Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بهزاد گلکار کارشناس خبره بازارهای مالی به بورس ٢۴ گفت : اتفاق روزهای گذشته بورس به این مفهوم است که می خواهد لفظ غیر قانونی بودن ارز آزاد حذف شود و تعیین نرخ دلار ۴٢٠٠تومانی و یورو ۵٠٠٠تومانی به جز برخی صنایع محدود برای سایر شرکت ها برای تامین نهاده ها و تبدیل درآمد های ارزی با نرخ غیر رسمی ، آزاد است...

جهش ارزی مهمترین دلیل رشد بورس است / ارز آزاد از حالت غیرقانونی خارج می شود

بورس24 : دلایل رونق روزهای اخیر بازار سهام و فشار تقاضا برای خرید سهام تحلیل و بررسی شد.

بهزاد گلکار کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلیل اشتیاق بازار به خرید سهم و وجود نقدینگی در بازار سرمایه طی روزهای اخیر به خبرنگار بورس24 گفت: بانک مرکزی و دولت برنامه تغییر سیاست های ارزی را دارند و به جز برخی از صنایع خاص سایر صنایع می توانند با نرخ ارز بازار معاملات خود را انجام دهند و جز این موضوع چیز دیگری نمی تواند موجب تغییرات در بازار سهام شده باشد و به نوعی بازار از این موضوع با خبر شده است.

وی ادامه داد: اگر صنایعی که ارز 4200تومانی برای واردات نهاده های خود تهیه می کنند، نمی توانند ارز حاصل از درآمد های ارزی را به قیمت دیگری بفروشند؛ پس نشان می دهد که برای واردات نهاده ها ، برخی از صنایع این مجوز را داشته که نهاده ها را با نرخی به جز 4200تومان وارد کنند و درآمد های ارزی شان را هم با همان نرخی که می خواهند بفروشند ، شناسایی کنند.

به گفه وی، این یعنی عقبگرد از سیاست تعیین نرخ ارز 4200تومانی؛ وقتی بازار بورس به این صورت به صنایع و شرکت ها p/e می دهد و بورس رشد جهشی بزرگ چند هزار واحدی می کند به مفهوم این است که باید تغییر سیاست ارزی رخ بدهد و جز این چیز دیگری نمی تواند باشد.

گلکار گفت: من فکر می کنم نرخ ارز بیشتر از این هم رشد خواهد کرد ، چرا که ما دو مرحله بازگشت تحریم ها را خواهیم داشت که اوایل مرداد و اوایل آذر ماه انجام می شود.نکته اینجاست که ارز رسمی به دلار4200تومان و یورو حدود 5هزار تومان در سامانه نیما ثبت شده است ، پس چه اتفاقی افتاده که فعالان بازار سرمایه به سمت شرکت هایی رفته که درآمدهای ارزی دارند؟

گلکار افزود: اتفاق روزهای گذشته بورس به این مفهوم است که می خواهد لفظ غیر قانونی بودن ارز آزاد حذف شود و تعیین نرخ دلار 4200تومانی و یورو 5000تومانی به جز برخی صنایع محدود برای سایر شرکت ها برای تامین نهاده ها و تبدیل درآمد های ارزی با نرخ غیر رسمی ، آزاد است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24