Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خیز بلژیکی ها و فرانسوی ها برای خرید محصولات مجمع شرکت تراکتورسازی ایران با حضور ۸۷ درصدی سهامداران آغاز شد و این مجمع به تقسیم سود ۴٠٠ ریالی رضایت داد...

تقسیم سود ۴٠٠ ریالی در مجمع تراکتورسازی ایران

بورس24 : مجمع شرکت تراکتورسازی ایران با حضور ۸۷ درصدی سهامداران آغاز شد و این مجمع به تقسیم سود 400 ریالی رضایت داد..

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مجمع عنوان شد، محصولات تراکتور سازی مشتری بلژیکی و فرانسوی دارد و اگر تحریم ها و شرایط سیاسی کار را با سختی مواجه نکند، خواهیم توانست، کارهای خود را به خوبی به پیش ببریم. 

برنامه های آتی 

ابوالفتح ابراهیمی، مدیر عامل شرکت هم در سخنانی گفت: طراحی، ساخت، تولید و فروش انواع تراکتورها و ماشین آلات صنعتی و تولیدی، ادوات کشاورزی و کامیونت را در دستور کار خود داریم.

او ادامه داد: توسعه و ایجاد صنایع وابسته و مشارکت با سایر صنایع و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ارائه خدمات بعد از فروش محصولات به صورت مستقیم و غیر مستقیم، تحقیق و توسعه به منظور دستیابی به تکنولوژی های برتر، ایجاد روابط با دانشگاه های فنی و تکنولوژیکی داخل و خارج برای توسعه تحقیق و پژوهش پیرامون محصولات جدید مربوطه و بهره برداری از نتایج حاصله به طور کامل، انجام هر گونه عملیات بازرگانی اعم از واردات، صادرات و عقد هر گونه قرارداد تجاری که با فعالیت های شرکت مرتبط است، هم از اهم برنامه هایی است، که آنها را به جد دنبال خواهیم کرد.  

از بازار سرمایه انتظاراتی داشتیم، که محقق نشد

وی ادامه داد: انتظار می رفت، در سال 96 بازار سرمایه به عنوان یک نهاد تـأمین کننده منابع مالی برای سرمایه گذاری، با همه کاستی هایی که دارد، گام های بلندی برای تأمین مالی بنگاه های تولیدی بردارد که چنین نشد.

به گفته وی، با توجه به اینکه ابزارهای مختلفی در بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه های بزرگ طراحی شده است، اما در بهترین حالت، سهم بازار سرمایه در تأمین منابع مالی سرمایه گذاری های جدید حدود ۴ یا ۵ درصد برآورد می شود، در حالی که این نسبت در کشورهای صنعتی بین ۵۵ تا٦٠ درصد است.

ابراهیمی گفت: از دیگر مشکلات موجود در زمینه تولید و اشتغال ( به عنوان شعار سال ) عدم تناسب بین اشتغال و آموزش می باشد، به این صـورت که از نظر اشتغال وارد دوره فرا صنعتی شدیم، اما سیستم آموزشی ما تغییر نکرده است و همین موضوع باعث می شود امکان افزایش اشتغال سخت باشد.

وی گفت: سیستم های نوین باید جایگزین سیستم های قدیمی شوند، اما برای چرخش به این سمت، دولت باید تمهیداتی را در نظر بگیرد که فعلاً در این زمینه اتفاقی را شاهد نیستیم.

او گفت: آموزش نیروهای ماهر فنی کار دیگری بـود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرد، اما نتوانست آن را به صورت کامل اجرا کند.

وی با اشاره به فرسودگی ماشین آلات خطوط تولید گفت: خط هولرلامرسون با عمر بیش از ۳۵ سال به عنوان خط انحصاری تولید قطعات خاص تراکتور همانند، سنترهاوزینگ، گیربکس و اکسل در صورت از کار افتادن بزرگ ترین تهدید برای تولید به حساب می آید.

وی افزود: خط ریم سازی با عمر متوسط 30 سال و ظرفیت تولید محدود به عنوان یکی از اصلی ترین گلوگاه های تولیدی محسوب می شود، که کاهش ظرفیت آن با توجه به عدم وجود منابع بیرونی تهدید جدی برای شرکت تراکتورسازی محسوب می شود.

وی گفت: بالا بودن عمر کوره های عملیات حرارتی بالغ بر ۳۰ سال و افزایش مستمر هزینه های تعمیرات آنها با توجه به نقش کوره ها در فرآیند تولید کلیه چرخ دنده ها و شفت ها و وابستگی شدید مراحل تولیدی به این مرحله از عملیات، امکان استفاده از منابع بیرونی را در صورت توقف دستگاه ها غیر ممکن می سازد.

مدیر عامل شرکت در مورد دستاوردهای سال 96 گفت: تحقق 90 درصدی برنامه تولید، تحقق 87 درصدی برنامه تعداد فروش، تحقق 76 درصدی برنامه مبلغ فروش، تحقق 435 درصدی برنامه تعداد و 505 درصدی برنامه مبلغ صادرات، تغییر ترکیب فروش و رسیدن به 77 درصد سهم تولید تراکتورهای جفت دیفرانسیل، تولید 16624 دستگاه تراکتور در شرکت های تراکتورسازی ایران (تبریز،کردستان و ارومیه )، حفظ 20 مدل تنوع تولید محصول از دامنه قدرت ۴۷ اسب بخار تا 110 اسب بخار و سرانه تولید 18 دستگاه تراکتور به ازای هر نفر  از دستاورد های شرکت بوده است.

*مجمع شرکت بند حسابرسی با اهمیتی نداشت...

سوالات سهامدارن

 صادرات شما به کدام کشور ها است؟

ابراهیمی مدیر عامل شرکت گفت: ما به افغانستان و عراق بیشترین صادرات را داریم، که در افغانیستان صادرات به صورت ریالی انجام می شود، اما در عراق مشکلات صادراتی به دلیل بحث دلار وجود دارد.

مشکل مطالبات به کجا رسید؟ 

ابراهیمی گفت: ما تمام تلاش خود را برای دریافت مطالبات انجام می دهیم، تا دریافت کنیم و در مورد باقی مطالبات شرکت ذخیره لازم اتخاذ می گردد.

تقاضای جدید خرید داشته اید؟

مدیر عامل شرکت گفت: از بلژیک و فرانسه تقاضای خرید داشته ایم، اما باید ببینیم مشکلات سیاسی و تحریم ها به کجا خواهند رسید.   

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24