Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت کشتیرانی دریای خزر در مجمع عمومی سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ٩۶ مبلغ ١۴۴ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. بنابراین گزارش ، سود واقعی هر سهم حخزر برای سال مالی ٩۶ برابر با ١٩۶ ریال بود که ٧٣ درصد آن در مجمع امروز به عنوان DPS به تصویب رسید...

تقسیم سود تعادلی در مجمع تک سهم حمل و نقلی

بورس24 : شرکت کشتیرانی دریای خزر در مجمع عمومی سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 مبلغ 144 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

بنابراین گزارش ، سود واقعی هر سهم حخزر برای سال مالی 96 برابر با 196 ریال بود که 73 درصد آن در مجمع امروز به عنوان DPS به تصویب رسید.

خبر تکمیلی:

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 شرکت کشتیرانی دریای خزر امروز برگزار شد.

گزارش مجمع

در ابتدا مهرداد باقری نژاد بنام مدیر عامل شرکت صورت های مالی سال مالی 96 را قرائت کرد. باقری نژاد گفت: شرکت کشتیرانی دریای خزر در سال مالی 96 مجموع درامد خالص خود را به یک هزار و 429 میلیارد ریال رساند که نسبت به سال مالی 95 با رشد 41 درصدی همراه بود. در این سال سود عملیاتی شرکت با حدود 104 درصد افزایش نسبت به سال قبل از مرز 214 میلیارد ریال عبور کرد. مجموع درآمدهای غیرعملیاتی حخزر بیش از 15 میلیارد ریال بود که در قیاس با سال گذشته حدود 16 درصد کاهش داشت.

او گفت: این شرکت یک هزار و 80 میلیون ریالی توانست در پایان سال مالی 96 مبلغ 196 ریال سود برای هر سهم شناسایی کند. حال آنکه سود هر سهم سال مالی 95 برابر با 100 ریال بود.

جایگاه حخزر در صنعت

مدیر عامل حخزر ابراز داشت: شرکت کشتیرانی دریای خزر که بزرگ ترین ناوگان ملی-تجاری در منطقه شمال کشور محسوب می شود با دارا بودن 16 فروند کشتی ملکی و 7 فروند کشتی استیجاری بیربوت جنرال کارگو و 95،000 تن ظرفیت حمل بزرگ ترین شرکت ایرانی در این حوزه است.

وی در ادامه به آمار قابل توجه این شرکت در سال 96 اشاره کرد و اذعان داشت: با وجود محدودیت ها و مشکلات در بنادر خارجی شرکت کشتریانی دریای خزر توانست در سال 1396 با حمل حدود دو میلیون و  دویست و پانزده هزار تن انواع کالا در بخش های واردات، صادرات و ترانزیت، 34 درصد از سهم واردات کالا به بنادر شمالی ایران و همچنین 61 درصد از حمل صادرات کالا به بنادر خارجی را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر با هدف بهره گیری از نیروی انسانی ایرانی و ایجاد اشتغال در منطقه از ساپلایرهای ایرانی جهت تامین قطعات مورد نیاز و همچنین تعمیرکاران متخصص بومی بهره می گیرد. افزون بر اینکه در راستای حمایت از صنعت کاران داخلی، تعمیران ادواری 8 فروند از کشتی های این شرکت در اختیار درای داک های ایرانی قرار دارد.

باقری نژاد در خصوص حوزه های فعالیت داخلی و خارجی حبندر گفت: شرکت کشتیرانی دریای خزر در حال حاضر با 23 فروند کشتی حمل کالای عمومی فعالیت می کند. مراکز فعالیت های داخلی این شرکت شامل بنادر انزلی، نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار و آستاراست. این شرکت در حوزه بنادر خارجی نیز با بنادری همچون آستاراخان روسیه، ماخاچ کالا داغستان روسیه، آکتائو جمهوری قزاقستان، باکو جمهوری آذربایجان، ترکمن باشی جمهوری ترکمنستان و بنادر حوزره دریای سیاه فعالیت می کند.

