Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهامداران شرکت بورسی نیروکلر در نامه ای خطاب به اسحق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از همکاری نکردن مسوولین استان اصفهان برای خودکفایی در تولید کلر مورد نیاز کشور به عنوان یک فرآورده استراتژیک شیمیایی انتقاد کرده و این رویکرد را مخالف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و مغایر با شعار سال ابلاغ شده توسط رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده اند. آن ها در نامه ارسالی خود به معاون اول رئیس جمهور عنوان کرده اند که سال هاست سهامداران نیروکلر بوده اند و هر چند از این شرکت در طولانی مدت بازدهی های خوبی را دریافت کرده اند اما بیش از هر چیز به دلیل لزوم حمایت از اقتصاد ملی و تولید داخلی در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند ، وگرنه فرصت های سرمایه گذاری بهتر و پرسود تر از این شرکت در بازار سرمایه همیشه هست و خواهد بود ؛ پس آقای جهانگیری بداند دغدغه ما منافع ملی است نه صرفا منافع شخصی!بیشتر سهامداران نیروکلر بازنشستگانی هستند که به امید سرپاماندن این شرکت و اشتغال فرزندانشان در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.

درخواست سهامداران یک شرکت بورسی از جهانگیری : برق طرح توسعه نیروکلر را وصل کنید ، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی منطقه در خطر است!

بورس24 : سهامداران شرکت بورسی نیروکلر در نامه ای خطاب به اسحق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از همکاری نکردن مسوولین استان اصفهان برای خودکفایی در تولید کلر مورد نیاز کشور به عنوان یک فرآورده استراتژیک شیمیایی انتقاد کرده و این رویکرد را مخالف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و مغایر با شعار سال ابلاغ شده توسط رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده اند.

آن ها در نامه ارسالی خود به معاون اول رئیس جمهور عنوان کرده اند که سال هاست سهامداران نیروکلر بوده اند و هر چند از این شرکت در طولانی مدت بازدهی های خوبی را دریافت کرده اند اما بیش از هر چیز به دلیل لزوم حمایت از اقتصاد ملی و تولید داخلی در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند ، وگرنه فرصت های سرمایه گذاری بهتر و پرسود تر از این شرکت در بازار سرمایه همیشه هست و خواهد بود ؛ پس آقای جهانگیری بداند دغدغه ما منافع ملی است نه صرفا منافع شخصی!بیشتر سهامداران نیروکلر بازنشستگانی هستند که به امید سرپاماندن این شرکت و اشتغال فرزندانشان در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.

در این نامه با اشاره به قدمت بیست ساله این شرکت عنوان شده : کشور ما سالانه به حدود 30 هزار تن کلر و مشتقات آن برای ضدعفونی کردن آب اشامیدنی و سایر آب های مصرفی نیاز دارد.شرکت نیروکلر بزرگترین تولید کننده این محصول است که به دلیل حضور در بازار اوراق بهادار ، حسابرسی شدن صورت های مالی و افشای آن ها از وضعیت شفافی برخودار است.

سهامداران حقیقی نیروکلر توضیح داده اند : از 1388 این شرکت نسبت به ایجاد کارگروه توسعه ای اقدام کرده است. با توجه به این که یکی از 5 شرط اصلی اقتصاد ، توسعه واحدها و نگهداری است و هر مجموعه اقتصادی بدون انجام توسعه محکوم به شکست خواهد بود؛ شرکت نیروکلر نیز از همان ابتدای راه کارگروهی را متشکل از معاونین و مدیران و کارشناسان تشکیل داد و این کارگروه ، 19 استان خارج از استان اصفهان را جهت توسعه شرکت نیروکلر مورد بررسی قرار داد که نتیجه این بررسی ها نشان داد شهرک صنعتی شهرکرد واقع در استان چهارمحال و بختیاری بهترین گزینه برای توسعه شرکت است. در همین راستا اقدامات لازم انجام و مجوزهای مربوط در قالب طرح آمایش نیز اخذ شد.برنامه توسعه ای شرکت این بود که در شهر صنعتی شهرکرد پروژه ایی با ظرفیت 200 تن کلر در روز افتتاح شود اما به دلیل سیاست های نظارتی بانک مرکزی مبنی بر این که شرکت های تحت پوشش بانک ها نمی توانند به زیرمجموعه های خود وام اعطا کنند این موضوع باعث شد تا با توجه به این که شرکت وام ارزان قیمت از بانک صنعت و معدن درخواست کرده بود موفق به دریافت وام مورد نظر نشود و همین امر سبب مسکوت ماندن طرح توسعه ای مد نظر در شهرک صنعتی شهرکرد شد.

