Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر قیمت سهام و شاخص بورس در روزهای پیش رو آرام‌تر و منطقی‌تر رشد کند می‌توان امیدوار بود که دوران رونق بورس ۳ تا ۶ ماه ادامه پیدا کند.

رونق بورس چند ماه ادامه خواهد داشت؟

بورس24 : علیرضا باغانی با اشاره به این که حدود شش ماه از آغاز حرکت دلار به عنوان معتبرترین ارز بین‌المللی و افزایش آن می‌گذرد گفت: نرخ دلار از آذرماه سال گذشته روند صعودی خود را در پیش گرفت و در بهمن و اسفند گذشته، به بالای 4000 تومان رسید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته نرخ دلار در حالی در سال جدید به بالای 6 هزار تومان نیز صعود کرد که در نهایت در اواخر فروردین ماه دولت مجبور شد دلار را تک نرخی کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر طلا و سکه هم که در همان روزهای نخست همزمان با رشد قیمت ارز حرکت خود را شروع کرده بود، این روزها مرز روانی دو میلیون و 500 هزار تومانی را نیز رد کرده است و قیمت مسکن هم که طبق آمار رسمی به طور متوسط در تهران 25 درصد افزایش داشته، در برخی مناطق حدود 50 درصد رشد را ثبت کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته بازار خودرو هم در سالجاری از این قاعده مستثنی نبوده است و رشد قیمت 80 درصدی برخی خودروهای وارداتی و نیز افزایش حدود 50 درصدی قیمت برخی خودروهای داخلی هم در این زمینه قابل توجه است.

وی با بیان این که مجموعه موارد اشاره شده موجب گردید طی ماههای گذشته بخش قابل توجهی از نقدینگی جذب این بازارها شود گفت: در حالی در بازارهای محتلف در ماههای گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمتها هستیم که این گرانی اثر خود را بر سایر اقلام، کالاها و مایحتاج مردم نیز گذاشته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: مجموعه این عوامل در شرایطی در اقتصاد کشور رخ داده است که این روزها آثار آن را می توان در معاملات بازار سرمایه و در پی آن رونق بورس و افزایش شاخص مشاهده کرد؛ چرا که از یک طرف در پی رکود نسبی حاکم بر سایر بازارها نقدینگی به سمت بازار سرمایه آمده و از سوی دیگر نیز تورم سایر بازارها و کالاها اثر خود را بر قیمت سهام شرکتها در بازار سهام نیز گذاشته است.

باغانی اذعان داشت: البته سیاست دولت برای مهار نقدینگی از طریق بازار سهام هم این روزها سبب تحریک طرف تقاضا در بورس شده و به طور قاطع می توان گفت دور جدیدی از رونق بازار سهام از یک هفته پیش آغاز شده است.

وی گفت: علاوه بر این موارد، کمرنگ شدن دغدغه های سیاسی معامله گران بویژه در زمینه برجام یکی دیگر از دلایل رشد این روزهای بازار سهام است و حالا که آمریکا از توافق برجام خارج شده، و البته کشورهای اروپایی به همراه چین و روسیه نیز کماکان به این توافق پایبند مانده‌اند، بنابراین می توان گفت ترس معامله گران بورس از تحولات برجامی ریخته است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا رشد بورس مقطعی است یا تداوم خواهد داشت نیز اظهار داشت: با توجه به متغیرهای اثرگذار بر معاملات بورس که به تعدادی از آنها اشاره شد، بنظر می رسد زمان رونق بورس کوتاه نیست و اگر قیمت سهام و شاخص بورس در روزهای پیش رو آرام‌تر و منطقی‌تری رشد کند می‌توان امیدوار بود که دوران رونق بورس 3 تا 6 ماه ادامه پیدا کند.

باغانی اضافه کرد: البته یکی از شرط‌های اساسی در تداوم رونق بازار سهام این است که دولت به سیاست‌های حمایتی و تشویقی خود مانند امکان تسعیر ارز با نرخ آزاد و مشوق‌های مالیاتی ادامه دهد و سازمان بورس نیز با اقداماتی چون دادن وام خرید سهام، انتشار گسترده اوراق تبعی در قالب طرح بیمه سهام و ... این حمایت‌ها را تکمیل کند.

وی همچنین به تازه‌واردان به بازار سهام توصیه کرد: پول های خود را از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بازار سهام سرمایه گذاری کنند؛ چرا که این صندوق ها توسط افراد حرفه ای مدیریت می شوند و تحت نظارت بورس قرار دارند و کاملا وجاهت قانونی دارند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24