Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در بعضی از برنامه های حوزه مسکن موفق و در برخی برنامه ها موفق نبوده است، عنوان کرد: مسکن اجتماعی به دلیل تامین نشدن بودجه موفقیت زیاد حاصل نکرد.

عبده تبریزی: مسکن اجتماعی به دلیل تامین نشدن بودجه موفق نبود

بورس24 : حسین عبده تبریزی بی ثباتی قیمت ها را موضوع متغیر کلان اقتصادی دانست و گفت: در طول سال های گذشته حجم پولی که بانک ها داده بودند و سودهایی که به دست نیاورده بودند، باعث افزایش حجم پول شد. در ماه اخیر نیز تحولات سیاسی از جمله موضع گیری ترامپ درباره برجام باعث ایجاد انتظارات تورمی در جامعه شد که مجموع این عوامل باعث شده است حجم قابل ملاحظه پول به سمت ارز و طلا برود و شرایط عدم تعادل در کشور ایجاد کند که در بخش مسکن نیز اثرگذار است.

وی اضافه کرد: برخی رسانه ها به گونه ای القا می کنند که دولت وظیفه دارد، سه میلیون واحد بسازد و این دیدگاه پروژه محور که در رسانه وجود دارد و به مردم نیز انتقال داده است، مورد تائید خیلی از کارشناسان اقتصادی نیست.

وی درباره برنامه دولت درباره مسکن، اظهار کرد: دولت تلاش کرده فضایی را ایجاد کند که بخش خصوصی کارش را انجام دهد و دنبال ایجاد رانت هم نبوده است تا بازار مسکن را تبدیل به یک بازار سرمایه گذاری کند و به دنبال تبدیل کردن مسکن به عنوان بازار مصرف باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در بعضی از برنامه های حوزه مسکن موفق بوده است و در برخی از برنامه ها نیز موفق نبوده است، عنوان کرد: مسکن اجتماعی به دلیل تامین نشدن بودجه موفقیت زیاد حاصل نکرد. یکی از برنامه هایی که موفق بوده است حرکت دادن بانک مسکن به سمت برنامه های توسعه ای است.

وی به برنامه های جدید وزارت مسکن برای بهبود بازار مسکن اشاره و عنوان کرد: این 9 محوری که به تازگی اعلام شده است نیز جدید نیستند بلکه بخشی از برنامه وزارت خانه هستند که الان با توجه به تحولات مورد تاکید قرار گرفته اند.

وی اشاره کرد: تسریع در اجرای برنامه های بازآفرینی شهری یکی از این برنامه ها است. این برنامه در واقع همان بافت های فرسوده است که قبلا مصوب شده بود هر سال 300 هزار واحد کمک صورت بگیرد تا این بافت ها ساخته شوند اما بودجه هیچ وقت وجود نداشت تا اجرا شوند.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24