یک خودرو SUV و مجزا از ویتارا کراس اوور در چرخه تولید و عرضه اش حفظ کرده است...

با سوزوکی ویتارا جدید آشنا شوید!

بورس24 : روز گذشته در کارخانه ایران خودرو مرکزی واقع در جاده مخصوص تهران- کرج، یک دستگاه سوزوکی ویتارا نسل جدید با پلاک گذر موقت دیده شد و عکس آن توسط خبرنگار اسب بخار تهیه شد. سال گذشته تصاویر دیگری از سوزوکی ویتارا نسل جدید با رنگ های مختلف از جمله آبی در ایران خودرو مرکزی و ایران خودرو خراسان منتشر شده بود. البته که این تصاویر به صورت مخفیانه گرفته شده بود و گویا این شرکت از سال گذشته برنامه عرضه ویتارا جدید را در دست انجام داشته است. همچنین برخی از این تصاویر حاکی از برگزاری کلینیک های خصوصی برای ویتارا جدید بودند و در آن موقع که ایران خودرو رنو کپچر را هم به صورت وارداتی عرضه می کرده است، سوزوکی ویتارا جدید را در کلینیک خود در کنار این فرانسوی قرار داده بود.
برخلاف تصور برخی افراد که سوزوکی ویتارا جدید نسل نوین گرندویتارا فعلی است، اما باید گفت که کمپانی سوزوکی ژاپن ویتارا جدید را به عنوان یک کراس اوور معرفی کرده و از آن طرف همچنان تولید گرندویتارا را به عنوان یک خودرو SUV و مجزا از ویتارا کراس اوور در چرخه تولید و عرضه اش حفظ کرده است.
ویتارا نسل جدید از نظر ارتفاع و ابعاد کمی کوچکتر از سوزوکی گرندویتارا فعلی است که در خط تولید ایران خودرو خراسان مونتاژ می شود. این خودرو از نظر وزن بسیار سبک شده است و از طرفی ایمنی آن به مراتب بالاتر رفته است. ویتارا نسل جدید در کلاس کراس اوورهای جمع و جور قرار می گیرد و با توجه به سفارش، موتور ۱٫۴ لیتری توربو ۱۳۸ اسب بخار یا ۱٫۶ لیتری ۱۱۵ اسب بخار روی آن نصب می شود. وزن ۱۰۷۵ کیلوگرمی این خودرو باعث شده تا ویتارا با موتورهای حجم پایین سازگار باشد و حتی قابلیت دو دیفرانسیل را در دل خود داشته باشد. مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۶٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر باعث شده تا از این کراس اوور ژاپنی در بازار جهانی استقبال خوبی به عمل آید. گیربکس پنج دنده دستی و شش دنده اتوماتیک از انتخاب های مشتری بوده و می تواند آن را با توجه به سلیقه خود سفارش دهد.

سوزوکی ویتارا جدید با توجه به قابلیت ها می تواند با سانگ یانگ تیوولی تک دیفراسیل و دو دیفرانسیل، رنو کپچر و داستر، نیسان جوک وارد رقابت شود. باید خاطر نشان کرد که ویتارا نسل جدید قابلیت های آفرودی گرندویتارا را ندارد و بیشتر برای آفرودهای نرم و عادی از آن استفاده می شود.
سال گذشته که تصاویر حضور نمونه های اولیه این خودرو در ایران خودرو منتشر شد، بسیاری احتمال می دادند که سوزوکی ویتارا جدید با قیمتی حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان عرضه شود. اما حال که به خاطر نامشخص بودن ادامه همکاری اکثر شرکای خارجی خودروسازان داخلی، معلوم نیست که تکلیف ویتارا جدید در ایران خودرو چه می شود و آیا سوزوکی ژاپن مایل به ادامه همکاری با طرف ایرانی است یا خیر؟ اما با این حال می بینیم که ایران خودرو پلاک گذر موقت را برای سوزوکی ویتارا جدید دریافت کرده است. در گذشته هم اشاره شده بود که پلاک گذر موقت در سیستم شرکت های عرضه کننده داخلی، به معنی بررسی و تست خودرو مورد نظر برای بازار ایران است و بیش از یک سال و نیم است که پلاک گذر موقت به جای پلاک آزمایش فنی به شرکت های خودرویی داده می شود. اما با این حال باید گفت که هیچگاه نصب پلاک گذر موقت بر روی ویتارا جدید و سایر خودروهای جدید به معنی عرضه قطعی آن ها در آینده نیست و در موارد متعددی دیده شده که بعد از انجام برخی تست ها و پیش بردن روند تطبیق خودرو، عدم عرضه آن در ایران نتیجه نهایی بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24