Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محسن خدابخش مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس اوراق بهادار در مورد توقف نماد ها به یکباره و احتمال بسته شدن بیش از ٨٠درصد نماد شرکت ها به دلیل رشد ٢٠ درصدی به صورت متوالی و لزوم بازنگری در دستورالعمل جدید ناشران به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: برای ادامه اجرای دستور العمل چه مشکلی وجود دارد؟ به هر حال بازار باید شفاف باشد. زمان توقف هم طولانی نیست ، شرکت ها متوقف می شوند اطلاعات خود را ارائه می دهند و نماد بازگشایی می شود. پافشاری نهاد ناظر برای اجرای این دستورالعمل در حالی است که توقف نمادها پس از ٢٠ درصد ، امروز سبب اختلال در روند بازار و افزایش تحرکات سفته بازانه در نمادهای کوچک شده است!

نماد ها بسته می شوند ! دشواری نداریم!

بورس24 : با وجود رشد بازار سهام اجرای دستورالعمل توقف نماد ها پس از 20 درصد نوسان ادامه پیدا می کند!

وحید روشن قلب رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تداوم اجرای دستور العمل جدید ناشران در شرایط فعلی به خبرنگار بورس24 گفت: دستور العمل که همان است و تغییری ندارد ، به هر حال طبق همین دستور العمل ، شرکت های فرابورسی و بورسی در صورتی که 20درصد رشد قیمت متوالی داشته باشند ، نمادشان به صورت اتوماتیک متوقف می شود.

وی ادامه داد: اگر در حین بازار شرکت ها اطلاعات بدهند نماد آن ها بازگشایی می شود و اگر اطلاعات ندهند نمادشان در روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود مگر این که سازمان اعلام کند در این موضوع شفاف سازی لازم از سوی شرکت صورت نگرفته است.

روشن قلب در پاسخ به این سوال که بازار چرا به یکباره با عرضه های سنگین مواجه شد و آیا اساسا سازمان تذکری در این خصوص به سهامدارن عمده داده است؟ گفت: ما به عنوان ناشران این موضوعات را پیگیری نمی کنیم و واقعا بنده از این موضوعات بی اطلاع هستم.

دشواری نداریم!

در ادامه محسن خدابخش مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس اوراق بهادار در مورد توقف نماد ها به یکباره و احتمال بسته شدن بیش از 80درصد نماد شرکت ها به دلیل رشد 20 درصدی به صورت متوالی به خبرنگار بورس24 گفت: برای ادامه اجرای دستور العمل چه مشکلی وجود دارد؟ به هر حال بازار باید شفاف باشد. زمان توقف هم طولانی نیست ، شرکت ها متوقف می شوند اطلاعات خود را ارائه می دهند و نماد بازگشایی می شود.

وی ادامه داد: به نظر نمی رسد دستور العمل از این جهات مشکلی داشته باشد مگر این که تعداد زیادی از شرکت ها برای زمان کوتاهی متوقف شوند. به هر حال بازار باید شفاف باشد و این اصل مهمی است.این موضوع بیش از حد بزرگ جلوه داده شده ، وگرنه ما نمی توانیم بگوییم جلوی ورود نقدینگی را می گیرد یا معاملات را با اشکال مواجه می کند.

از این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار پرسیدیم که آیا شایعه توصیه سازمان بورس به سهامدران عمده برای عرضه صف های خرید صحت دارد؟ گفت: این موضوع را قویا تکذیب می کنم، سازمان دخالتی در این موضوعات ندارد و کار ما نظارت است.

خدا بخش در خصوص این که این نقدینگی اخیر بازار از کجا ریشه گرفته گفت: البته از ریشه این نقدینگی کارشناسان و بازیگران بازار مطلع هستند ، ما هم نقش نظارتی را برعهده داریم اما به هر حال جذابیت قیمت ها و شفافیت علل اصلی ورود نقدینگی به بورس است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24