Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

از بین ١٠٢ صندوق سرمایه گذاری فعال در سهام ۵ صندوق در یک ماه اخیر بیش از ٢٠ درصد بازدهی کسب کرده اند. در حالی که بازدهی یک ماه اخیر شاخص کل ١٢ درصد بوده ٣٠ صندوق سرمایه گذاری توانستند بالاتر از شاخص بازدهی کسب کنند. بازدهی ٣٧ صندوق در سه ماه اخیر در حالی بیش از ١٠ درصد بوده که شاخص کل در این مدت ١٠.۵ درصد افزایش یافته است. همچنین ۴٣ صندوق در ۶ ماه گذشته بیش از شاخص کل که ١٠ درصد رشد کرده، بازدهی کسب کرده اند.

شاخص بورس ارتفاع ١٣٠ هزار واحدی را رد می کند / مردم از طریق صندوق ها وارد بورس شوند / صندوق های پربازده را بشناسید

بورس24 : بازار سرمایه از ابتدای سال جاری با اقبال مناسبی همراه شده و در یک ماه اخیر نیز رونق و توجه به آن شدت یافته است. از طرفی صحبت از ورود نقدینگی جدید به بازار در میان است و ممکن است برخی از افراد که این روزها یا وارد بازار سرمایه شده اند یا قصد ورود به بازار را دارند شناخت چندانی درباره آن نداشته باشند. از این رو به نظر می رسد عاقلانه ترین تصمیم این باشد که دارایی خود را به دست مدیران با تجربه و خبره حوزه بازار سرمایه بسپارند تا ریسک سرمایه گذاری آن ها کاهش یابد.

صندوق های سرمایه گذاری با همین رویکرد سالهاست که در بازار سرمایه فعالیت دارند و به عنوان فضای مناسبی برای سرمایه گذاران غیرحرفه ای شناخته شده اند.

آمار قابل توجهی از صندوق های سرمایه گذاری

از بین 102 صندوق سرمایه گذاری فعال در سهام 5 صندوق در یک ماه اخیر بیش از 20 درصد بازدهی کسب کرده اند. در حالی که بازدهی یک ماه اخیر شاخص کل 12 درصد بوده 30 صندوق سرمایه گذاری توانستند بالاتر از شاخص بازدهی کسب کنند.

بازدهی 37 صندوق در سه ماه اخیر در حالی بیش از 10 درصد بوده که شاخص کل در این مدت 10.5 درصد افزایش یافته است. همچنین 43 صندوق در 6 ماه گذشته بیش از شاخص کل که 10 درصد رشد کرده، بازدهی کسب کرده اند.

صنایع برتر را بشناسید

عزت الله طیبی مدیر سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه امین در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص آخرین وضعیت صندوق های سرمایه گذاری در سهام ابراز داشت: به طور کلی صندوق های سرمایه گذاری بر حسب چشم انداز مدیران سرمایه گذاری صندوق ها بازدهی های مختلفی به دست می آورند. در ماه های اخیر صندوق هایی که بخش عمده ای از پورتفوی آن ها به سهام صنایعی همچون فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی ها اختصاص یافته توانستند نسبت به سایر صندوق ها رشد بیشتری را تجربه کنند و حتی برخی از آن ها نسبت به شاخص کل بازدهی های بالاتری را کسب کرده اند.

او با تاکید بر اینکه چینش پورتفوی صندوق ها با یکدیگر متفاوت بوده و بر حسب آن بازدهی آن ها نیز متفاوت است گفت: در ماه های گذشته صنایع فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی بیشترین میزان بازدهی را نسبت به سایر صنایع کسب کردند. بنابراین صندوق هایی که سهم بیشتری را به این صنایع اختصاص داده بودند توانستند بازدهی بیشتر و به تبع صندوق هایی که سهم کمتری از پورتفوی خود را به این صنایع مهم تخصیص داده بودند بازدهی کمتری را بدست آوردند.

پیش بینی شاخص 130 هزار واحدی

وی افزود: در ماه های گذشته این سه صنعت به دلایل مهمی همچون قیمت های جهانی و نرخ ریالی دلار توانستند سودآوری مناسبی را کسب کنند و به نظر می رسد که در سال جاری همین وضعیت تداوم داشته باشد. به طوری که پیش بینی می شود شرکت های این صنایع بتوانند بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته تعدیل مثبت داشته باشند.

او درباره چشم انداز بازار سرمایه بیان داشت: با توجه به اینکه صنایع فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی وزن زیادی از شاخص را به خود اختصاص داده اند و تاثیر قابل توجهی بر شاخص دارند و با در نظر گرفتن چشم انداز مثبت این صنایع در سال جاری پیش بینی می شود امسال شاهد بازار مناسب و مطلوبی باشیم. به طوری که پیش بینی می شود شاخص کل بتواند در پایان سال جاری نسبت به ابتدای سال حداقل 30 تا 40 درصد رشد را تجربه کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24