Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

صبا تامین در روزهای منفی بازار فروشنده سهم بوده است ، حالا مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با بورس ٢۴ شفاف سازی کرده و گفته ما فقط در این روزها تاپیکو فروختیم تا با ذوب آهن ، سرمایه گذاری امید ، فولاد مبارکه و چند سهم ارزنده دیگر جا به جا کنیم...

دلیل فروش های صبا تامین در منفی بازار !

بورس24 : در روزهای گذشته که بازار با اصلاح مقطعی همراه شده و شاخص بورس تحت تاثیر افت قیمت اکثر سهم های ارزنده و بزرگ بازار سرمایه از ارتفاع 115 هزار واحدی تا ارتفاع 108 هزار واحدی عقب نشینی کرد برخی از شرکت های سرمایه گذاری بزرگ و بنام بازار سرمایه در صف فروش اقدام به عرضه برخی از سهم های خود کردند که با انتقادهایی از سوی برخی از فعالان و سهامداران این سهم ها همراه بوده است.

از جمله این شرکت ها سرمایه گذاری صبا تامین بود که در عرض چند روز گذشته حدود 35 میلیون سهم از سهام تاپیکو را عرضه کرد و حتی در روزهایی که این سهم با فشار و صف فروش همراه بود در جمع عرضه کنندگان حضور داشت!از این رو با مدیر عامل این شرکت به گفت و گو نشستیم تا از انگیزه های این عرضه ها آگاه شویم.

جایگزینی تاپیکو با سهم های ارزنده تر

سعید خدامرادی مدیر عامل صباتامین در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص فعالیت های اخیر این شرکت ابراز داشت: شرکت سرمایه گذاری صباتامین نیز مانند سایر شرکت های سرمایه گذاری فعالیت های خود را بر اساس محاسبات انجام شده و استراتژی های مورد نظر انجام می دهد.

وی با اشاره به عرضه بخشی از سهام تاپیکو توسط صباتامین در روزهای اخیر گفت: با توجه به این که حق تقدم های تاپیکو به سهم تبدیل شد و وزن تاپیکو در سبد سرمایه گذاری صبا تامین افزایش یافت تصمیم گرفتیم که بخشی از سهام این شرکت را تبدیل به سهم های ارزنده دیگری نمائیم.

وی افزود: ما در روزهای گذشته به محض خروج از بخشی از سهام تاپیکو در سهام ارزنده دیگری مانند ذوب آهن، کچاد، شپنا، وامید و فولاد سرمایه گذاری کرده و اقدام به خرید نمودیم. این رفتارها از شرکت های سرمایه گذاری کاملا طبیعی است و با هیچگونه مشکلی همراه نیست.

او در پاسخ به این که چرا در روزهای منفی و صف فروش اقدام به عرضه برخی از سهم ها مانند تاپیکو کرده اید؟ تصریح کرد: از اواسط خرداد که بازار با رشد همراه شد تاکنون جمعا حدود 400 میلیون سهم از سهام تاپیکو عرضه شد که حدود 50 میلیون از این عرضه ها توسط صبا تامین صورت گرفت. بنابراین اقدام صباتامین در عرضه تاپیکو با حجم چندان بالایی نیز همراه نبود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ما نیز مانند سایر فعالان بازار تصمیم گرفتیم که عمدتا بر روی سهم های گروه معدنی، پتروشیمی و برخی از پالایشی ها فعالیت بیشتری داشته باشیم. از این رو با فروش بخشی از سهام تاپیکو اقدام به خرید سهم های ارزنده در بازار کردیم.

خدامرادی در پایان تاکید کرد: ما روزانه حدود 10 میلیارد و حتی تا 30 میلیارد معامله در بازار انجام می دهیم. این گونه رفتارها از شرکت های سرمایه گذاری بزرگی همچون صبا تامین کاملا طبیعی و منطقی است و قطعا با استراتژی های محاسبه شده ای همراه است!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24