Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خبرنگار بورس ٢۴ دقایقی پیش صحت و سقم این خبر را از محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار سوال کرد. این مقام نظارتی به خبرنگار بورس ٢۴ گفت : شورای بورس پیش از این ساز و کار معامله ارز به عنوان یک ابزار مالی را در بازار سرمایه پیش بینی کرده بود و هفته گذشته هم مقرر شده بود که بخشی از ارز مصرفی صادرکنندگان و وارد کنندگان در بازارخاصی که پیش بینی شده بود امکان معامله و کشف قیمت داشته باشد.

خبر منتفی شدن راه اندازی بازار ارز در بورس تائید شد

بورس24 : از ساعتی پیش خبر منتفی شدن معامله ارز در بورس روی خروجی رسانه ها انتشار یافته است.

در جلسه‌ای که پنجشنبه هفته گذشته با حضور معاونت ارزی بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس اتاق بازرگانی، معاون صادراتی وزیر صنعت و نمایندگان صادرکنندگان و واردکنندگان برگزار شد، مقرر شده بود با توجه به این که تصمیم دولت بر راه‌اندازی بازار ثانویه ارز بود، مکانیزمی در بورس فراهم شود تا خرید و فروش ارز به سهولت میان صادرکنندگان و واردکنندگان صورت گیرد.

اما حالا این موضوع منتفی شده است و بازار ثانویه ارز در همان سامانه نیما قرار است فعال شود.عصر امروز هم رئیس بانک مرکزی خبرداد که فعالیت بازار ثانویه ارز آغاز شده است ؛ اما بدون اشاره به بورس.

ولی الله سیف امروز پس از جلسه هیات دولت گفت که "بازار ثانویه ارز از امروز کار خود را از محل ۲۰ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی شروع کرده است". در این بازار ثانویه، قیمت ارز به صورت توافقی بین صادرکننده و وارد کننده تعیین می شود.

خبرنگار بورس24 دقایقی پیش صحت و سقم این خبر را از محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار سوال کرد.

این مقام نظارتی به خبرنگار بورس24 گفت : شورای بورس پیش از این ساز و کار معامله ارز به عنوان یک ابزار مالی را در بازار سرمایه پیش بینی کرده بود و هفته گذشته هم مقرر شده بود که بخشی از ارز مصرفی صادرکنندگان و وارد کنندگان در بازارخاصی که پیش بینی شده بود امکان معامله و کشف قیمت داشته باشد.

وی تلویحا منتفی شدن راه اندازی چنین بازاری را تائید کرد و افزود : در خصوص این که چرا این موضوع منتفی شده بانک مرکزی باید پاسخگو باشد و ما جزئیات اجرایی شدن این تصمیم اطلاعی نداریم.

هفته گذشته برخی رسانه ها قیمت توافقی دلار در بازار ثانویه را بر اساس "شنیده‌ها" بین ۶هزار تا ۶هزار و ۵۰۰ تومان تخمین زده بودند ولی هنوز گزارشی از قیمت های توافق شده در اولین روز فعالیت این بازار اعلام نشده است.عمده فروشندگان ارز توافقی صادرکنندگان خرد کالاهای غیرنقتی هستند که مشتریان آن ها یا موفق به دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی نشده‌اند یا اولویت آن ها برای تخصیص ارز ارزان پس از مدتی حذف شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24