Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گفتند، پنیر گران شده، محصولات ما هم ۲۵ درصد گران شود! می گویند، تولید داخلی، کدام تولید داخلی؟ چطور است، وقتی شریک خارجی حاضر به همکاری نیست، خط تولید آنها مختل می‌ شود؟! سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس، با اشاره به دستور وزیر صنعت به خودروسازان برای افزایش فروش، گفت: خودروسازان در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع لیست تغییرات قیمت برخی کالاها مثل پنیر را به ما نشان داده و درخواست افزایش ۲۵ درصدی قیمت ها را داشتند...!

روایت یک نماینده مجلس از جلسه خودروسازان با اعضای کمیسیون صنایع

بورس24 : سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دستور وزیر صنعت به خودروسازان برای افزایش فروش، گفت: خودروسازان در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع لیست تغییرات قیمت برخی کالاها مثل پنیر را به ما نشان داده و درخواست افزایش ۲۵ درصدی قیمت ها را داشتند...! 

او ادامه داد: باید نخ حمایتی دولت از خودروسازان بریده شود؛ سال گذشته 2 شرکت ایران خودرو و سایپا 4 هزار میلیارد تومان سود به سیستم بانکی پرداخت کردند که مسلماً حجم زیادی از این هزینه از طرف مصرف کنندگان پرداخت شده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به این که باید ضمن خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو یک سیاست جدی را برای این صنعت در پیش بگیریم، گفت: مدام گفته می‌ شود که مراقب باشید این صنعت به زمین نخورد.

وی افزود: به اعتقاد من بگذارید به زمین بخورد تا درس عبرتی برای صنایع دیگر باشد، ما باید در شرایط رقابت‌ پذیری اقدام به تولید محصول کنیم. چرا باید هزینه عدم توسعه خودروسازان را مردم پرداخت کنند.

*ادعای خودروسازان در تولید خودروی داخلی 

باستانی تصریح کرد: محاسبات نشان می‌ دهد، 93 درصد مردم از خودروهای داخلی و فقط 7 درصد از خودروهای خارجی استفاده می‌ کنند که این موضوع باید مورد توجه دولت قرار گیرد. چرا باید بازار انحصاری را در اختیار خودروسازان قرار دهیم، تا آنها هر تصمیمی‌ که می‌ خواهند بگیرند. 

وی در مورد اینکه گفته می‌ شود، تعلیق همکاری پژو با طرف ایرانی عاملی شده تا خودروسازان در تامین قطعات محصولات با مشکل روبرو شوند، افزود: به طور حتم خودروساز خریدهای بلند مدت انجام می‌ دهد و تعلیق همکاری فرانسوی ها در ماه‌ های آینده نمود بیشتری پیدا کند، اما باید به این نکته توجه کنید که خودروسازان مدام از داخلی‌ سازی و تولید خودروهای داخلی صحبت می‌ کنند حال چطور است، وقتی شریک خارجی حاضر به همکاری نیست خط تولید آنها مختل می‌ شود؟

باستانی اضافه کرد: کمیسیون صنایع مجلس این هفته هم جلسه ای با حضور خودروسازان برای بررسی قیمت خودرو برگزار می کند اما این جلسات تا یک نتیجه مناسب فاصله زیادی دارد.

منبع: تسنیم 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24