Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه مهمترین بازیگر این روزهای اقتصاد کشور را ارز دانست و شرایط فعلی بازار سرمایه را تشریح کرد.

از صندوق های سرمایه گذاری غافل نشوید

بورس24 : مهدی طحانی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با بیان اینکه ارز اکنون به بزرگترین بازیگر اقتصاد کشور تبدیل شده است گفت: امروز گمانه زنی ها در مورد اینکه چند نرخ ارز و با چه قیمتی خواهیم داشت و آیا تصمیمات دولت برای کنترل قیمت ارز در عمل اثر بخش خواهد بود یا خیر، از محور های اصلی تصمیم گیری فعالین بازار سرمایه است. در حال حاضر بازی پیچیده ای روی دلار شکل گرفته که نمی توان برای آن به راحتی نسخه ارائه داد.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با بیان اینکه در کنار سیاست گذاری نرخ ارز مسائل سیاسی هم وجود دارد، افزود: سفر اخیر رییس جمهور به اروپا و دست آوردهای آتی آن بخشی از عملکرد بازار سرمایه را متاثر می کند.

طحانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در اروپا به دنبال برجام اروپایی بود، گفت: نتایج اقتصادی سفر سیاسی رییس جمهور به اروپا و همچنین ادامه مذاکرات 4+1 در روزهای آینده معادلات جدید بازار سرمایه را رقم می زند.

وی با بیان اینکه این عوامل نوسانات اخیر بازار سرمایه را رقم زد، ادامه داد: اگر فرض بگیریم با اروپا مسئله حل شود و قیمت ارز بین 4200 و بازار آزاد تعیین شود، بازار و اکثر صنایع با قدرت زیادی صعودی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با بیان اینکه ما در بازار سرمایه با دو نوع سهام خوش بین و بدبین به اقتصاد روبرو هستیم، افزود: برخی از سهام در بازار سرمایه که مستقیما با قیمت ارز مرتبط هستند، رشد خود را کرده اند و اکنون در مرحله ثبات قرار دارند و آن سو در صورت آرامش فضای بین المللی، سهام دیگری از ظرفیت رشد برخوردار هستند و به معنای دیگر در هر شرایطی داد و ستد سهام در بازار سرمایه قابل تصور است.

وی با بیان اینکه اکنون در بورس کالا محصولات به خوبی معامله می شود و از طرف دیگر قیمت سهام هم رشد خوبی کرده است، افزود: در صورت اصلاح و مدیریت نرخ ارز و دریافت پالس های مثبت از فضای بین المللی صنایعی همچون پتروشیمی و خودرویی پیشرو بازار خواهند بود. سهام آی تی نیز طی این مدت ریزشی نداشت و سود آن هم منطقی بود. در این مدت صنایع معدنی نیز از رشد مناسبی برخوردار بودند و آینده آنها وابسته به روند جهانی است.

طحانی به نمادهای بانکی اشاره کرد و گفت: شرایط سهام بانک ها حتی قبل از مسائل برجام و دلار نیز خیلی مطلوب نبود و امیدواریم با سیاست های بانک مرکزی و شفافیت صورت های مالی وضعیت بهتری پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه با اشاره به اینکه صندوق های سرمایه گذاری مدیریت حرفه ای دارند و در فاصله هیجانات می توانند ریسک سرمایه گذاری بازار سرمایه را کاهش دهند به سرمایه گذاران توصیه کرد: به جای ورود مستقیم به بازار سرمایه از طریق مجموعه های حرفه ای، مشاوران رسمی و صندوق های سرمایه گذاری به بازار سرمایه وارد شوند.

منبع: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24