Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رشد قیمت ها در بازار سرمایه به مفهوم رشد بنگاه های اقتصادی است در فصل تابستان بورس رونق بهاری خواهد داشت روزهای پیش رو، فرصتی مناسب برای هدایت منابع مالی سرگردان به سمت بورس و تامین مالی توسط ناشران و هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری از بورس و پذیرش شرکت های جدید در بورس تهران است، چون که...

مدیر عامل شرکت بورس تهران: بورس آخرین مکانی است، که می تواند، به طور بلند مدت محل جذب سرمایه های مردم باشد

بورس24 : در اقتصادهای بزرگ دنیا، همواره بازار سرمایه به عنوان نقطه ثقل سرمایه گذاری مطرح است. 

بر همین اساس، بورس آخرین مکانی است، که می تواند به طور بلند مدت محل جذب سرمایه های مردم باشد.

حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفتگویی با اشاره به مطالب فوق گفت: تفاوت بازار سرمایه با بازارهای دیگر (همانند بازار سکه، ارز) که بعضا به شکل کاذب رشد کرده و موجب جلب توجهات می شوند، در اثرگذاری آن است.

وی افزود: بازار سهام مکانی برای تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی و رشد اشتغال در جامعه است، که این موضوع به عنوان وجه تمایز اصلی آن از بازارهای رقیب مطرح می شود.

قالیباف اصل در توضیح این موضوع بیان کرد: رشد قیمت ها در بازار سرمایه به مفهوم رشد و بالندگی بنگاه های اقتصادی است و این امر موجب ارتقای توسعه اقتصادی کشور می شود. اما رشد نرخ در بازارهایی نظیر مسکن، ارز و طلا به مفهوم افزایش تورم است و ره آورد چندانی برای اقتصاد نمی تواند داشته باشد.

به گفته او با این وجود این نکته محرز است، سمت و سوی تمام سیاست های کلان کشور در راستای تقویت بازار سرمایه باشد.

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به ارتقای فعالیت بازار سهام بیان کرد: بورس اوراق بهادار تهران در سال های گذشته با سرعت قابل توجهی در مسیر توسعه و سازندگی فعالیت داشته است.

او گفت: به عنوان مثال، وجود بیش از 11 میلیون کد سهامداری، 325 ناشر فعال در قالب 38 صنعت، ارزش بازاری بالغ بر 420 هزار میلیارد تومان از دستاوردهای مهم این بازار است.

وی افزود: وجود ابزارهای معاملاتی متنوع برای طیف گسترده ای از سرمایهگذاران، باعث می شود افراد با ریسک و بازده انتظاری، امکان فعالیت در ابزار های مختلف داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: ابزارهایی مانند سهام، اوراق بدهی، صندوق های قابل معامله، اوراق آتی و اختیار خرید و فروش، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، می توانند درآمد متغیر و مختلط را برای سهامداران به همراه داشته باشند.

حسن قالیباف اصل در پایان با اشاره به پتانسیل های بازار سهام در فصل تابستان بیان کرد: متغیرهای عملکردی بورس در سه ماهه اول سال و ثبت رکوردهای معاملاتی و بازدهی قابل توجه، نوید بخش رونق بهاری در فصل تابستان است.

وی افزود: لذا روزهای پیش رو، فرصتی مناسب برای هدایت منابع مالی سرگردان به سمت بورس و تامین مالی توسط ناشران و هلدینگ های بـــزرگ سرمایه گذاری از بورس و پذیرش شرکت های جدید در بورس تهران است.

منبع: سنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24