Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر عامل: می خواهیم در بازار سرمایه پیشتاز شویم / سرمایه گذاری در بورس در شرایط جدید بهترین گزینه ماست مجمع شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، امروز با حضور بالغ بر ٧٠ درصد سهامدارن تشکیل جلسه داد...

مجمع گسترش سرمایه گذاری ایرانیان بدون تقسیم سود به کار خود پایان داد

بورس24 : مجمع شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، امروز با حضور بالغ بر 70 درصد سهامدارن تشکیل جلسه داد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع این شرکت به دلیل زیان انباشته سودی هم تقسیم نکرد.

عرفان معماریان، مدیر عامل شرکت در خصوص برنامه های شرکت گفت: ترکیب اصلی سبد سهام شرکت در سرمایه گذاری های بلند مدت شامل صنعت لیزینگ و به ویژه سهام شرکت لیزینگ ایرانیان است. 

وی ادامه داد: سهام شرکت مذکور در طول سالیان گذشته از بازدهی مستمر و پایداری برخوردار بوده است. سرمایه گذاری در این شرکت به صورت بلند مدت بوده و تصمیم گیری در نحوه اداره این سهم بر عهده هیئت مدیره شرکت است.

معماریان گفت: سهام شرکت "گسترش سرمایه گذاری ایرانیان" با تحقق بازده قیمت های ۳۲ درصد در سال 96 موفق به کسب بازده بیشتر از بازده 23 درصدی شاخص کل بورس اوراق و بیشتر از متوسط بازده ۷۳درصدی شرکت های سرمایه گذاری تخصصی پذیرفته شده در بازار سرمایه گردیده  است.

مدیر عامل شرکت "وگستر" گفت: این شرکت در سال 96 با کسب بازده قیمتی ۳۲ درصدی، دومین شرکت سرمایه گذاری تخصصی در فرابورس بوده که دارای بازدهی بیشتری از بازار سهام می باشد. 

به گفته وی، برنامه های آتی شرکت با نگاهی عمیق به تحولات آینده اقتصاد کشور و بازار سرمایه صورت خواهد پذیرفت. مجموعه تیم کارشناسی شرکت شرایط سیاسی اقتصادی کشور در دوران پس از تحریم را روشن ارزیابی نموده و سرمایه گذاری در بازار سرمایه را در شرایط جدید بهترین گزینه پیش رو دانسته اند. 

وی در مورد استراتژی شرکت گفت: تغییر در ترکیب سبد سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت شرکت با هدف سودآوری مناسب ، بهینه سازی ساختار پرتفوی از طریق بررسی های کارشناسی و رسیدن به پرتفوی بهینه، پیگیری مستمر مطالبات تا حصول نتیجه، استفاده از فرصت های بازار سرمایه نظیر عرضه های اولیه و استفاده از اعتبار با بهره پایین و یا بدون بهره از برنامه های آتی شرکت است. 

وی گفت: حضور فعال در بازار سرمایه و بهره گیری از فرصت های کلیدی به منظور افزایش سهم بازار، ایجاد، حفظ و ارتقا برند شرکت در حوزه های مختلف کسب و کار به منظور ایجاد درآمدهای پایدار و ماندگار از دیگر برنامه های شرکت است.

معماریان در مورد چشم انداز این شرکت گفت: حضور هوشمندانه در بازارهای اقتصادی و سرمایه گذاری و توسعه زنجیره ارزش آفرین در حوزه کسب و کار، پیش تاز بودن در بازار سرمایه و کسب ارزش افزوده بالا و رسیدن به جایگاه ده شرکت برتر سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز چشم انداز آینده شرکت است.

بند های حسابرسی... 

بند 5. به شرح یادداشت های توضیحی شماره 4 و 5 صورت های مالی، کسری زیان حاصل از تغییر ارزش سرمایه گذاری های شناسایی شده در حساب ها، افزون بر 1.9 میلیارد ریال بوده، ضمن آنکه کسری ذخیره مطالبات مشکوک الوصول لحاظ شده در حساب ها، بالغ بر 7.8 میلیارد ریال می باشد ( اطلاعات مبنی بر چگونگی سنجش اعتبار نام بردگان و اقدامات حقوقی انجام شده جهت احقاق حقوق شرکت، در اختیار قرار نگرفته است). هر گونه تعدیل لازم حساب ها در این ارتباط، سود ابرازی سال مالی مورد گزارش را متأثر خواهد نمود.

پاسخ بند 5) مسعود شجاعی مدیر مالی شرکت در این باره گفت: در مورد ارزش دارایی ها خالص ارزش فروش را بر اساس خالص ارزش فروش ثبت نکردیم و بر اساس خالص ارزش بورس ذخیره گرفته ایم. 

مطالبات مشکوک الوصول 

وی گفت: در مورد مطالبات مشکوک الوصول، بالغ بر 50درصد وصول شده و مابقی در مراجع قضایی در حال پیگیری است. 

6. به شرح یادداشت توضیحی شماره 10 صورت های مالی، مالیات عملکرد شرکت تا پایان سال 93 (به استثنای سال های 90 و 92) قطعی و تسویه شده است.

همچنین اعلام شد: بر اساس رسیدگی ها، مالیات مطالبه شده برای عملکرد سال های 90، 92 و 94 شرکت، بالغ بر 79.5 میلیارد ریال افزون بر میزان ذخایر لحاظ شده در حساب ها در این ارتباط بوده و عملکرد سال 95 و سال مالی مورد گزارش شرکت، به دلیل عدم ابراز درآمد مشمول مالیات، مشمول محاسبه ذخیره مالیاتی قرار نگرفته است. 

به علاوه، مالیات بر ارزش افزوده شرکت تا پایان سال 94، مورد رسیدگی سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

همچنین، از بابت بالغ بر 3.3 میلیارد ریال مالیات های تکلیفی و حقوق سال های 90، 92 و 94 و جرایم مترتبه، مطالبه شده توسط سازمان امور مالیاتی و نیز مبلغ 2.9 میلیارد ریال بیمه مطالبه شده برای سال 91 توسط سازمان تأمین اجتماعی (منعکس در یادداشت 2-27 صورت های مالی) ذخیره ای در حساب ها لحاظ نگردیده است.

با توجه به مراتب گفته شده، هر چند کسری ذخیره مالیات و بیمه، در حساب ها مشهود بوده، لیکن تعیین میزان دقیق تعهدات شرکت در این ارتباط، منوط به رسیدگی و اعلام نظر قطعی مقامات سازمان های مربوط می باشد.

تعیین تکلیف بدهی 

پاسخ بند 6) از مالیات اخیر 60 میلیارد تومان مربوط به سال 90 بوده و در سال جاری نیز تسویه و تعیین تکلیف می شود.

گفتنی است، همچنین اعلام شد، افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات و آروده نقدی برای اینکه شرکت بتواند از زیان خارج شود؛ جزء دستورات این شرکت است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24