Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمدجواد مقدم رئیس هیئت مدیره شرکت کاغذ پارس در گفت و گو با بورس ۲۴ درباره آخرین تحولات ارزی و علت رشد قیمت سهام «چکاپا» در بازارسهام توضیح داد:سازمان توسعه تجارت به شرکت های دارای صادرات غیرنفتی اجازه داده تا ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ آزاد تسعیر کنند ، این موضع سبب می شود تا سود شرکت کاغذ پارس بیش از پیش بینی ها باشد و قطعا بر روی صورت های مالی که بر روی کدال منتشر شده این رویدادها مشخص است.

دلایل اقبال بازار سرمایه به کاغذ پارس و بازدهی ٢٠ درصدی این سهم بررسی شد

بورس24 : رئیس هیئت مدیره کاغذ پارس درباره آخرین تحولات این شرکت مورد توجه فرابورسی اقدام به شفاف سازی کرده است.

صادرات خود را با ارز آزاد می توانیم تسعیر کنیم

محمدجواد مقدم رئیس هیئت مدیره شرکت کاغذ پارس در گفت و گو با بورس24 درباره آخرین تحولات ارزی و علت رشد قیمت سهام «چکاپا» در بازارسهام توضیح داد:سازمان توسعه تجارت به شرکت های دارای صادرات غیرنفتی اجازه داده تا ارز حاصل از صادرات خود را با نرخ آزاد تسعیر کنند ، این موضع سبب می شود تا سود شرکت کاغذ پارس بیش از پیش بینی ها باشد و قطعا بر روی صورت های مالی که بر روی کدال منتشر شده این رویدادها مشخص است.

مقدم دربرابر این سوال که شرکت برای استفاده از فرصت های صادراتی دقیقا چه استراتژی را دنبال می کند ، گفت: ورود به بازارهای جهانی و صادرات محصولات این شرکت از جمله اهداف مجموعه بوده و خوشبختانه این مهم تحقق پیدا کرده است، تاجایی که صادرات محصولات این شرکت نیز بیش از پیش بینی های انجام شده، می باشد، در حال حاضر شاهد این رویداد هستیم که افزایش نرخ جهانی خمیر کاغذ همچنان ادامه دارد و باعث شده تا نرخ فروش محصولات این شرکت بیش از پیش بینی ها باشد.

واردات خاصی نداریم

وی در مورد تامین ارز برای واردات گفت: خوشبختانه وابستگی این شرکت برای واردات بسیار ناچیز بوده و لذا نوسانات نرخ ارز هیچ تاثیری روی عملیات شرکت ندارد.

این مقام مسئول در «چکاپا» در خصوص خشکسالی و کمبود باگاس به عنوان مهمترین ماده اولیه در منطقه بیان داشت: ما برای تامین باگاس در منطقه مشکلی نداریم، چرا که باگاس در منطقه مازاد است و لذا هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد و‌ خشکسالی تاثیری روی تامین منابع مواد اولیه این شرکت ندارد.

رونمایی از طرح توسعه جدید تا شهریورماه

این مقام مسئول در مورد طرح توسعه شرکت و‌ ورود ماشین آلات به مجموعه هم گفت: براساس زمان بندی انجام شده ما پروژه را جلو بردیم ولی در بهمن ماه مشکلاتی در خصوص ثبت سفارش به وجود آمد و ما منتظر تخصیص ارز از محل سامانه نیما هستیم که به محض تخصیص ارز انتقال خواهد یافت، در حال حاضر دستگاه ها آماده و تست شدند و به محض انتقال پول بارگیری و نصب خواهند شد و می توان گفت پیشبرد طرح توسعه مشکلی ندارد و با وجود ارز 4200 تومانی امکان گشایش اعتبار با این نرخ برای طرح توسعه چکاپا وجود دارد.در واقع افزایش نرخ خمیر و امکان تسعیر ارز با نرخ آزاد و افزایش نرخ ارز باعث سود بیشتر شرکت کاغذ پارس شده که نهایتا تاخیر در اجرای طرح توسعه را جبران خواهد کرد و با راه افتادن پروژه در شهریورماه سود ناشی از سرمایه گذاری نیز مشمول شرکت خواهد شد.

از تحولات برجامی مصون هستیم

وی همچنین در مورد تاثیر خروج آمریکا از برجام بر شرکت بر صنعت تولید کاغذ به خبرنگار بورس24 گفت: همان طور که اشاره شد ما در تامین مواد اولیه خود وابستگی به واردات نداریم و در مورد صادرات هم با توجه به گستردگی و پراکندگی مشتریان و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده، قطعا از این موضوع تاثیر نخواهیم پذیرفت.

رئیس هیئت مدیره کاغذ پارس خاطر نشان کرد: خوشبختانه صادرات شرکت در شش ماهه اول سال مالی بیش از ۴ درصد به صورت وزنی و بیش از ۹۵ درصد به صورت ریالی پوشش داده شده است که با تلاش شرکت این رویه ادامه خواهد داشت. کما این که سود شرکت در شش ماهه اول سال مالی نسبت به دوره مالی مشابه سال گذشته حداقل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد : هرگونه تغییر در پیش بینی سود و یا پیشرفت در طرح توسعه از طریق مرجع رسمی کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است ، «چکاپا» دز زمینه تولید کاغذ سفید فعال است و یک شرکت صادر کننده در زمینه محصولات کاغذی به شمار می رود.این شرکت به زودی طرح توسعه ای را در شرکت زیر مجموعه خود به بهره برداری رسانده که این طرح توسعه در زمینه تولید ظروف یک بار مصرف کاعذی بوده که توانایی سود سازی خوبی برای مجموعه را داراست.

افزون بر این ، دستیابی به سود۱۰۰ میلیارد تومانی واقعی در «چکاپا» برای امسال در کنارeps بیش از پیش بینی در۶ ماهه و افزایش سود در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول سال مالی به جذابیت های این تک سهم افزوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24