Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار : شرکت های زیادی در این سال ها خارج از زمان بازار ، معامله شدند که یکی از دلایل آن می تواند خود درخواست سهامدارن باشد. چون ممکن است برخی سهامداران به وجوه خود نیاز داشته باشند و با این کار به پول خود زودتر دسترسی خواهند داشت. داستان های وب هم همین است و ما فقط به خاطر سهامداران این تصمیم را گرفتیم.

یک مقام نظارتی : دلیل معاملات خارج از بازار «های وب» امکان نقدشوندگی دارایی سهامداران است ، فقط همین!

بورس24 : در خبرها اعلام شده که سهامداران داده گستر عصر نوین موسوم به «های وب» می توانند از امروز در خارج از ساعت معاملات سهام خود را به قیمت قبل از توقف نماد بفروشند.

سهام شرکت «های وب» در 22شهریور ماه سال گذشته در بورس تهران عرضه شد و از آذر 96 متوقف شده که البته 111درصد از زمان عرضه بازدهی داشته است.

حالا ؛ مدتی است که نماد شرکت به دلیل ابهامات در نحوه شناسایی درآمد و ماجرای ادغام با شرکت پارس آنلاین متوقف شده و درباره صورت های مالی این شرکت سازمان بورس مجبور شده از جامعه حسابداران رسمی به عنوان یک نهاد مستقل نظرخواهی کند.

اما این اقدام دیر انجام شد چرا که شرکت «های وب» در حال حاضر وارد بورس شده و سهامداران زیادی دارد و بهتر بود این بررسی ها قبل از پذیرش سهام شرکت در بورس تهران انجام می شد نه الان که سرمایه ده ها سهامدار را درگیر کرده است!

به هر حال ، برای پذیرش در بورس همیشه صورت های مالی سه سال پایانی شرکت ها بررسی می شود و اگر در آینده ابهامی در حسابرسی آن به وجود بیاید و کسی مدعی تخلف شود؛ در این صورت می توانند پرونده حسابرسی را بار دیگر بررسی کنند.

نیاز به تفحص در «های وب» از جایی شروع می شود که این شرکت تصمیم به خرید غول اینترنتی ایران «پارس آنلاین» می گیرد یعنی یک معامله 882 میلیارد تومانی .اما این که نحوه پرداخت این پول چگونه باشد نخستین سوال سازمان بورس از شرکت بوده است که به زخم تازه شرکت عمق بخشیده و شاید بتوان گفت این موضوع باعث شد پای جامعه حسابداران به این ماجرا باز شود.

در نهایت جامعه حسابداران رسمی ایران نامه محرمانه ای در پاسخ به 9 ابهامی که سازمان بورس درباره «های وب» مطرح کرده بود، پاسخ داد که مهمترین آن نحوه شناسایی درآمد معامله پارس آنلاین است. طی روز های گذشته اعضای شورای عالی بورس و حتی بالاترین مقام نظارتی سازمان بورس نیز در مورد بازگشایی نماد این شرکت و حتی معاملات آن خارج از ساعات بازار توضیحاتی داده اند. نکته اصلی اینجاست که نکند، این شرکت هم به دلیل ابهاماتش شباهتی به "آکنتور" داشته باشد؟ آیا واقعا نیازی به معامله خارج از ساعات معاملاتی است؟

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و بازار های بورس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این موضوع به خبرنگار بورس24 گفت: به هیچ وجه نمی توان موضوع "های وب" را با "آکنتور" مقایسه کرد. این دو شرکت از هیچ نظر شباهتی به هم ندارند.

وی گفت: "های وب" به دلیل ابهاماتی متوقف شده که قرار است این ابهامات برطرف گردد اما اینگونه نیست که بگوییم چون این شرکت هم قرار است معاملات خارج از ساعات معاملاتی داشته باشد ، در نتیجه به کنتورسازی مشابهت دارد!

خدابخش گفت: شرکت های زیادی در این سال ها خارج از زمان بازار ، معامله شدند که یکی از دلایل آن می تواند خود درخواست سهامدارن باشد. چون ممکن است برخی سهامداران به وجوه خود نیاز داشته باشند و با این کار به پول خود زودتر دسترسی خواهند داشت. داستان های وب هم همین است و ما فقط به خاطر سهامداران این تصمیم را گرفتیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24