Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

روند بازار سهام طی سه ماه نخست سال با ثبت رکوردهای متعددی همراه بود، در همین زمینه گمانه زنی ها در خصوص روند سه ماهه دوم سال خالی از لطف نیست .بررسی ها نشان می دهد تداوم رشد بورس در فصل تابستان با توجه به شرایط کلی اقتصاد کشور و همچنین عملکرد مالی شرکت ها دور از انتظار نیست.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد: تابستان پرحرارت بورس برای سهامداران

بورس24 : محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در گفتگویی به تشریح شرایط بازار در دومین فصل سال پرداخت.

وی در این زمینه بیان کرد: چندین اتفاق اساسی در روند بازار سهام از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از مهمترین مسائل توجه به نوسانات قیمتی در بازار ارز و سکه و اثر آن بر شرکت های بورسی است.

خواجه نصیری با اشاره به فعالیت شرکت های صادرات محور بیان کرد: افزایش نرخ ارز، افزایش تورم انتظاری را به همراه دارد. از سویی نوسانات تورمی در صورت های مالی شرکت های صادرات محور نیز اثرگذاری دارد و میتواند رشد سودآوری را به همراه داشته باشد.

وی افزود: همچنین حرکت نقدینگی دیگر بازارها به سمت بورس که از اواخر فصل بهار آغاز شد، مزید بر علت خوشبینی به آینده بورس است. موضوعی که بازار سرمایه سالها در انتظار آن قرار داشت.

خواجه نصیری تاکید کرد: جریان کلی اقتصاد کشور به سمتی می رود که گردش نگاه بسیاری از سرمایه گذاران به سمت بازار سهام است، این موضوع انتظار افزایش تقاضا در سهم های جذاب و رشد قیمتی بسیاری از سهم را قوت می بخشد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در ادامه با اشاره به میزان اثر ریسک های سیستماتیک بر روند فعالیت شاخص کل بیان کرد : یکی از مهمترین موضوعات مطرح در این بازه زمانی، مربوط به اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا است . بعد از خروج آمریکا از معاهده هسته ای ، دیده شد که بازار سهام در مسیر منطقی و تبعیت از تحلیل های بنیادی حرکت کرد و این موضوع نتوانست اثر در خور توجهی در روند معاملات داشته باشد.

وی افزود: رصد این تجربه خود گواه این موضوع است که اینچنین ریسک هایی نمیتواند اثر طولانی مدت یا مهمی بر بازار داشته باشد. در شرایطی که شرکت ها به دنبال تثبیت قیمت ها بوده و سهامداران نیز بر مبنای تحلیل های منطقی در بازار عمل کنند ، بورس می تواند این ریسک ها را با کم‌ترین تاثیری پشت سر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با تاکید بر اهمیت استفاده از تحلیل های استاندارد بیان کرد: سهامداران باید تمام مولفه های موثر بر رشد قیمتی سهم ها را در نظر داشته باشند تا به حداکثر سودآوری برسند.

وی افزود: بررسی نسبت قیمت به درآمد و پیش بینی سود هر سهم شرکت ها در این مقطع از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به تثبیت عرضه دلار ۴هزار دویست تومانی در فعالیت شرکت ها، این مولفه ها می تواند پتانسیل صعود قیمت سهام را تا حدودی مشخص کند.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24