Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دکتر آخوندی قائم مقام مدیر عامل سرمایه گذاری امید در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره آخرین وضعیت پرونده طرح دعوی بانک سپه علیه سرمایه گذاری امید ابراز داشت: این پرونده در هیات داوری بورس قرار دارد و با توجه به این که باید پرونده های این کمیته به نوبت مورد بررسی قرار گیرد بنابراین باید در نظر داشت که اعلام نتیجه نهایی این مساله زمان بر خواهد بود. او تاکید کرد: به هر روی خواسته سرمایه گذاری امید رعایت تساوی حقوق سهامداران است ، به این معنی که حقوق همه سهامداران باید به صورت مساوی رعایت شود....

شکایت بانک سپه از سرمایه گذاری امید به هیات داوری بورس رسید!

بورس24 : بانک سپه با در اختیار داشتن بیش از 21 میلیارد و 130 میلیون سهم مالک 70.4 درصدی وامید است. موسسه رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک سپه که زیرمجموعه بانک سپه است نیز مالک بیش از 1 میلیون و 413 هزار سهم از سهام وامید است و 4.71 درصد از مالکیت آن را در اختیار دارد.

بنابراین بانک سپه و وابستگانش مالک بیش از 75 درصد از سهام وامید است. این میزان از مالکیت را می توان به این معنا تلقی کرد که وامید عملا در مالکیت بانک سپه قرار دارد.

با وجود این که درصد مالکیت بانک سپه در سرمایه گذاری امید مساله جدیدی نیست و شاید بسیاری از آن آگاهی داشته باشند اما شاید درک و باور این موضوع کمی سخت باشد که یک سهامدار عمده از زیرمجموعه خود به دلیل عدم پرداخت سود شکایت کند.

سرمایه گذاری امید سود مجامع سال های 92 تا 95 بانک سپه را هنوز پرداخت نکرده است. در همین راستا بانک سپه نیز از طرح یک دعوی علیه زیرمجموعه خود یعنی وامید خبر داده است. بانک سپه علاوه بر اینکه بابت عدم پرداخت سود مجمع یا DPS سال های 92 تا 95 از سرمایه گذاری امید شکایت کرده بلکه ادعا کرده که وامید باید خسارت تاخیر سود 4 هزار و 530 میلیارد ریالی و کلیه هزینه های داوری و ... را نیز بپردازد.

حال اگر بانک سپه پیروز این ماجرا باشد و موفق به دریافت سودهای نقدی و خسارت تاخیر پرداخت آن نیز شود بدون شک سود سال جاری وامید را نسبت به بودجه برآوردی تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این میان با توجه به مالکیت 75 درصدی وسپه دود این مساله به چشم بانک سپه نیز خواهد رفت.

پرونده وامید در انتظار بررسی توسط هیات داوری بورس

دکتر آخوندی قائم مقام مدیر عامل سرمایه گذاری امید در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت پرونده طرح دعوی بانک سپه علیه سرمایه گذاری امید ابراز داشت: این پرونده در هیات داوری بورس قرار دارد و با توجه به این که باید پرونده های این کمیته به نوبت مورد بررسی قرار گیرد بنابراین باید در نظر داشت که اعلام نتیجه نهایی این مساله زمان بر خواهد بود.

وی درباره پیش بینی نتیجه این پرونده تصریح کرد: با توجه به این که این هیات دارای نماینده دادستان و زیر نظر مراجع قانونی است ، بنابراین نمی توان درباره نتیجه آن پیش بینی داشت.

او تاکید کرد: به هر روی خواسته سرمایه گذاری امید رعایت تساوی حقوق سهامداران است ، به این معنی که حقوق همه سهامداران باید به صورت مساوی رعایت شود.

آخوندی بیان داشت: به محض این که خبر جدیدی از این پرونده به دست آوریم از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24