Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

اعرابی : بورس تازه به اندازه دلار ۴۵٠٠ تومانی رشد کرده ، کو تا ٧٠٠٠ تومان! ساسانی : حرکت بورس هوشمندانه است درخشانی : شاخص ١٢٠ هزار واحدی در دسترس است

تحلیل حقیقی های سرشناس از حرکت اخیر بورس

بورس24 : «بالاخره در کوچه بازار سرمایه هم عروسی شد» شاید بهترین عنوانی باشد که بتوان درباره رونق روزهای اخیر بورس تهران عنوان کرد.

بعد از مدت ها شاخص بورس تصمیم گرفت بدون کنترل و معاملات بلوکی بالا برود و فعالان بازار مزد صبوری خود را دریافت کنند ، پس از رکوردهای چشمگیر دولت دوازدهم در رشد نرخ دلار و سکه و رشد فزاینده حجم نقدینگی ، شاخص بازار سرمایه هم به رکوردداران این دولت پیوسته و دماسنج آن 100هزار واحد را رد کرده است ، تا بدین ترتیب داغی معاملات این بازار را نشان بدهد.

مسئولان و سیاست گذاران پس از هجوم نقدینگی به بازارهای کالایی از جمله ارز ، سکه ، مسکن و خودرو تصمیم گرفتند تا بالاخره بازار سرمایه را هم ببینند و سرمایه سرگردان را به سمت بازاری مولد که منجر به ایجاد تنش های تورمی نیز نمی شود ، حرکت دهند.

در اولین اقدام پس از سیاست دلار 4200 تومانی تصمیمات جدید برای اصلاح سیستم ارزی و امکان تسعیر ارز با نرخ آزاد برای شرکت های صادراتی گرفته شد که اعلام این خبر جذابیت بازار سرمایه را افزایش داد و در گام بعدی شاهد حمایت لفظی دولتی ها از بازار سرمایه بودیم ، حقوقی ها عمدتا ترجیح دادند تا این هیجانات بازار را صرفا ناشی از نوسانات ارزی بدانند و این روند را مقطعی و زود گذر ؛ حال آن که حقیقی های بازار روند پر سودی را برای این بازار نوید داده اند.

بورس تازه به اندازه دلار 4500 تومانی رشد کرده...!

حمید اعرابی فعال شناخته شده بازار سرمایه در گفت و گو با بورس24 حال و هوای بهاری این روزهای بازار سرمایه را این طور توضیح داد: تغییرات قیمت ارز تازه در حال عرض اندام است و قیمت های کنونی بازار با قیمت های دلار 4500 تومانی مطابقت دارد، اکنون سایر بازارها اشباع شده است و نقدینگی به سمت این بازار گسیل شده است، باید منتظر ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه بود.

مهدی ساسانی و سعید درخشانی دو تحلیل گر و فعال حقیقی بازار سرمایه هم اشاره هایی به وضعیت این روزهای بازار سرمایه داشته اند و هر یک دلایل مثبت این روزها را تبیین کرده اند.

بورس ما هوشمندانه شروع به حرکت کرده...

مهدی ساسانی به بورس24 گفت : هنوز نمی توان گفت جریان نقدینگی جدید وارد شده است و بیشتر این تغییرات ناشی از تصمیمات پیرامون مسائل ارزی است و تاثیر مستقیم بر شرکت های بورسی دارد.

وی گفت : بازار هوشمندانه تصمیم می گیرد و نرخ تورم ایجاد شده را لمس کرده و از آن تاثیر می پذیرد.

وی افزود:در حال حاضر هر گروه از صنایع جداگانه اثر تغییرات سیاست های ارزی را دریافت می کند و شرایط این روزهای بازار  یک هشدار است برای ورود نقدینگی جدید به بازار ؛ امسال و نیمه اول سال آینده هم دوران بسیار خوبی برای بازار سرمایه است.

شاخص 100 واحدی در دسترس است

سعید درخشانی تحلیل گر بازار سهام هم به بورس24 گفت : در اقتصاد ایران دو موضوع گردش نقدینگی و حجم نقدینگی افزایشی است، از طرفی تولید با توجه به شرایط موجود امکان رشد چشمگیری را ندارد و حجم رشد نقدینگی و گردش پول هم که بالاست ، بنابراین برای برقراری توازن در اقتصاد تورمی ، بورس باید روند افزایشی داشته باشد.

او گفت : همانطور که مشاهده می شود بازار های کالایی خود را رفته رفته با نرخ دلار بالای 7000تومان تطبیق می دهند و بازار سرمایه هم خواه ناخواه باید خود را با روند رشد ارزش ارز تطبیق دهد که این روند منجر به افزایش سودآوری شرکت ها می شود ، در نتیجه با توجه به کم شدن پتانسیل رشد سایر بازارها و ارزندگی قیمت ها در بازار سرمایه شاهد افزایش تقاضا در این بازار هستیم و با توجه به این شرایط شاخص کل بورس پتانسیل رشد تا محدوده های بالای 120 هزار واحد را دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24