در نهایت به دلیل ضرورت حیات این شرکت به عنوان یک برند اشتغال زای ملی مقرر شد تا پس از مسکوت ماندن طرح افزایش ظرفیت 200 تن در روز این بار رویکرد افزایش ظرفیت 55 تن در روز، یک الکترولایزر مابین دو الکترولایزر نصب شود. این طرح توسعه ای که در محل کارخانه نیروکلر یعنی در استان اصفهان اجرا شد بدون افزودن ابنیه جدیدی به کارخانه و تنها با اصلاح خط تولید فعلی و برخی تجهیزات و اقدامات دیگر از سال 1395 مستقر شده است.

سهامداران شرکت بورسی نیروکلر اذعان کرده اند : طبق اعلام مدیرعامل این شرکت ، کلیه مجوزهای لازم اعم از برق، آب، محیط زیست و ... برای این طرح توسعه ای و افزایش ظرفیت 55 تنی نیروکلر دریافت شده و این طرح آماده راه اندازی است که در صورت راه اندازی در مدت 5 روز ابتدایی فعالیت؛ ظرفیت تولید نیروکلر از 40 تن در روز به 95 تن در روز افزایش خواهد یافت که این گام بسیار بلند و مهمی برای خودکفایی در تولید کلر است.حال مدیرعامل شرکت اعلام می کند که متاسفانه به رغم تاکیدهای مقامات کشور بر اشتغال و تولید ملی اما کارشکنی و مخالفت هایی برای راه اندازی این طرح صورت گرفته است. این در حالی است که ما از همان ابتدای مستقر کردن طرح کلیه مجوزهای لازم و حتی مجوز برق را نیز دریافت کرده ایم. اما با این حال فعلا پروژه به دلیل سنگ اندازی های برق منطقه ای از راه اندازی و بهره برداری بازمانده است.

در این نوشتار تاکید شده : طرح افزایش ظرفیت نیروکلر نه تنها مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند بلکه نیروکلر در سال 92 موفق به اخذ گواهینامه صنعت سبز شده است. بنابراین طرح مورد نظر تمامی الزامات زیست محیطی را رعایت کرده است. از سوی دیگر کارخانه نیروکلر به صورت آنلاین توسط سازمان محیط زیست استان در حال رصد شدن است. همچنین از لحاظ گاز و برق نیز این شرکت با هیچگونه مشکلی مواجه نیست اما به هر روی فعلا کلید طرح توسعه ی «شکلر» در دستان برق منطقه ای اصفهان است.آیا شما نظارتی روی این شرکت ها دارید؟راستی چه کسی دستور داده تا این طرح ملی به بهره برداری نرسد؟براستی چه کسی در این وانفسای بیکاری از ایجاد بیش از 2000 شغل بواسطه ی این کارخانه ناراحت است؟جهت اطلاع ، لازم است بدانید : در حال حاضر شرکت نیروکلر بیش از 40 درصد از مواد گندزدایی آبفاهای شهری و روستایی کشور را تامین می کند. در واقع این شرکت به نوعی در خط مقدم جبهه بهداشت و سلامت قرار گرفته و اگر کلر و مشتقات آن نباشد بهداشت آب آشامیدنی با مخاطراتی همراه خواهد شد. افزون بر آن کلر در بسیاری از صنایع و تولیدات کاربردی است و نقش مهمی دارد.

در پایان این نامه با بیان این که شرکت نیروکلر برای ایجاد این طرح توسعه خود مبلغ 80 میلیارد تومان وام گرفته تاکید شده مقاومت های پنهان برای برق ندادن به این طرح مهم و استراتژیک مصداق بارز سرباززدن برخی از نهادها و سازمان ها از تفکر اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راهکار موجود نجات کشور از تلاطم های شدید اقتصادی و بیکاری است.

آن ها خواسته اند تا هر چه زودتر وزارت نیرو و شرکت برق منطقه ای اصفهان به وظیفه ذاتی خود عمل نموده و با تامین برق طرح توسعه نیروکلر زمینه اشتغال زایی برای بیش از 250 نفر به طور مستقیم و حدود دو هزار نفر غیر مستقیم و حفظ این صنعت ملی فراهم شود.

منبع : تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24