Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تایم کاری این بازار، بعد از بازارهای رسمی نقدی است در نبود بازار آتی سکه تقاضای بیش از حد برای سکه در بازار به وجود خواهد آمد افزایش قیمت زیادی را هم برای سکه در این شرایط شاهد خواهیم بود مدیر عامل بورس کالای ایران، در سخنانی گفت: بازار آتی سکه، بعد از بازارهای رسمی نقدی شروع به کار می کند و هیچ گونه جهت دهی به بازار نقدی نمی دهد...

مدیر عامل بورس کالا: بازار آتی سکه، روی بازار نقدی هیچ اثری نمی گذارد

بورس24 : حامد سلطانی نژاد در گفتگویی اختصاصی گفت: کسانی که در بازارهای مشتقه و آتی فعالیت می کنند، به دنبال این هستند که روی منابع مالی که در این بازارها می گذارند منفعت کسب کنند و در واقع معاملاتی که صورت می دهند، به هیچ وجه نشان دهنده یک قیمت خاص نیست، بلکه انتظار بازدهی آن افراد از بازار است. 

وی ادامه داد: اگر این افراد وارد بازارهای آتی نشده بودند، به بازارهای موازی دیگر وارد شده و آن بازارها را دستخوش نوسانات می کردند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه معاملاتی که در بازارهای آتی صورت می گیرد، منجر به تحویل دارایی های فیزیکی نمی شود گفت: این اقدام به اقتصاد ملی کمک می کند و به جای اینکه افراد به سمت بازارهای فیزیکی بروند به سمت بازارهای مشتقه رفته و از قیمت های انفجاری جلوگیری می شود.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا سعی می شود، فعالیت هایی که به دنبال کسب سود و منفعت از قیمت هستند در بازار مشتقه مدیریت شود.

مدیر عامل بورس کالا گفت: بازارهای مشتقه و آتی سکه بعد از بازارهای رسمی شروع به کار می کنند و به همین دلیل همواره تابع بازارهای نقدی هستند و هیچ گونه جهت دهی به بازارهای نقدی نمی دهند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه اگر بازار آتی سکه نباشد، خیلی از فعالیت هایی که به دنبال کسب سود هستند وارد بازار واقعی سکه می شوند گفت: این اقدام سبب می شود تقاضای بیش از حد برای سکه در بازار به وجود بیاید و قیمت سکه افزایش زیادی به همراه داشته باشد. در حالی که در کشورهای دیگر دنیا روی سکه و کالاهای مختلف بازار مشتقه تشکیل می شود.

وی افزود: برای اینکه از ورود افراد به بازار نقدی جلوگیری شود و آن بازارها در آرامش باشد بازارهای مشتقه بوجود می آید و این بازار پوشش ریسک را برای فعالانش به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24