Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روسیه از امروز (جمعه) در مقابله با تعرفه های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم صادراتی این کشور، بر اقلامی از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرده است.«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه بخشنامه اعمال تعرفه های جدید بر کالاهای آمریکایی را امضا کرد... گمرگ آمریکا اخذ تعرفه وارداتی بر ٣۴ میلیارد دلار از کالاهای چینی را از امروز آغاز کرد و بدین ترتیب تقابل تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به نبردی تمام عیار تبدیل شد. چینی‌ها در واکنش به اقدام آمریکا وعده مقابله به مثل داد و رویه در پیش رفته از سوی دولت ترامپ را مخل قوانین سازمان تجارت جهانی دانست...

روسیه هم در جنگ تجاری با ترامپ به چین پیوست

بورس24 : روسیه از امروز (جمعه) در مقابله با تعرفه های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم صادراتی این کشور، بر اقلامی از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرده است.«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه بخشنامه اعمال تعرفه های جدید بر کالاهای آمریکایی را امضا کرد.
بر اساس این بخشنامه، تعرفه های 25 تا 40 درصدی بر کالاهای آمریکایی که مشابه آن در روسیه ساخته می شود، وضع شده است.
رسانه روسی خاطرنشان کرد: برخی ماشین های سنگین راهسازی و تجهیزات ویژه استخراج نفت و گاز و ابزار برای پردازش فلزات و وسایل حفاری از جمله کالاهایی هستند که مشمول تعرفه های جدید می شوند.
«ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز در این باره گفته است که میزان تعرفه هایی که روسیه بر کالاهای آمریکا در این مرحله اعمال می کند به 87.6 میلیون دلار در سال می رسد.
آمریکا ماه گذشته تعرفه های 25 و 10درصدی بر محصولات فولاد و آلومینیوم وارداتی وضع کرد.این تعرفه‌ها شامل چندین کشور از جمله روسیه، هند، چین، کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده ‌است.
سازمان تجارت جهانی به تازگی در بیانیه ای که به درخواست مسکو منتشر شد، اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم یک اقدام حمایت ‌گرایانه تحت مقررات سازمان تجارت جهانی محسوب می‌شود و آمریکا باید به همین دلیل به صادرکنندگان بزرگ خسارت بدهد.
چین، هند و اتحادیه اروپا نیز شکایت مشابهی در سازمان تجارت جهانی مطرح کرده و تعرفه‌های آمریکایی را یک اقدام حمایت‌گرایانه خوانده‌اند.

گفتنی است ، گمرگ آمریکا اخذ تعرفه وارداتی بر 34 میلیارد دلار از کالاهای چینی را از امروز آغاز کرد و بدین ترتیب تقابل تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به نبردی تمام عیار تبدیل شد. چینی‌ها در واکنش به اقدام آمریکا وعده مقابله به مثل داد و رویه در پیش رفته از سوی دولت ترامپ را مخل قوانین سازمان تجارت جهانی دانست.

منبع : انتخاب

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24