اهم فعالیت های شرکت در سال 96

او در ادامه به عملکرد شرکت در سال 96 اشاره کرد و با ارائه آماری در این خصوص گفت: شرکت کشتریرانی دریای خزر تلاش های فراوانی را به منظور ارتقاء و تثبیت موقعیت بین المللی و فرامنطقه ای در حوزه دریای خزر به عنوان شرکت کشتیرانی استاندارد، قابل اطمینان و ایمن انجام داده است. در سال 96 فاز مطالعاتی خرید دو دستگاه کشتی تانکر جهت فعالیت در حمل و نقل سیالات آغاز شده است.

همچنین تلاش های فراوانی به منظور دو سر بار نمودن کشتی ها جهت حداکثر استفاده بهینه از ظرفیت حمل شناورهای ملکی در راستای کاهش هزینه های عملیاتی کشتی ها صورت گرفته است.

او اضافه کرد: در سال 96 بهره وری 23 برابری از ظرفیت حمل ناوگان کشتیهای ملکی صورت گرفته است. همچنین 2 میلیون و  212 هزار و 815 تن از انواع کالا در بخش واردات، صادرات و ترانزیت حمل شده که نسبت به سال 95 با رشد بیش از 14 درصدی همراه شده است. در بخش کالای وارداتی نیز با حمل یک میلیون و 821 هزار و 406 تن کالا نسبت به سال 95 رشد 13.5 درصدی را تجربه کرده است. از لحاظ حمل کالای صادراتی نیز عملکرد شرکت درسال 96 برابر با 391 هزار و 409 تن بوده که در قیاس با سال 95 حدود 18 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ترکیب و نسبت کالاهای وارد شده و صادر شده شرکت در سال 96 ابراز داشت: در سال 96 حدود 59 درصد از کالاهای وارد شده توسط این شرکت غلات بود. 25 درصد از کالاهای وارداتی حخزر شامل آهن آلات، 12 درصد چوب و تخته و MDF بود. یک درصد به کاغذ و مقوا و 3 درصد مابقی به سایر کالاها اختصاص یافت. در بخش کالاهای صادر شده سال 96 توسط حخزر نیز 61 درصد شامل سیمان بود و 39 درصد مابقی مربوط به صادرات سنگ، خودرو، کانتینر، میوه و تره بار و سایر کالاها بود.

مهمترین اهداف شرکت در سال 97

او در خصوص مهمترین برنامه های سال مالی 97 حخزر گفت: احداث سیلوی 45 هزار تنی بندر انزلی، مطالعه و امکان سنجی جهت راه اندازی خط کشتیرانی بین دریای سیاه و دریای خزر و همچنین راه اندازی خط کشتیرانی بین دریای سیاه و دریای خزر، ورود به بازار حمل نفت و فرآورده های نفتی، خرید 8 فروند کشتی و خروج کشتی های بالای 25 سال سن از مهم ترین برنامه ها و اهداف سال جاری است که می توان به آن اشاره کرد.

او در خصوص وضعیت بدهی ها و دارایی های شرکت نیز گفت: بر اساس آخرین ترازنامه شرکت که مربوط به دوره 12 ماهه سال مالی 96 است در حال حاضر شرکت کشتیرانی دریای خزر دارای یک هزار و 526 میلیارد ریال دارایی است و مجمع بدهی های شرکت نیز معادل 177 میلیارد ریال است.

در پایان جلسه سود هر سهم 196 ریالی سال مالی 96 به تصویب رسید و از این مبلغ 144 ریال به عنوان سود نقدی به تصویب رسید تا میان سهامداران تقسیم شود.

گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت در سامانه کدال کلیه سهامداران حقیقی می توانند از یکم دی ماه سال 97 با مراجعه حضوری به بانک تجارت و با ارائه کارت ملی و شماره سهامداری سود نقدی خود را دریافت نمایند. سهامداران حقوقی نیز از همین تاریخ می توانند با ارائه مدارک لازم نسبت به دریافت سود نقدی اقدام کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24