Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر عامل: شرایط ارزی سود ما را از بین برد! به دنبال افزایش تولیدیم جلوی فروش به خودرو سازان را گرفتیم، تا مطالباتمان وصول شود امروز در حالی مجمع ایران تایر برگزار شد، که در آن خبری از تقسیم سود نبود، اما مجمع دارای پرسش های فراوانی از سوی سهامداران در خصوص نحوه عملکرد بود و...

مجمعی پر از خبر از ایران تایر

بورس24 : مجمع عادی به طور سالانه شرکت ایران تایر به منظور بررسی عملکرد سال ٩٦ امروز چهارشنبه برگزار شد.

مهدی ملایی مدیر مالی ایران تایر، در این مجمع در سخنانی گفت: در سال ٩٦میزان تولید ما ١٩٢٠٠ تن بوده که به نسبت یه سال ما قبل ١٧ درصد رشد داشته است، و در برنامه داریم، تا پایان امسال تولید خود را تا ٢١ هزار تن افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بویلر و پرس پخت برای شرکت خریداری شده و برای کاهش هزینه ها توانستیم، میزان ضایعات را از ٥ درصد به ٢.٧ درصد کاهش دهیم. 

ملایی گفت: سال ٩٦ در حدود ١٥ درصد افزایش فروش داشتیم. ٢٥ درصد رشد تولید بالا رفت و از نظر ریالی ٢٧ درصد رشد و میزان صادرات را به ٢ برابر رساندیم. 

وی به نرخ تایر هم اشاره کرد و گفت: سازمان حمایت افزایش نرخ جدیدی را اعمال نکرد، اما با توجه به تغییر نرخ ارز رشد کائوچو مصنوعی تا ٣ درصد رشد، نخ ٩ درصد رشد، دود ٤٣ درصد رشد و به طور میانگین نیز با ٢٠ درصد افزایش نرخ مواد اولیه روبرو شدیم.  

به گفته او این مهم ٦٠ درصد بهای تمام شده را ایجاد می کند، در این شرایط ١٢ درصد بهای تمام شده بالا رفته است و تنها ٣ درصد رشد قیمت ناشی از حذف تخفیف ها را داشتیم.  همچنین در نه ماهه گذشته بیش از ٥ میلیارد تومان سود داشتیم، که افزایش نرخ منجر به کاهش سود هم شد! 

پرسش و پاسخ 

چرا ٢٢٥ میلیارد تومان فروش داشتید، اما ١ میلیارد تومان سود؟!

در طی نه ماه توانستیم، ٥ تومان سود بسازیم، اما شرایط ارزی سود ما را از بین برد. در تلاشیم تا افزایش تولید داشته باشیم و مراحل مطالعاتی این افزایش تولید ٥٠ هزار تنی انجام شد. 

مراحل اولیه و اخذ موافقت نامه ها برای احداث واحد ٥٠ هزار تنی در سمنان در حال اجراست و حدود ٦٠٠ تا ٧٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

با افزایش تولید نگرانی بابت فروش ندارید؟  

میزان نیاز کشور ٣٠٠ هزار تن است و میزان تولید ٢٠٠ هزار تن است و نگرانی بابت فروش نداریم.

صادرات برای سال ٩٧ بهبود دارد؟

عمده صادرات ما به عراق و افغانستان است، امسال هم قیمت صادرات و هم میزان آن بهبود داشته است.

از مواردی که بسیار سهامداران را نگران کرده بود موضوع کاهش سود بود که توجیه مجموعه قیمت ارز و تاثیر آن بر سود شرکت بود، سهامداران شرکت بارز را به رخ مدیران کشیدند که توانسته ٤٠ تومان سود تقسیم کند. 

مدیران پاسخ دادند: میزان تولید بارز بالاتر است و سود این شرکت هم کاهش داشته که سهامداران باز هم اعتراضاتی داشتند که سود مجموعه از ٣٦ تومان پیش بینی به ٣ تومان رسیده است، اما...! 

تغییر نرخ وجود دارد به چه میزان؟

هنوز مشخص نیست، اما صحبت از ١٠ درصد افزایش نرخ است.

چرا میزان کار با خودرو ساز را کاهش دادید؟  

بسیاری از شرکت ها با خودرو ساز ها کار می کنند و شاهد رسوب سنگین مطالبات آنها هستیم. جلوی فروش به خودرو ساز را گرفتیم، تا مطالباتمان را وصول کنیم.

چرا برند شناخته شده ای نیستید؟

با توجه به سابقه ای که داریم، عملکرد مطلوب است و میزان تولید را افزایش دادیم تا در بازار نفوذ بیشتری داشته باشیم، در برنامه داریم بازسازی و نوسازی شرکت راامسال پیش ببریم.

پروژه جدید کی عملیاتی می شود؟

این پروژه هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در حال بررسی است، باید با بانک به نتیجه برسیم، بنای ما اجرای این پروژه است. باید افزایش سرمایه عملیاتی شود و تمام تغییرات و برنامه های آتی در کدال افشا خواهد شد. 

گفتنی است، شرکت با توجه به زیان انباشته موجود سودی برای تقسیم نداشت. 

منبع خبر: سازمان اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24