Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جلسه نشست خبری شرکت پتروشیمی پارس برای حضور در بازار سرمایه با حضور اعضای هیئت مدیره؛ مدیرعامل، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس و اصحاب رسانه برگزار شد.

پتروشیمی تازه وارد بازار سهام چه پتانسیل‌هایی دارد؟

بورس24 : مسعود حسنی مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در ابتدای جلسه بیان داشت: پتروشیمی پارس سودده ترین و بهترین شرکت پتروشیمی کشور است که در بورس عرضه می شود، این موضوع یقینا حفظ خواهد شد.ُ با این عرضه در بورس حدود 720 میلیارد تومان سرمایه جذب می شود. ما خرسندیم پول و سرمایه مردم به جای اینکه صرف سایر بازارها و بازارهای کاذب شود، وارد بازار سرمایه شود تا از این طریق در تولید مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: ارزش شرکت 14500 میلیارد تومان برآورد شده و ما به دنبال ارزش آفرینی هستیم، پیش بینی می کنیم که در کوتاه مدت این ارزش به 20000 میلیارد تومان برسد. برای توسعه شرکت و ایجاد ارزش افزوده و همچنین تنوع محصول تلاش زیادی می کنیم. ما از خام فروشی دوری می کنیم و به ارزش افزایی می پردازیم.

وی در پاسخ به این سوال که تحریم ها چه تاثیری بر شرکت می گذارد گفت: ما تمام ریسک های موجود را شناسایی کرده ایم، تمام راه حل هایی که باید از تحریم ها تاثیر نگیریم نیز شروع شده و انجام خواهد شد، ما برای ورود مواد اولیه و در ورود برخی از مواد اولیه به واردات وابسته ایم، اما در حال حاضر سه شرکت قدر ایرانی اقدام به تامین برخی از مواد اولیه شرکت می کنند که از نظر کیفیت با خارجی ها رقابت می کنند.

حسنی بیان داشت: اما برای تامین برخی از مواد اولیه که در داخل تولید نمی شود باید واردات داشته باشیم که برای تهیه آن ها برنامه ریزی کردیم، برای 6 سال برنامه ریزی شده و برای 3 سال تامین مواد اولیه کرده ایم.

در ادامه علی حسینی معاونت برنامه ریزی هلدینگ خلیج فارس عنوان در پاسخ به اصحاب رسانه در خصوص میزان صادرات شرکت گفت: سهم بازار LPG ایران 8 میلیون تن بوده که 3 شرکت پتروشیمی پتروشیمی پارس، بندر امام و خارک آن را تولید می کنند که پتروشیمی پارس 40 درصد از آن را دارد. میزان صادرات استایرن مونومر نیز بالا بوده و حدود 95 درصد از کل صادرات این محصول در کشور توسط پتروشیمی پارس انجام می شود. ما کل LPG خود را صادر می کنیم و به بازار داخل نمی فروشیم اما در استایرن مونومر بازار داخل نیز مورد توجه ما است.

وی بیان داشت: این اولین عرضه بزرگ تاریخ بورس ایران خواهد بود، هلدینگ خلیج فارس سودآورترین و بهترین شرکت هلدینگ خلیج فارس است که به بازار عرضه شد.

حسینی در مورد نرخ فروش استایرن مونومر گفت: نرخ فروش استایرن مونومر براساس نرخ بورس کالا تعیین می شود. این شرکت براساس دلار 4200 تومان ارزش گذاری شده و هر گونه افزایش در نرخ دلار منجر به رشد ارزش این شرکت می شود.

حسنی مدیرعامل خاطر نشان کرد: تحریم ها اگر سخت و سخت تر شود ما به سمت صنایع داخل کشور خواهیم رفت مسلما باید انواع تمهیدات اندیشید شود. لازم به ذکر است میزانی که پارک استایرن مونومر به بهره برداری برسد ما متعهدیم که به بازار داخل بفروشیم.

علی حسینی معاونت برنامه ریزی هلدینگ خلیج فارس در خصوص بازارگردان این سهم گفت: وجود بازارگردان برای سهم طبق قوانین بورس الزامی است اما تشکیل این صندوق کمی زمان می برد و تا زمان تشکیل این صندوق دو مجموعه مدبران اقتصاد و هامون سپاهان این وظیفه را برای سهم پتروشیمی پارس بر عهده دارند.

در ادامه ربیعی مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: ما در نظر داشتیم تا این سهم خیلی زودتر به بازار عرضه شود، این مجموعه یکی از بهترین و سودآورترین پتروشیمی های کشور است که در حال حاضر عرضه می شود، با توجه به سابقه این شرکت، مطمئنیم که یکی از بهترین عرضه های اولیه بورس خواهد بود.

وی خبر داد: در سال 97 حداقل دو شرکت دیگر از هلدینگ خلیج فارس به بورس وارد می شوند، البته بستگی به شرایط دارد آنچه که مربوط به ما است را اجرا می کنیم و از این موضوع استقبال شدید می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از سود شرکت در مجمع تقسیم خواهد شد، گفت: میزان تقسیم سود در مجمع مشخص می شود اما این اطمینان را می دهم که اکثر میزان تقسیم سود را تقسیم کنیم.

امیری مدیر مالی شرکت پتروشیمی پارس در مورد معافیت مالیاتی این مجموعه پاسخ داد: ما به مدت 20 سال از مالیات معافیم که با این اوصاف تا سال 1402 از مالیات معافیم.

حسینی مقدم خاطر نشان کرد: ما از مسئولین شرکت در خواست کرده ایم که حداقل 80 درصد از سود را تقسیم نمایند، البته این موضوع در مجمع مشخص می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24