Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پیش‌نویس دستورالعمل راهبری شرکتی به منظور انجام نظرخواهی عمومی در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) منتشر شده است.

پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی در بورس تهیه شد

بورس24 : میثم قاسمی از تهیه نسخه دوم پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی و نظرخواهی عمومی در این خصوص در سامانه کدال خبر داد و گفت: در حال حاضر نسخه دوم پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی با در نظر گرفتن اصلاحات و پیشنهادهای فعالان بازار که در سال ۱۳۹۲ در خصوص پیش‌نویس اولیه ارائه شده بود، پس از بررسی در کارگروه راهبری شرکتی با حضور نمایندگانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان حسابرسی، بیمه مرکزی، صنعت بانکداری، صنعت بیمه، برخی از حسابرسان معتمد سازمان و بخش خصوصی، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در سال‏ های اخیر، راهبری شرکتی به یکی از جنبه‏ های اصلی و پویای دنیای تجارت تبدیل شده و توجه به آن به طور چشمگیری رو به افزایش است، اظهار داشت: امروزه ایجاد اعتماد و درستی کسب و کار ابزارهای ضروری برای جذب سرمایه‌گذاران به شمار می‌روند.

قاسمی ادامه داد: از طرف دیگر، انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، شامل مجموعه‌ای از مسوولیت‌ها در قبال جامعه، چالش‌های متعدد در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و زیست محیطی، حقوقی و ... است. به زبان ساده راهبری شرکتی به معنی تنظیم روابط ذی‌نفعان شرکت شامل سهامداران خرد، سهامداران عمده، سهامداران نهادی، مدیران اجرایی، اعضای هیات‌مدیره، پرسنل شرکت، دولت و قانون‌گذاران است.

وی توضیح داد: در راهبری شرکتی، روابط به‌گونه‌ای تعریف می‌شوند که همگی ذینفعان احساس کنند سیستم مدیریت واحد تجاری به درستی و صحت عمل می‌کند و منافع همه افراد را در نظر دارد.

رییس اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: با توجه به ماهیت هدایتی، نظارتی و کنترلی راهبری شرکتی در تصمیم‌سازی و اجرا و نقش قابل توجه در خلق ارزش برای تمام ذی‌نفعان، پیاده‌سازی راهبری شرکتی در راستای افزایش شفافیت، ایفای مسئولیت پاسخگویی و ارتقای سطح کارآیی و اثر بخشی عملیات به مهم‌ترین دغدغه‌ مراجع مختلف نظارتی و اجرایی تبدیل شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه تدوین ساز و کاری نظام‌مند، در بستری قانونی برای پیاده ‌سازی رویه‌های راهبری شرکتی از سال‌های گذشته مد نظر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته است، افزود: در طی این سال‌ها، دستورالعمل کنترل‌های داخلی، منشور کمیته حسابرسی و منشور حسابرسی داخلی در سال ۱۳۹۱ به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیدند که تا حدی بستر پیاده‌سازی دستورالعمل راهبری شرکتی را آماده کردند.

وی یادآور شد: اولین پیش‌نویس دستورالعمل راهبری شرکتی در سال ۱۳۹۲ با همکاری شرکت بورس و اوراق بهادار تهران تهیه و پس از بررسی در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار برای نظرخواهی عمومی منتشر شد.

به گفته قاسمی، در حال حاضر نسخه دوم پیش نویس دستورالعمل راهبری شرکتی با در نظر گرفتن اصلاحات و پیشنهادهای فعالان بازار که در سال ۱۳۹۲ در خصوص پیش‌نویس اولیه ارائه شده بود، پس از بررسی در کارگروه راهبری شرکتی با حضور نمایندگانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان حسابرسی، بیمه مرکزی، صنعت بانکداری، صنعت بیمه، برخی از حسابرسان معتمد سازمان و بخش خصوصی، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه شده است.

رییس اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: پیش‌نویس مذکور به منظور انجام نظرخواهی عمومی در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) به شماره پیگیری ۴۴۷۱۲۹ منتشر شده است.

به گفته قاسمی، در پیش‌نویس مذکور به موضوعات قابل‌توجهی در بحث اعضای هیات مدیره و استقلال اعضای هیات مدیره، پاسخگویی و افشای اطلاعات، مجامع عمومی صاحبان سهام پرداخته شده است.

وی در پایان از کلیه مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی، شرکای موسسات حسابرسی معتمد سازمان، اساتید دانشگاه و دانشجویان و کلیه دست‌اندرکاران بازار سرمایه کشور و نیز از سهامداران و سایر ذینفعان دعوت کرد تا در این نظرخواهی شرکت و دیدگاه های و پیشنهادهای اصلاحی خود را حداکثر تا تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۷ از طریق شماره دورنگار ۰۲۱۸۸۶۷۱۵۷۵ یا آدرس ایمیل CorporateGovernance@SEO.IR به سازمان بورس ارسال کنند.

منبع: ایبنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24