Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی : ما در جریان این مذاکرات هستیم و از جدی دنبال شدن این گفت و گو ها استقبال می کنیم و در هفته ها و ماه های آتی می توان انتظار تحقق خواسته های صادرکنندگان را داشت...

پیگیری ها برای تغییر نرخ تسعیر ارز شرکت های صادراتی بزرگ ادامه دارد

بورس24 : عصر یکشنبه خبر مهمی به بازار سهام مخابره شد.شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به بورس24 خبر داد که مذاکراتی جدی در خصوص تبدیل ارز شرکت های صادراتی بزرگ با نرخی ورای 4200 تومان با سطوح عالی دولت در حال انجام است.

این مقام نظارتی گفته بود : یکی از دغدغه های اهالی بازار سرمایه و سرمایه گذاران موضوع عدم بهره مندی شرکت های صادراتی بزرگ از تبدیل ارز به ریال با نرخ آزاد است.ما این دغدغه ها را به دولت منتقل کرده و در حال مذاکره با دولت هستیم تا بتوان امکان جدیدی را برای شرکت های بورسی در خصوص تسعیر ارز با نرخ هایی غیر از نرخ اعلام شده ایجاد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش بورس24 مبنی بر این که چقدر احتمال موافقت دولت با این موضوع وجود دارد ، تصریح کرده بود : برای دولت موضوع مهم تامین ارز کالاهای اساسی است و با توجه به تصمیم گیری خوبی که راجع به ممنوعیت و محدودیت واردات کالاهای غیر ضروری اتخاذ شده است ،معتقدیم اگر شرکت های صادراتی بتوانند ارز خود را با نرخ های واقعی تر به ریال تبدیل کنند ، هدف دولت در تامین ارز کالاهای اساسی تامین می شود و خدشه ای به آن هدف مهم وارد نمی شود و از طرفی دیگر برنامه تقویت بازار سرمایه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

حالا دو روز پس از اعلام این خبر سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی از این مذاکرات استقبال کرده و خواستار توجه به منافع ارزآورترین شرکت های صادراتی کشور شده است.

سید حمید حسینی در گفت و گو با بورس24 در خصوص احتمال بهره مندی شرکت های صادراتی از تسعیر ارز با نرخی غیر از4200 تومان گفت: قاعدتا در شرایط فعلی و با نرخ های آزاد و مصوب پتروشیمی ها و تولید کنندگان پلی اتیلن ها ناراضی هستند. ما می دانیم که دولت در شرایط فعلی باید نیاز های اساسی مردم را با حداقل نوسان تامین کند و اولویت دوم در شرایط فعلی بنگاه های اقتصادی هستند.

وی در خصوص مذاکرات انجام شده در خصوص امکان بهره مندی صادرکنندگان بزرگ از شرایط ارزی مناسب تر برای تبدیل دلار به ریال گفت : ما در جریان این مذاکرات هستیم و از جدی دنبال شدن این گفت و گو ها استقبال می کنیم و در هفته ها و ماه های آتی می توان انتظار تحقق خواسته های صادرکنندگان را داشت.

وی در ادامه به مشوق های دولت برای پتروشیمی ها اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی دولت از طریق یارانه هایی که به پتروشیمی ها می دهد شرایط را برای آن ها تسهیل کرده است و در حال حاضر نرخ خوراک با دلار 3800 تومانی محاسبه می شود و در اختیار پتروشیمی ها قرار می گیرد.این رخداد مهمی است چرا که عمده هزینه پتروشیمی ها حدود 60تا70 درصد نرخ خوراک است که دولت ارز آن را با نرخ یارانه ای تخصیص می دهد.

حسینی در خصوص احتمال دلالی با نرخ فعلی ارز نیز گفت: در شرایط فعلی فقط هلدینگ خلیج فارس و بازرگانی پتروشیمی و چند شرکت بزرگ دیگر می توانند صادرات داشته باشند، این امکان برای هر شرکتی میسر نیست و با اصلاح سازوکارها در سامانه نیما احتمال دلالی به حداقل خواهد رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24